LordjOX Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Tror jeg blir boms, så er du ikke alene.Men angående sykepleie utdanning; Hvordan foregår den? 8145321[/snapback] Koselig med frekkas-svar, var ikke retta mot deg i det hele tatt Lenke til kommentar
Stubbekropp Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Nja vil tenke at å være brannmann er også hardt arbeid. Ingeniør og andre tekniske utdannelser er veldig mye papirjobb, utregninger osv, men man utretter noe.Sykepleier og omsorgsarbeid er også ganske hardt arbeid, mange tunge løft osv. men absolutt et yrke man utretter noe. Lærer er jo mentorer og inspiratorer og noe som utretter noe i samfunnet.. Hvis alt feiler så kan man jo prøve Boms yrket. Virker midt i blinken, man slipper å gjøre noe, kan rote så mye man vil og møter mange spennende mennesker på gata.... 8141732[/snapback] Virket litt frekk etter min mening, Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Virket litt frekk etter min mening, 8152496[/snapback] Internett har den funksjonen at folk kan virke og oppfattes annerledes enn de ønsker. Lenke til kommentar
Ehtele Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Sykepleier utdanningen tar 3 år. Begynner nok med litt grunnleggende anatomi og fysiologi om menneskekroppen, før man går mer over i blant annet: pleie, sette sprøyter, sår og stell-behandling, førstehjelp, sykdomslære og sikkert litt administrative ting. Etterhvert har du antagelig noen praksisperioder ute i jobb (ulønnet) som kan vare fra en uke til 1-2 måneder. Du kommer sikkert til å måtte skrive noen litt større oppgaver etterhvert også. Mitt forslag til deg er å studere spesial-pedagogikk. Da kan du blant annet bli lærer for barn med psykisk handicap, autisme eller Downs syndrom. Eventuelt vernepleier som også jobber med psykisk/fysisk hemming. http://www.vernepleier.no/ Jeg har selv jobbet med disse gruppene, og synes det var veldig trivelig og morsomt. Lykke til. Endret 14. mars 2007 av AndrusMaximus Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Søskenbarnet mitt går i sykepleierlære, og hun sier at det er 50 uker praksis på 3 år. Kan hende det er bare på det universitetet hun går på, men det er hvertfall noen uker i praksis på den linja.. For øvrig er sykepleieryrket noe jeg også vurderer. Går andre året på allmenn. Det er veldig bra, får jo generell studiekompetanse + et godt snitt = sykepleierutdannelse Vet ikke om det går an å studere videre etter den utdanningen, men ser ingen problemer hvorfor ikke... Lenke til kommentar
Stubbekropp Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Sånn btw; Praksis-ukene er betalt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Sånn btw; Praksis-ukene er betalt? 8173556[/snapback] Nei. Lenke til kommentar
Stubbekropp Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Sånn btw; Praksis-ukene er betalt? 8173556[/snapback] Nei. 8174671[/snapback] Ok, men det høres fint ut fordet. Stopper dette emnet nå, tusen takk for all hjelpen jeg har fått! Hjelper! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå