Gå til innhold

Hvilken: FS Amilo Pro V3505 vs. HP Compaq nx7400

Anbefalte innlegg

Da er valget tatt; jeg landet på HPen. Grunnen er stillheten som jeg fant viktigst. Nå skal det sies at FSen er stillest når de står ved siden av hverandre, men straks de skal jobbe litt starter FSen viften sin. Selv med mye lyd og video ut av HPen bråker den ikke mer eller mindre hele tiden. Den har en jevn lav viftelyd som er helt grei.

Valget var ikke enkelt. Da jeg satte de to ved siden av hverandre falt jeg for FSen. Den startet raskere, den hadde lysere skjerm på batteridrift, den var stillere i standby -modus. Men supporte var miserabel. Bare det å ringe inn til support var en selsom opplevelse. Da jeg endelig fikk svar var det tvetydig. Fra HP fikk jeg live hjelp på Internett i løpet av kort tid midt på natten i går. Hjelpen var konsis og rett på sak.

For vanlig konsumenter er nok FS Amilo Pro v3505 den beste maskinen, men setter man pris på holdbarhet, service, stillhet og enkelhet for enkle modifikasjoner er HP nx7400 det klare valget om man skal velge mellom disse to maskinene.

Vil takke alle som har kommet med tips, tilbakemeldinger og konstruktiv kritikk!

Nå skal jeg nyte min første nye PC på 4 år - og glemme at HPen er gammel om kun noen måneder. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Netshop har en mye bedre.  uansett bruksområde så vil jeg si GMA 950 er tabbe på en pc til 10000

8441359[/snapback]

Hvorfor er GMA 950 en tabbe?

8555160[/snapback]

det personen mener er vel at når en maskin koster såpass mye, så bør den komme med et bedre grafikkort. dette er en subjektiv oppfatning av hva en bør få for 10000,- ser du på lenovo thinkpad, hp n serie og FS lifebook så vil du se at de bruker GMA950 og koster gjerne godt over 10000,-
Lenke til kommentar
Selv med mye lyd og video ut av HPen bråker den ikke mer eller mindre hele tiden. Den har en jevn lav viftelyd som er helt grei.

8474016[/snapback]

du kan også regulere viften med NHC og få en mer eller mindre helt stille maskin. (da er det harddisken som lager mest lyd). Modulen for NHCs viftestyring får du her:

http://www.p35-forum.de/board/thread.php?threadid=4922

8474516[/snapback]

Har prøvd dette, men fikk det ikke til. Men støyen er ikke sjenerende. Sover godt med HP nx7400 1/2 meter unna meg. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...