Gå til innhold

Kaotisk spm om jobb/utdanning. Framtid.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nja vil tenke at å være brannmann er også hardt arbeid. Ingeniør og andre tekniske utdannelser er veldig mye papirjobb, utregninger osv, men man utretter noe.

Sykepleier og omsorgsarbeid er også ganske hardt arbeid, mange tunge løft osv. men absolutt et yrke man utretter noe.

 

Lærer er jo mentorer og inspiratorer og noe som utretter noe i samfunnet..

 

Hvis alt feiler så kan man jo prøve Boms yrket. Virker midt i blinken, man slipper å gjøre noe, kan rote så mye man vil og møter mange spennende mennesker på gata....

8141732[/snapback]

 

Virket litt frekk etter min mening,

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Virket litt frekk etter min mening,

8152496[/snapback]

 

Internett har den funksjonen at folk kan virke og oppfattes annerledes enn de ønsker.

Lenke til kommentar

Sykepleier utdanningen tar 3 år. Begynner nok med litt grunnleggende anatomi og fysiologi om menneskekroppen, før man går mer over i blant annet: pleie, sette sprøyter, sår og stell-behandling, førstehjelp, sykdomslære og sikkert litt administrative ting. Etterhvert har du antagelig noen praksisperioder ute i jobb (ulønnet) som kan vare fra en uke til 1-2 måneder. Du kommer sikkert til å måtte skrive noen litt større oppgaver etterhvert også.

 

Mitt forslag til deg er å studere spesial-pedagogikk. Da kan du blant annet bli lærer for barn med psykisk handicap, autisme eller Downs syndrom.

 

Eventuelt vernepleier som også jobber med psykisk/fysisk hemming.

http://www.vernepleier.no/

 

Jeg har selv jobbet med disse gruppene, og synes det var veldig trivelig og morsomt.

 

Lykke til.

Endret av AndrusMaximus
Lenke til kommentar

Søskenbarnet mitt går i sykepleierlære, og hun sier at det er 50 uker praksis på 3 år. Kan hende det er bare på det universitetet hun går på, men det er hvertfall noen uker i praksis på den linja..

 

For øvrig er sykepleieryrket noe jeg også vurderer. Går andre året på allmenn. Det er veldig bra, får jo generell studiekompetanse + et godt snitt = sykepleierutdannelse

 

Vet ikke om det går an å studere videre etter den utdanningen, men ser ingen problemer hvorfor ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...