ryggemann Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hei! Har et digitalpiano m/aux ut, og lurer på om eg kan ta opp direkte til PC. som wav eller mp3 ol... Har creative audigy 2 zs. evt. ka treng eg av program? "Lydinspilling" i windows fungerte dårlig... Takk for svar! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Audacity er et gratis lydprogram med muligheter for opptak etter hva jeg kjenner til. Du får prøve dette. Det du trenger for å gjøre opptak, utenom programmet jeg just nevnte, er å koble til pianoet til analog-inngangen på lydkortet ditt. Jeg tipper det er en minijack-inngang på lydkortet ditt, men har ingen aning hvilken utgang det er på pianoet ditt. Sjekk dette nærmere, så skaffer du den kabelen du eventuelt måtte trenge for å koble opp pianoet til lydinngangen på lydkortet. Jeg mener også at Audacity skal ha mulighet til å komprimere og lagre innspillingene dine i mp3-format. Endret 5. mars 2007 av skag1 Lenke til kommentar
ryggemann Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Audacity er et gratis lydprogram med muligheter for opptak etter hva jeg kjenner til. Du får prøve dette.Det du trenger for å gjøre opptak, utenom programmet jeg just nevnte, er å koble til pianoet til analog-inngangen på lydkortet ditt. Jeg tipper det er en minijack-inngang på lydkortet ditt, men har ingen aning hvilken utgang det er på pianoet ditt. Sjekk dette nærmere, så skaffer du den kabelen du eventuelt måtte trenge for å koble opp pianoet til lydinngangen på lydkortet. Jeg mener også at Audacity skal ha mulighet til å komprimere og lagre innspillingene dine i mp3-format. 8085013[/snapback] Takk! Skal prøve! har kabel Lenke til kommentar
ryggemann Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Audacity er et gratis lydprogram med muligheter for opptak etter hva jeg kjenner til. Du får prøve dette.Det du trenger for å gjøre opptak, utenom programmet jeg just nevnte, er å koble til pianoet til analog-inngangen på lydkortet ditt. Jeg tipper det er en minijack-inngang på lydkortet ditt, men har ingen aning hvilken utgang det er på pianoet ditt. Sjekk dette nærmere, så skaffer du den kabelen du eventuelt måtte trenge for å koble opp pianoet til lydinngangen på lydkortet. Jeg mener også at Audacity skal ha mulighet til å komprimere og lagre innspillingene dine i mp3-format. 8085013[/snapback] Takk! Skal prøve! har kabel 8085953[/snapback] Har prøvd det no og det funker fint! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå