Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Angående det å ta med en jente ut...


Anbefalte innlegg

Jeg har vurdert å spørre en jente ut i lange tider nå, men jeg har virkelig ikke fått noen annledning, men nå føler jeg at det må være på tide...

 

Så da trenger jeg litt hjelp, jeg har jo lyst til å gjøre litt inntrykk da..

Så jeg lurte på om Kino og så kanskje finne et sted vi kan ta en kjapp matbit på etter filmen, fungere det??

Jeg har også vurdert å ta henne med på cafe, for en kopp kaffe og vi kan spise litt, men jeg blir også litt blank her, jeg vet ikke hva jeg burde gjøre etter på?, samtalene burde gå greit, men jeg vet ikke hva jeg burde gjøre for at det kanskje skal gå videre etter cafeen...??

og hva burde jeg gjøre for at jeg skal gjøre et godt inntrykk, jeg vil ikke komme i noen venn-fella som folk sier, jeg har lyst til å vise henne at jeg er noen hun kansje kan satse på...

 

håper på mange svar :)

Endret av heartbreak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har vurdert å spørre en jente ut i lange tider nå, men jeg har virkelig ikke fått noen annledning, men nå føler jeg at det må være på tide...

 

Så da trenger jeg litt hjelp, jeg har jo lyst til å gjøre litt inntrykk da..

Så jeg lurte på om Kino og så kanskje finne et sted vi kan ta en kjapp matbit på etter filmen, fungere det??

Jeg har også vurdert å ta henne med på cafe, for en kopp kaffe og vi kan spise litt, men jeg blir også litt blank her, jeg vet ikke hva jeg burde gjøre etter på?, samtalene burde gå greit, men jeg vet ikke hva jeg burde gjøre for at det kanskje skal gå videre etter cafeen...??

og hva burde jeg gjøre for at jeg skal gjøre et godt inntrykk, jeg vil ikke komme i noen venn-fella som folk sier, jeg har lyst til å vise henne at jeg er noen hun kansje kan satse på...

 

håper på mange svar  :)

8083887[/snapback]

 

Kino -> matbit funker bra. Ikke for seriøst - akkurat passe for en kveld.

Lenke til kommentar

Cafè besøk er tingen, kino som førstedate er kjisje. På en cafè kan dere prate, i motsetting til en kino, dessuten burde du ikke legge opp til at første date skal være så lang. Du bør heller ikke legge opp til å ha sex med henne på første daten, om det var det du hintet til. Jenter liker gutter som ikke legger opp til slikt, og tro meg, vi merker fort hva en vil. Om daten går strålende, og dere vil finne på noe etter cafèen, så spør henne heller da om hun vil være med på kino eller noe. Ta ting litt som det kommer, og la henne bestemme litt og.

Lenke til kommentar

Du burde ta henne med på kino, la henne velge filmen. En kaffe etter kinoen hadde gjerne vært bedre enn mat, jeg hadde hellr foretrukket det. Vet om mange jenter som syntest det er litt "formelt" å spise på date de første gangene, kommer jo litt ann på hvor gammel hun er.

Jeg syntest at kino, og kaffe etterpå hadde vært en flott første date! Så kan du jo fiske litt etter hva hun kunne tenke seg å gjøre sammen med deg en annen dag!

Lenke til kommentar
Cafè besøk er tingen, kino som førstedate er kjisje. På en cafè kan dere prate, i motsetting til en kino, dessuten burde du ikke legge opp til at første date skal være så lang. Du bør heller ikke legge opp til å ha sex med henne på første daten, om det var det du hintet til. Jenter liker gutter som ikke legger opp til slikt, og tro meg, vi merker fort hva en vil. Om daten går strålende, og dere vil finne på noe etter cafèen, så spør henne heller da om hun vil være med på kino eller noe. Ta ting litt som det kommer, og la henne bestemme litt og.

8084010[/snapback]

 

 

Jeg tenkte ikke på det med sex på første date...

Problemmet er at jeg er litt usikker på hva jeg burde gjøre etter cafeen, hva kan jeg foreslå til å gjøre etter på?

 

Du burde ta henne med på kino, la henne velge filmen. En kaffe etter kinoen hadde gjerne vært bedre enn mat, jeg hadde hellr foretrukket det. Vet om mange jenter som syntest det er litt "formelt" å spise på date de første gangene, kommer jo litt ann på hvor gammel hun er.

Jeg syntest at kino, og kaffe etterpå hadde vært en flott første date! Så kan du jo fiske litt etter hva hun kunne tenke seg å gjøre sammen med deg en annen dag!

8084142[/snapback]

 

Hun er 19, det samme er jeg...

Lenge siden jeg har vært på date, så jeg vet ikke hvordan en jente på 19, ser på ting...??

Endret av heartbreak
Lenke til kommentar

Jeg ble tatt med på en kaffe senest i går, og det var kjempekoslig! Og jeg er foresten også jente på 19. Første date bør være litt uformell og avslappet, ved mindre dere kjenner hverandre godt fra før, og du vet at hun liker deg.

 

Hva dere skal gjøre etterpå kommer jo opp til hvor du bor, og hvilke alternativer du har. Er ikke sikkert daten trenger å være så mye lengre, og om den går kjempebra, så spør om hun har lyst å finne på noe mer, kanskje lei en film og kjøp inn noe digg eller noe.

Endret av Skilpadde
Lenke til kommentar
Hun er 19, det samme er jeg...

Lenge siden jeg har vært på date, så jeg vet ikke hvordan en jente på 19, ser på ting...??

8084143[/snapback]

 

Nå har det seg slik at jeg er 19 :w00t:

Jeg syntest at kino og cafe er ett flott utgangspunkt til en date. Har vært på slik date før, og det har vært veldig vellykket. Hvis du er redd for at praten skal gå litt tregt er det alltid flott og ha filmen å snakke om, da kommer dere alltid i snakk om andre gøyale ting senere på kvelden. Daten trenger ikke nødvendigvis vare i 7 timer eller noe. Se en film som ikke varer i 4 timer og gå på en koselig cafe etterpå.

Lenke til kommentar

Første date bør etter min oppfatning være kort, med mindre dere kjenner hverandre godt fra før og har kjemien gående.

 

Selv bruker jeg en halvtime som tommelfingerregel, for da kan jeg danne meg et visst inntrykk og så stikke før jeg går tom for ting å snakke om.

Denne regelen kan såklart tøyes nærmest i det uendelige hvis kjemien er der og samtalen glir lett, men i utgangspunktet bruker jeg en halvtime og en kaffekopp som utgangspunkt for førstegangsmøter.

 

Et lite triks jeg også bruker; gå på oppsving, dvs avslutt møtet mens stemningen er god. Ikke at du skal beinfly ut idet du har dratt århundrets vits og hun henger over bordet i vill latterkrampe, men hopp ut på stigende stemning.

Sjansene er rimelig gode for at hun vil koble deg med en god følelse, og dermed har du kommet så mye lenger.

Lenke til kommentar
Nå har det seg slik at jeg er 19  :w00t:

Jeg syntest at kino og cafe er ett flott utgangspunkt til en date. Har vært på slik date før, og det har vært veldig vellykket. Hvis du er redd for at praten skal gå litt tregt er det alltid flott og ha filmen å snakke om, da kommer dere alltid i snakk om andre gøyale ting senere på kvelden. Daten trenger ikke nødvendigvis vare i 7 timer eller noe. Se en film som ikke varer i 4 timer og gå på en koselig cafe etterpå.

8084228[/snapback]

Det er en god ide :) En artig film som dere kan le av, og snakke om etterpå.. Ta henne med på en kafe eller kaffebar så kan dere sitte der å snakke så lenge dere føler får det.. Daten trenger ikke være lenger enn det.. Gå på en kino som er litt på kvelden så må dere jo gå etter en stund uansett pga klokken..

En første date skal ikke være sånn kjempe lang.. så det er passe tid :) Som jente på 20 syns jeg det høres knall ut.. Jeg hadde likt en sånn første date selv..

 

Lykke til..

Lenke til kommentar
Jeg har vurdert å spørre en jente ut i lange tider nå, men jeg har virkelig ikke fått noen annledning, men nå føler jeg at det må være på tide...

 

Så da trenger jeg litt hjelp, jeg har jo lyst til å gjøre litt inntrykk da..

Så jeg lurte på om Kino og så kanskje finne et sted vi kan ta en kjapp matbit på etter filmen, fungere det??

Jeg har også vurdert å ta henne med på cafe, for en kopp kaffe og vi kan spise litt, men jeg blir også litt blank her, jeg vet ikke hva jeg burde gjøre etter på?, samtalene burde gå greit, men jeg vet ikke hva jeg burde gjøre for at det kanskje skal gå videre etter cafeen...??

og hva burde jeg gjøre for at jeg skal gjøre et godt inntrykk, jeg vil ikke komme i noen venn-fella som folk sier, jeg har lyst til å vise henne at jeg er noen hun kansje kan satse på...

 

håper på mange svar  :)

8083887[/snapback]

 

 

du bør redigere emnetittel til "ang. det og ta med en jente ut.." og det er ikke anngående det er angående

Lenke til kommentar
Jeg har vurdert å spørre en jente ut i lange tider nå, men jeg har virkelig ikke fått noen annledning, men nå føler jeg at det må være på tide...

 

Så da trenger jeg litt hjelp, jeg har jo lyst til å gjøre litt inntrykk da..

Så jeg lurte på om Kino og så kanskje finne et sted vi kan ta en kjapp matbit på etter filmen, fungere det??

Jeg har også vurdert å ta henne med på cafe, for en kopp kaffe og vi kan spise litt, men jeg blir også litt blank her, jeg vet ikke hva jeg burde gjøre etter på?, samtalene burde gå greit, men jeg vet ikke hva jeg burde gjøre for at det kanskje skal gå videre etter cafeen...??

og hva burde jeg gjøre for at jeg skal gjøre et godt inntrykk, jeg vil ikke komme i noen venn-fella som folk sier, jeg har lyst til å vise henne at jeg er noen hun kansje kan satse på...

 

håper på mange svar  :)

8083887[/snapback]

 

 

du bør redigere emnetittel til "ang. det og ta med en jente ut.." og det er ikke anngående det er angående

8093522[/snapback]

 

 

Er det så veldig viktig?

Hadde jeg bare visst hvordan alle funksjonene fungerer på forumet, så hadde jeg kunnet endre det,men jeg har ikke vært bruker så lenge så jeg vet ikke hvordan jeg endrer det...

Lenke til kommentar

For all del, drit i kino på første date. Hvordan skal du gi noe godt intrykk da? På en kino skal det være stille, right? Og gode intrykk skaper du ved å fortelle noe interessant, vise at du er "the price" gjennom kommunikasjon, med mindre du ser fantastisk lekker ut. Noe du sikkert ikke gjør ;)

 

Ta henne med et sted dere kan prate og ikke spander på henne, Mr. nice guy og gentleman hører forrige århundre til. Om du klarer å få henne til å kose seg skikkelig og virkelig like deg, så stikker du. Du må rekke bussen hjem, jobbe med lekser, surfe i syden etc. Folk vil alltid ha det de ikke kan få. Si det var koselig og møte henne å si dere må gjøre det igjen.

 

Da kommer hun til å ha lyst og være sammen med deg igjen. Avtal neste eller få nummeret hennes og kontakt henne dagen etter på.

 

And mate? Good luck :thumbup:

Endret av QBab
Lenke til kommentar

For alt man vet så kanskje dama blir tent på et parti sjakk eller en multiplayer med Civilization 2 :p

 

Kan også prøve med ting som å gå på skøyter, bowling og lignende aktiviteter, men er mulig det passer bedre på andre eller tredje date. Har vært på kino på første date også men kan ikke si at det var noen dundrende suksess, men det kan godt skyldes meg da :)

Beste date'n jeg har hatt var da vi ble sittende på et bakeri med digg smørbrød og noen lange kopper kaffe etterpå. Holdt det hele meget uformelt og avslappet på en slik måte at det ikke hadde vært noe problem for henne å stikke dersom hun hadde mistrives.

 

EDIT: Og det er ikke slik at damer ikke vil ha gentlmenn eller Mr.Niceguy, men dem vil veksle litt på det. Derfor så er det beste å være seg selv. Høres ut som en klisje men dersom du satser på noe langvarig så er det den beste løsningen. Er du ute etter et kjapt nypp så er det bare å lyve og gjøre det som trengs :p

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar
Ta henne med et sted dere kan prate og ikke spander på henne, Mr. nice guy og gentleman hører forrige århundre til.

8097387[/snapback]

Å spandere er ikke noe dumt.. men ikke gjør det til en vane.. Jenter vil gjerne bevise at de er selvstendige og.. Men første gangen så kan det gjøre et godt inntrykk :)

 

Beste date'n jeg har hatt var da vi ble sittende på et bakeri med digg smørbrød og noen lange kopper kaffe etterpå. Holdt det hele meget uformelt og avslappet på en slik måte at det ikke hadde vært noe problem for henne å stikke dersom hun hadde mistrives.

8097541[/snapback]

Ja det er den beste sitvasjonen før begge parter.. Det er lett å "redde" seg selv ut av det hvis det går rett vest.. Og hvis det går bra kan dere sitter å jabbe i mange timer :)

Lenke til kommentar

Jeg blir veldig glad av alle svarene jeg har fått...

 

Jeg har bestemmt meg for å ta henne med på en cafee, hvor vi kan prate og bli bedre kjent, og jeg er helt klart ute etter et langvarig forhold...

 

Men jeg får på en måte aldri noen sitvasjoner hvor jeg kan prate med henne alene, så jeg har faktsik et spørsmål til..!!

Jeg kan få tak i nummeret hennes lett ved bare å spørre noen jeg kjenner som har nummeret.... og siden jeg nesten aldri får pratet med henne lenge nok til å spørre henne ut... er det da feil av meg hvis jeg får, nummeret hennes av noen andre, og jeg sender henne en melding hvor det f.eks står:

"Hei, jeg har lyst til å bli bedre kjent med deg, så jeg lurte på om du ville gå ut på cafe med meg en dag, mvh (mitt navn)

 

Gjør det noe å spørre henne ut på en melding?

og er det feil av meg og spørre noen andre om nummert hennes?

Jeg kan få msn hennes lett også, men så dristig er jeg ikke at jeg bare legger henne til uten å spørre...

 

Jeg kan også si at det har virket som hun er inntressert i meg, men det har dabbet av endel, fordi jeg har hatt kjærlighetssorg og jeg kan ikke starte noe nytt før jeg har fått kommet meg videre, men nå som jeg er klar for å starte med "blanke ark" igjen, så virker det som hun har gitt litt opp, men nå har jeg blitt veldig innteressert....

Jeg kan si det sånn at før, fikk jeg mange komplemanger av henne, hun smilte mye til meg, og det hente at hun avbrøyt samtaler jeg hadde for å spørre om jeg skulle ditt og datt, og når jeg møtte henne på fest så kommer hun bort til meg og gir meg en klem, men nå så har hun sluttet med alt dette, så jeg tror hun har gitt opp, så jeg har et håp om at hun fortsatt er inntressert innerst inne, og vil gå ut med meg... :ermm:

 

Jeg kan jo også si at jeg går fortsatt på skole, og hun går i klassen min, og nå forje gym vi hadde så satt jeg på ræva og var sykt sliten, jeg stirret bare rett ned i gulvet, men når jeg så opp, så ser jeg henne, hun går mitt ut i gymsalen og kikker på meg mens hun har et kjempe stor smil rundt munnen.... Jeg blir jo litt satt ut da, her hvor jeg sitter, og jeg lurer jo på så klart om det var til meg, men jeg fikk en følelse av at det var det, selv om jeg ikke vil virke immbilsk...

 

Hun forvirrer meg litt med måten hun er på, det har virket som hun er inntressert, men samtidig så virker det som hun spiller litt kostbar.... :ermm:

Lenke til kommentar
Gjør det noe å spørre henne ut på en melding?

og er det feil av meg og spørre noen andre om nummert hennes?

8097694[/snapback]

Hvis du ikke har sjangsen til å snakke med henne så kan du fint gjøre det på den måten.. eller ta å ringe henne..

 

Men siden du går i klasse med henne syns jeg virkelig at du bare kan ta tak i henne etter en time å spørre.. Det MÅ du jo kunne gjøre... Er ingen som er så opptatt at det ikke funker.. eller så sett deg med henne i en time.. noe som helst..

Hvorfor går ikke det liksom? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har da pratet med henne, men vi har ikke pratet så veldig lenge, men jeg kan si det sånn at samtalen flyter veldig lett når vi prater, ble faktisk veldig overasket, noen av de første gangene vi pratet sammen, hvor lett samtalen egentlig gikk...

Men det kan jo snu på date, så jeg vet ikke.... Jeg synes hun er veldig lett å prate med i hvertfall...

 

Men grunnen til at jeg ikke får pratet med henne så mye er fordi, hun alltid "henger" sammen med venninene sine!

 

 

Jeg er litt sjenert av meg, så dere skulle bare visst hva jeg må gjøre for å kunne ta denne avgjørelsen...

Men prøver i hvertfall å gi dette en kjangse....

Ting som å bare sette seg ved siden av en person man liker, er kanskje lett for noen, men det er ikke så veldig lett for min del...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...