Gå til innhold

Bygge stereobenk, ønsker tilbakemelding

Anbefalte innlegg

Hei sann:)

Fant ikke noe mer fornuftig plass å poste dette innlegget :)

Jeg har lenge hatt denne en stund:

e7f1b018.jpg

(Er ikke helt sånn, den øverste hyllen ble droppet. Fant ikke noen andre bilder)

Pga jeg ikke husket å regne med at kablene bak forsterkeren tar litt plass, så slutter stereobenken før forsterkeren. :( Dette har jeg så langt levd med, men når har jeg fått hendene mine på et Logitech® Z-5450 Digital 5.1 Speaker System anlegg, som har en ganske stor sub-kasse. Pga denne tar ganske mye plass i den litte stuen min, så blir det til at jeg må prøve å bygge litt i høyden. Jeg har holdt på litt i stechup og kommet fram til tre alternativer.

Nr1

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Forran:

7f5688d8.jpg

Bak:

babc7aaa.jpg

Siden:

9e558fdb.jpg

- Her har jeg muligheten til enten å lage flere hyller eller henge ting, kanskje være litt kunstnerisk.

Nr2

Forran:

7f5688d8.jpg

Bak:

babc7aaa.jpg

Siden:

8ecaf861.jpg

- Her blir benken en god del kortere og har fremdeles veldig god plass til både DVD/PS2 covre og diverse andre hylle-ting

Nr3

Forran:

f6fa1a6c.jpg

Bak:

d2532374.jpg

- Dette er det nyeste jeg har kommet på. Er plass till ca 36 DVD/PS2-covre og her vil det fine THX "skiltet" på suben vise:)

Der benken står, er er hjørne på 96,5x81cm (hvor veggen bak benken er 81)

Det hele skal lages i MDF 2cm plater. Og jeg lurer på om det skal få fargen hvit piano lakk. MEN jeg klarer ikke å finnet ut som piano lakk/blank er en maling/lakk eller om det bare er resultatet som kalles det. Noen som vet? :)

Kan også nevne at det PS2 hyllen, skal krypes fra 20cm til 10cm (har bare ikke fått dette inn på tegningen.)

Noen dere liker bedre enn andre? Forslag til forbedring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite med svar å få på denne tråden da! Men ok!

En annen ting jeg lurer på. Jeg skal gå for den største stereobenken tenkte jeg. Men lurer på hvor stor den er, dvs hvor mye tre jeg trenger. Derfor lurer jeg på om det er en funksjon i sketchup som viser hvor mange m3 du har markert, evt hele konstruksjonen er.

Noen som vet? =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...