Gå til innhold

Lenovo ThinkPad: Velge OS-språk på recovery?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fattern har en ThinkPad R60 og pr. idag så er det norsk WinXP Pro. Han ønsker heller engelsk OS. Jeg vet at samtlige produsenter gir brukerene valg om OS-språk, gjør Lenovo det samme?

8084509[/snapback]

er litt usikker men jeg vet at på min HP dv9271ea så kan jeg velge språk bare en gang...det gjøres når maskinen startes opp for første gang...da må språket velges...siden går det ikke flere ganger...nå vet jeg ikke hvordan det er på ibm sine maskiner...følger det cd/dvd med maskinen..det gjør det ikke på hp sine modeller.

Gega

Lenke til kommentar
Fattern har en ThinkPad R60 og pr. idag så er det norsk WinXP Pro. Han ønsker heller engelsk OS. Jeg vet at samtlige produsenter gir brukerene valg om OS-språk, gjør Lenovo det samme?

8084509[/snapback]

Dessverre, dette kan ikke velges.... Løpet er nok kjørt.

Lenke til kommentar
Syntes det veldig merkelig at ikke Lenovo, med sitt fokus på bedriftmaskiner, ikke har valg om språk på operativsystemet. HP har gitt brukerene valget om mange forskjellige språk deriblant norsk og engelsk :ermm:

8097386[/snapback]

Hos Lenovo har du også det, men da må du velge rett versjon av den enkelte maskin. Det er derfor det finnes så grusomt mange versjoner av samme maskin.

Om det er strategisk fornuftig er en annen sak, men tydeligvis slik Lenovo har valgt å gjøre det.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Et annet språk på operativsystemet kan vel ikke differansiere to maskiner (som er identisk HW messig) til at det blir to forkjellige modellbetegnelser vel? Man har f.eks R60 og R60e men e'en (economy) har andre/færre HW-komponenter.

Lenke til kommentar

Nei, men jeg tror type nummeret bestemmer det. For noen av tallene/bokstavene i typenummeret forteller hvilket land maskinen er laget for. Og dermed og kanskje operativsystemet?

Jeg vet at lenovo leverer ut engelsk cd til deg hvis du trenger det. Uten kostnad (kanskje frakt). For jeg har fått det tilsendt på noen maskiner på jobb.

Lenke til kommentar

Jeg får ta en telefon til Lenovo og forklare situasjonen. Kanskje de viser litt goodwill ettersom første ThinkPad'en som ble tilsendt var DOA (eller Lenovos latterlige DOA-betegelse ELF: Early Life Failure)

Håper jeg slipper å snakke med en inder som snakker som Apu..da klarer jeg ikke å være seriøs på telefonen. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...