Gå til innhold

pc basert på dx10 slkjermkort bør man vente?

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å kjøpe og sette sammen min første pc. Ta det med ro, jeg har litt kunnskaper i å sette dette sammen. Det jeg lurer på, er om det er lurt å vente med å kjøpe skjermkort akkurat nå iom at dx10 akkurat er kommet og skjermkortene ikke klarer å utnytte denne teknologien til fulle? Kortet jeg vurderer å kjøpe er 8800GTS 320mb. For øvrig følger jeg løst den pc'en som er anbefalt på på hw.no under navnet "spilleren". Jeg skal også skaffe meg en lcd skjerm med 1280x1024 oppløsning siden dette kortet ikke er glad i høye oppløsninger.

Dette er kanskje bare noe jeg har fått intrykk av, men er det ikke så at første generasjon innen nye teknologier som dx10 ofte ikke utnytter teknologien godt nok?

Det jeg er redd for, kort sagt, er at jeg skal sitte med min nye pc om et halvt års tid når gen 2 har kommet ut og tenke: "Fytti granskauen så dum du var som kjøpte det tullekortet." :p

Er det fare for dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det vil alltid komme noe bedre uasett hvor lenge du venter. Men du burde kanskje vente til ati har lansert sine dx10 kort, for da har du mer å velge mellom, kanskje ati gjør det værre, da kjøper du nvidia, eller kanskje ati gjør det kjempebra, og kortene gir mye for pengene. mitt tips, vent til du kan sammenligne både ati og nvidias dx 10 kort.

Lenke til kommentar
det vil alltid komme noe bedre uasett hvor lenge du venter. Men du burde kanskje vente til ati har lansert sine dx10 kort, for da har du mer å velge mellom, kanskje ati gjør det værre, da kjøper du nvidia, eller kanskje ati gjør det kjempebra, og kortene gir mye for pengene. mitt tips, vent til du kan sammenligne både ati og nvidias dx 10 kort.

8084001[/snapback]

Ja høres bra ut. Slipper ikke ati allerede denne måneden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...