Goliath Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Fattern har en ThinkPad R60 og pr. idag så er det norsk WinXP Pro. Han ønsker heller engelsk OS. Jeg vet at samtlige produsenter gir brukerene valg om OS-språk, gjør Lenovo det samme? Lenke til kommentar
Gega Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Fattern har en ThinkPad R60 og pr. idag så er det norsk WinXP Pro. Han ønsker heller engelsk OS. Jeg vet at samtlige produsenter gir brukerene valg om OS-språk, gjør Lenovo det samme? 8084509[/snapback] er litt usikker men jeg vet at på min HP dv9271ea så kan jeg velge språk bare en gang...det gjøres når maskinen startes opp for første gang...da må språket velges...siden går det ikke flere ganger...nå vet jeg ikke hvordan det er på ibm sine maskiner...følger det cd/dvd med maskinen..det gjør det ikke på hp sine modeller. Gega Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 På min T60 var komplett installasjon på norsk. Ingen valg. Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Fattern har en ThinkPad R60 og pr. idag så er det norsk WinXP Pro. Han ønsker heller engelsk OS. Jeg vet at samtlige produsenter gir brukerene valg om OS-språk, gjør Lenovo det samme? 8084509[/snapback] Dessverre, dette kan ikke velges.... Løpet er nok kjørt. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg har T60p, den er med norsk. Levert med norsk, kan ikke endres. Såfall må du ringe Lenovo og be de sende engelsk recovery cd. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Syntes det veldig merkelig at ikke Lenovo, med sitt fokus på bedriftmaskiner, ikke har valg om språk på operativsystemet. HP har gitt brukerene valget om mange forskjellige språk deriblant norsk og engelsk Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Sikkert for å spare plass på recovery delen av disken Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Altså, MUI-pakker fra Microsoft tar ikke den største plassen! HP har helt fint fått det til, hvorfor ikke Lenovo? Jeg ville ha antatt at kundesegmentet til Lenovo har større behov for MUI enn HPs forbrukermarked. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Syntes det veldig merkelig at ikke Lenovo, med sitt fokus på bedriftmaskiner, ikke har valg om språk på operativsystemet. HP har gitt brukerene valget om mange forskjellige språk deriblant norsk og engelsk 8097386[/snapback] Hos Lenovo har du også det, men da må du velge rett versjon av den enkelte maskin. Det er derfor det finnes så grusomt mange versjoner av samme maskin. Om det er strategisk fornuftig er en annen sak, men tydeligvis slik Lenovo har valgt å gjøre det. Endret 7. mars 2007 av Bolson Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Et annet språk på operativsystemet kan vel ikke differansiere to maskiner (som er identisk HW messig) til at det blir to forkjellige modellbetegnelser vel? Man har f.eks R60 og R60e men e'en (economy) har andre/færre HW-komponenter. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Nei, men jeg tror type nummeret bestemmer det. For noen av tallene/bokstavene i typenummeret forteller hvilket land maskinen er laget for. Og dermed og kanskje operativsystemet? Jeg vet at lenovo leverer ut engelsk cd til deg hvis du trenger det. Uten kostnad (kanskje frakt). For jeg har fått det tilsendt på noen maskiner på jobb. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg får ta en telefon til Lenovo og forklare situasjonen. Kanskje de viser litt goodwill ettersom første ThinkPad'en som ble tilsendt var DOA (eller Lenovos latterlige DOA-betegelse ELF: Early Life Failure) Håper jeg slipper å snakke med en inder som snakker som Apu..da klarer jeg ikke å være seriøs på telefonen. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 HAHA!! Thank yo, coom again ELF var genialt Viser at Lenovo har sjel i PCene sine Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 Hehe..alvene har skrudd sammen maskinen feil under produksjon, derav ELF :!: Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 ELF brukes hvis en av alvene ble skrudd inn i maskinen og glemt å sluppet fri igjen ELF ALARM! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå