Gå til innhold

Hvordan få riktig oppløsning til tv?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet ditt er mest sansynelig grafikkortet. Hvis windows ikke lar det sette oppløsningen til 1360x768 (ikke 1366x768, det er ikke en vanlig oppløsning for PCer av en eller annen grunn) så kan det være en rekke ting i veien med grafikkortet ditt. 1: Driveren er gammel. 2: Kabeltypen du bruker som "output" fra grafikkortet støtter ikke HD signaler. 3: Grafikkortet er relativt gammelt og støtter ikke så høye oppløsninger. 4: Du har satt på noen innstillinger et eller annent sted i dataen som gjør at du ikke får satt på riktig oppløsning.

Hvis du har nVidia kort så burde du gå innom nvidia.com og laste ned den nyeste driveren for ditt kort. Med nVidia så får du med noe som heter "nVidia control panel" som lar deg kødde rundt med alt angående oppløsning og fargekoreksjon osv.

Ati kort har også noe tilsvarende, men jeg er ikke kjent med deres løsning til samme problem.

Lenke til kommentar
Problemet ditt er mest sansynelig grafikkortet.

8087047[/snapback]

Et evt problem ligger etter all sannsynlighet i TV-en. TV-produsentene er fryktelig sløve med PC-kompatibilitet, teknisk sett er det ikke noe i veien for at TV-en skal støtte 1:1 pixelmapping fra PC, men det må være lagt til rette for dette fra produsentens side.

Lenke til kommentar

Ok... Jeg kjøpte denne. Skjermkort er Nvidia GF 7800 gt. Nyeste drivere. Prøvde å skrive inn oppløsning selv, men det nermeste jeg kom var 1360x760 (med et mer grøtete resultat enn 1280x720).

Får prøve en dvi-vga isteden da... Eller powerstrip... Gir lyd fra meg så snart det er testet ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...