Zerzk Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Problemet er at jeg er HELT blank på dette området. Derfor satser jeg på at noen sitter inne med mye og ikke minst fornuftig informasjon her inne. Det vi skal ha er ja.. et steroanlegg. Hva trenger man egentlig da? Forsterker, høyttalere og bass? Høres så lett ut, men jeg finner ikke helt ut av det. Så litt. f.eks på kompett(er nok garantert bedre sider der for bilstereo men fant ikke :\) og det var deler,kan man ikke finne et komplett sett? Og hvordan vite hva som er bra og ikke, hva som passer osv?! Anlegget skal være ganske grett, men høy lyd er jo litt lamt da.. men visse i gruppa vil ha noe som virkelig duger..Vi skal ha et grett anlegg, budsjett er opptil 10000, ser helst noe rundt 5-8000 kr. Så takker for svar på forhånd Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Ta deg en tur på biltema du, kvalitet nok for en russebil. Det dere trenger er cd-spiller, signalkabler, høyttalerkabler, effektforsterker, høyttalerelementer og kassematerialer. Vil anbefale deg å spørre de som selger det. Lenke til kommentar
Zerzk Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 så litt etter og fant noen pakker, hva som er bra eventuelt dårlig med de under og vil de kunne drive bra? og nei dette er ikke en russebuss, se heller på det som en bil med for mye lyd pakke 1 pakke 2 pakke 3 Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Tror kanskje jeg hadde gått for 2'ern! Mye lyd der, men du kunne nok helt garantert funnet bedre tilbud.. Du kan jo se bort fra merker som CV, RF og slike ting, og heller gå for noe som er billigere og kanskje t.o.m bedre! Skal se om jeg finner noe du kan bruke! Har dere headunit (cd-spiller), eller har dere tenkt å kjøpe dette nytt også? Lenke til kommentar
Zerzk Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) bedre tilbud, tenker du da å bestille annlegget i deler?! men det jeg har der gir en god lyd? Vi planla væll å kjøpe det brukt, men hva anbefaler du av cd spiller og til hvilken pris?! bilen er en ganske stor bil, er det ikke bedre med 2 12" enn 1 stk . ?! Endret 5. mars 2007 av Zerzk Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Åja, det er en transit dere skal bygge i ja.. dere merker det fint med 1 stk 12", eller 2 stk 10" for den del.. Men om dere vil legge penger i forsterker til sub'ene, så vil dere oppleve et sinnsykt lydtrykk av 2 stk 12" ja.. Må jo ha litt strøm disse bass-elementene! Jeg satt akkurat og satte opp en liste, men med tanke på at bilen er såpass stor, så vil jeg tro at komponentene ikke blir villige nok av de jeg satt og tenkte på.. Hva er max-budsjett på anlegg forresten? 5-6000,-? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Du kan jo se bort fra merker som CV, RF og slike ting, og heller gå for noe som er billigere og kanskje t.o.m bedre! Ja, ring Eltek så får dere sikket et bra pakketilbud. De driver bl.a egenimport av bilstereo, som resulterer i bra kvalitet, en god del billigere en merkevarene Pakke eksempel: To stk dynaBel DB12 sub-er 996,- ett par dynaBel 6x9" 498,- ett par dynaBel 6" kompnent sett 498,- en dynaBel BF0804 forsterker til 6x9" og frontsett. 1298,- en dynaBel BF4501 forsterker til sub-ene. 2998,- Totalt 6288,- Så kommer kabler, sub- kasse®, og ekstra batteri i tillegg. Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Hehe! Great minds think alike! Sitti å sett på dynaBel jeg også! :!: Her er iaff et par alternativer til det Zerzk har skrevet opp selv! Om du/dere tar dere råd til nr. 2 så vil jeg tro dere vil få det moro i transiten! Men det er jo noe overdrevet da.. Hehe! Eller, det er vel begge, da det ikke er inkludert noen spiller, ei heller annet enn bass i alt. nr 1! Alt. nr 1 - Disse artiklene finner du på http://www.mamut.com/dynabel BF4501 - 1x450 Watt 4 ohm - 2998,- DY9615 - dynaBel 15" - 3498,- -------------------------------------------------------------- Sum - 6496,- Alt. nr 2 - Disse artiklene finner du på http://www.mamut.com/dynabel BF0804 - 4x80 Watt forsterker - 1298,- PE6369 - 1 par 6x9" coaxial - 798,- PE6305/PE6306 - 1 par 5"/6" coaxial - 648,-/748,- DY9412 - dynaBel 12" 600W/RMS - 1598,- BF4501 - dynaBel 1x450W - 2998,- -------------------------------------------------------------- Sum - 7440,- k-orm ser ut til å ha funnet ut en bra kombo iaff! Endret 5. mars 2007 av Keltern Lenke til kommentar
Zerzk Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Hvorfor står forsterkerne i pakken til k-orm for 3/4 av prisen? Er det vesentlig ?! og er det mye forskjell fra en 12" til 2 12" ? Du mener jeg skulle se bort fra noen merker, hvorfor da?! Vi trenger anlegg som gir god lyd til en grei pris Vi har vell med spiller og fra 6-9tusen kroner. Kasse må vi uansett lage selv så den passer inn i bilen! Ekstra batteri, er det enkelt å tilkoble og er det dyrt?! Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Uten ordentlige forsterkere får du ikke no godlyd vettu.. Jeg mener du skal se bort fra det alle andre bruker penger på, nemlig merket! Dermed kan man få mye bedre lyd uten å betale riktig så mye.. Om du tar den fullstendige pakken til k-orm eller den jeg bladde opp utgjør vel ikke spess stor forskjell, men du må ha en enkel og grei spiller da, som du jo forsåvidt også kan finne på dynaBel sine sider.. En pioneer eller alpine til ca 1500,- er mer enn nok for en russebil! Kasse bør bygges med avstivere inni.. Bygg i spon, det er billigst. Og om du går for spon, kjør 22mm tykkelse, bare for stivhetens skyld! Extra batteri får du for godt under 1000-lappen, og det er ganske enkelt å koble ja! Spørs om dynamoen er up-to-the-task da! Endret 6. mars 2007 av Keltern Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Dere kan jo vurdere noe CV? De har jo både "hifi" og PA modeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå