Oddsnake Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Er plaget av at jeg får et ganske elendig bilde i Final Fantasy XII. Jeg har en normal PS2(Ikke slim), bruker Sony's RGB kabler(ikke de crappy som følger med, men egne kjøpte som gir skarpt og fint bilde) og en 50" DLP 720p TV. Problemet er rett og slett at FFXII ser forferdelig ut. Jeg har endel andre PS2 spill som alle ser nydelig ut. Kingdom Hearts 2 for eksempel ser fantastisk ut. Gran Turismo 4. Metal Gear Solid 3. Skarpt, fint, klart, det utnytter maks av bildekvaliteten den stakkars PS2'en klarer å levere. Men FFXII derimot ser direkte stygt ut. Det største problemet er at det ser overkomprimert og pixelated ut, FMV'ene som normalt skulle vært nydelige ser forferdelig ut. Bildet er delt opp i synlige vertikale linjer. For det andre så er alle FMV's midt på skjermen i et lite vindu istedet for å dekke fullt ut. Dette har jeg sett andre har opplevd også, uten å få noe nærmere svar. Selve spillinga dekker hele skjermen, men når de flotte FMV'ene ser ut som overkomprimerte, pixelated vinduer midt på skjermen så er det ikke holdbart. Er ikke bare under FMV'ene at det ser fælt ut, generell spilling er plagsom fordi skriften er ofte vanskelig å lese og det er veldig mye jagging. Jeg mistenker at det er RGB kabelen som gjør det. Jeg testet å kople en RF-Unit i stedet, og riktignok ble jo bildet langt mer uklart, men det så ut som de vertikale linjene forsvant(Er mulig de forsvant i tapet av kvalitet..) og det må vel kunne sies at det så bedre ut med en 4 år gammel RF kabel enn de nyinnkjøpte dyre RGB kablene, som ellers gir meg krystallklart bilde på alle mine andre spill. Det faktumet at jeg får et grønt bilde når jeg forsøker å se DVD filmer med de RGB kablene gjør meg enda mer mistenksom på de. Har desverre ikke noen bilde av hvordan det ser ut, men det ser helt unormalt ut. TV'en kan det ikke være, for har ikke samme problemene med noen av de andre spillene, filmer eller tv. PS2'en har jeg lurt på om det kan være, men jeg mistenker aller mest RGB kabelen. Kan det være noe kopibeskyttelse som slår inn på samme måte som når jeg forsøker se en DVD film med de? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå