lohelle Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Noen som har kjøpt og testet de nye t-bred prosessorene (xp1800+) som nå er lagervare hos PSDATA? Jeg har selv en xp2400+ som jeg er MEGET fornøyd med! holder lav temperatur og klokkes lett. Lurte på om disse 1800+'ene med t-bred core var klokkevennlige.. en 1800+ med t-bred core burde vel være meget let og kjøle også. Har planer om å bygge 4-5 1U rach servere (dual cpu), og disse 1800'ene er råbillige. Hadde vært perfekt om disse hadde litt å gå på også.. men de har vel kanskje t-bred A core, som ikke er så "snill" som t-bred B core. Er lett å gjøre om xp til mp, så det skal ikke være noe prob. Noen som vet noe om disse 1800-ene ? varme? klokkevennlige? skal ikke klokke de som skal stå i serverene såklart.. men mer aktuelt i privat PC. Lenke til kommentar
alexio Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 hei, jeg vil tro de er like å klokke som de andre thoroughbred-baserte cpu'ene.. vurderer sterkt å gå til anskaffelse av xp2400, du sa du hadde lav temp, hilken kjøler bruker du?? jeg har nemlig hørt det motsatte... mvh alexio Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 bruker Titan d5tb (150 kr på psdata). temperatur er 38 grader idle og ca 45 grader etter en periode med full load.. er nok ikke et engangstilfelle ettersom vi er 3 stk med 2400+ prosessor på kontoret, og alle holder samme temperatur. en del kaldere enn min gamle 1900+. Tror dagene da P4 var kjølighetens herre er over. P4 kan gjerne være kaldere idle, men ved full load vil den være minst like varm som en t-bred prosessor! De fleste skryter av lav temp på p4, men det er gjerne IDLE. Viktig å få med seg. Klokkes "lett" til 2800+ (2250 MHz), og vil da, særlig med høy fsb i sync med minnet, være MEGET konkurransedyktige med de store p4-prosessorene. Vil på ingen måte si at P4 er dårligere (eller bedre), men de nye t-bred prosessorene er ihvertfall et steg langt i riktig retning! Lenke til kommentar
Ash Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 De 1800+ prosessorene jeg har funnet til salgs i Norge pr idag er alle basert på Tbred A kjernen. Ergo er den veldig varm og du kan ikke regne med å overklokke til mer enn ~1.8Ghz. Er du heldig klarer du opptil 2.0Ghz med BRA kjøling og stekeovnstemperaturer. hehe. Men den gode nyheten er at AMD produserer kun Tbred B idag slik at når lagerene går tom for Palomino og Tbred A prosessorene så bør det komme endel skikkelig overklokkingsvennlige prosessorer på markedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå