Gå til innhold

Greit å handle mobil hos Telenor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Garanti gis frivillig og du har ikke krav på en skit, men Nokia, Sony Ericsson og Samsung har hvertfall 2 års garanti nå.

Du har reklamasjonsrett som per dags dato defineres til 2 år.

Kjøpte selv en telefon der for litt siden faktisk, bestilte på lørdag ettermiddag og hadde den her på tirsdag. Reklamasjon kan man gjøre ved å henvende seg til Telebutikken/Telehuset (ble litt usikker hvem av disse som tar dette nå).

Lenke til kommentar
Garanti gis frivillig og du har ikke krav på en skit, men Nokia, Sony Ericsson og Samsung har hvertfall 2 års garanti nå.

Kjøpte selv en telefon der for litt siden faktisk, bestilte på lørdag ettermiddag og hadde den her på tirsdag. Reklamasjon kan man gjøre ved å henvende seg til Telebutikken/Telehuset (ble litt usikker hvem av disse som tar dette nå).

8085370[/snapback]

Det er Telekiosken, i følge Telenors hjemmeside.

Telebutikken er vel rein NetCom'pusher. I alle fall de to lokale butikkene der jeg bor.

Lenke til kommentar

8085370[/snapback]

Reklamasjonstid er vel opptil 5 år for mobiltelefoner, ikke 2 år.

Lenke til kommentar

8085370[/snapback]

Hei. Bestilte du en SE tlf? Vurderer å bestille en w810 fra telenor, men har lest noen steder at de da er brandet slik at flashmenyer ikke fungerer.

Er det noen som vet om det stemmer for alle telenormobiler?

Lenke til kommentar

8085370[/snapback]

Hei. Bestilte du en SE tlf? Vurderer å bestille en w810 fra telenor, men har lest noen steder at de da er brandet slik at flashmenyer ikke fungerer.

8085514[/snapback]

Tror jeg får ringe Telenor før jeg evt. bestiller noe.

Dersom telefonen jeg vurderer å bestille kun er operatørlåst, kan jeg få gratis opplåsingskode, så lenge jeg kjøper den med binding.

Dersom telefonen derimot er mygla, på en måte du antyder, er jeg ikke like sikker på om jeg kjøper. Men jeg risikerer kanskje det samme om jeg kjøper et annet sted, med telenorabo, altså.

Lenke til kommentar

8085370[/snapback]

Reklamasjonstid er vel opptil 5 år for mobiltelefoner, ikke 2 år.

8085468[/snapback]

Pr dags dato er det 2 års reklamasjon på mobiler. Det har nylig vært en sak i retten hvor det ble sagt at det skal være 5 års reklamasjon på mobiler, men den er nå anket. Så lenge saken er anket så har man enda ikke en rettskraftig dom som sier at man har 5 års reklamasjon. Så i praksis så vil forhandlere/produsenter nekte deg 5 års reklamasjon inntil det er en rettskraftig dom på dette.

Lenke til kommentar

8085370[/snapback]

8085514[/snapback]

Tror jeg får ringe Telenor før jeg evt. bestiller noe.

Dersom telefonen jeg vurderer å bestille kun er operatørlåst, kan jeg få gratis opplåsingskode, så lenge jeg kjøper den med binding.

Dersom telefonen derimot er mygla, på en måte du antyder, er jeg ikke like sikker på om jeg kjøper. Men jeg risikerer kanskje det samme om jeg kjøper et annet sted, med telenorabo, altså.

8086533[/snapback]

Hei. Du må sende inn tlf hvis du vil ha fjernet operatørlåsen, og de som fjerner den fjerner også branding. For meg er det ikke så farlig å fjerne operatørlås, men jeg vil ikke ha den brandingen på tlf, så jeg må vite om telenor brander alle sine tlf. Skal stikke innom en telekiosk butikk eller telehuset og høre.

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt, man trenger IKKE å sende inn telefonen for å fjerne operatørlåsen, men man trenger å sende inn telefonen for å fjerne branding.

Så; SKULLE man trenge å bruke telefonen med andre operatørers SIM-kort, ville jeg ha sendt en liten mail til [email protected] med IMEI-nummer (trykk *#06# så får du det opp) , så får du opplåsningskode tilsendt på mail, så fremt du har binding. Har du ikke binding ville jeg ha fått koden et annet sted.

Jeg har bestilt telefon på telenormobil.no , og har ikke vært plaget av leveringstiden.

Forsåvidt er det ikke Telenor som selger mobilene hverken på djuice.no eller telenormobil.no , men Kjedehuset A/S.

Lenke til kommentar

Ok, men operatørlåsen er det ikke så farlig med, har uansett bare SIM kort fra telenor.

Men det er selve brandingen jeg ikke vil ha.

Var innom telehuset nå i sted for å høre om alle telenormobiler var brandet.

Det visste de ikke hva var, og kunne derfor ikke fortelle om de faktisk var brandet.

Jeg vet man kan sende inn telefonen for å få fjernet dette, men det koster jo naturligvis litt penger. Jeg mener jo at når man kjøper en telefon, med binding, så skal man slippe å få de brandet, man skal kunne ha valget om man vil ha den som for eks SE leverer den ut normalt, eller om man vil ha entry, djuice eller noe annet på den.

SÅ, er det noen der ute som kan svare på om alle telenorlåste telefoner er brandet?

Lenke til kommentar

Alle telenorlåste terminaler fra SE og Nokia er brandet. Samsung, LG og Motorola vil jeg ikke uttale meg om siden jeg ikke har giddet å sjekke, men det er stor sjans for at de også er brandet.

Hvis formålet med å unngå branding er å få flashmenyer så tør jeg påstå at det ikke er verdt det. De gjør telefonene mye tregere og for meg ihvertfall er det da bortkastet å bruke de.

Endret av mckvakk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ok, men operatørlåsen er det ikke så farlig med, har uansett bare SIM kort fra telenor.

Men det er selve brandingen jeg ikke vil ha.

Var innom telehuset nå i sted for å høre om alle telenormobiler var brandet.

Det visste de ikke hva var, og kunne derfor ikke fortelle om de faktisk var brandet.

Jeg vet man kan sende inn telefonen for å få fjernet dette, men det koster jo naturligvis litt penger. Jeg mener jo at når man kjøper en telefon, med binding, så skal man slippe å få de brandet, man skal kunne ha valget om man vil ha den som for eks SE leverer den ut normalt, eller om man vil ha entry, djuice eller noe annet på den.

SÅ, er det noen der ute som kan svare på om alle telenorlåste telefoner er brandet?

8088723[/snapback]

Ring 09000 og hør med de. Eneste måten du kan få et sikkert svar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

8085370[/snapback]

8085514[/snapback]

Noen som kan brekrefte\avkrefte at w810 er brandet fra Telenor ved innkjøp fra deres nettsider?

Lenke til kommentar
Den er brandet. Som jeg skrev tidligere er alle SE og Nokia som er telenorlåst også brandet

8229446[/snapback]

Det trekker ned, siden brandingen kan påvirke funksjoner, eller gjøre telefonen vanskeligere å betjene. Regner med at brandingen hovedsaklig tilrettelegger for ting Telenor skal tjene penger på.

Lenke til kommentar
Den er brandet. Som jeg skrev tidligere er alle SE og Nokia som er telenorlåst også brandet

8229446[/snapback]

Det trekker ned, siden brandingen kan påvirke funksjoner, eller gjøre telefonen vanskeligere å betjene. Regner med at brandingen hovedsaklig tilrettelegger for ting Telenor skal tjene penger på.

8230734[/snapback]

Da er W810i med Telenor i hus og fulladet :)

Men så var det den brandingen ja.

Kan fjerne det ved å sende mobilen inn til unlock, men om jeg skulle gå for "gjør det selv". Finnes det servicekabel med egenskapen jeg f.eks kan plukke opp billig fra Ebay?

Lenke til kommentar

8230734[/snapback]

Stort sett det eneste som påvirkes hos SE er flashmenyer (har de ikke fikset dette nå?) og disse er uansett bare treige

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Telekiosken tar imot garanti saker på telefoner kjøpt via Telenor sin nettbutikk.

Det omfatter å sende telefonen inn til reprasjon om det skulle være noe feil ved produktet.

Men desverre ikke reklamasjoner som blant annet innebærer heving av kjøp, bytting av produkt o.l.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...