aspic Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hei! Kva kallar vi den mengda kor inntektene akkurat dekker kostnadane? Eg veit at punktet vert kalla dekningspunkt, men kva kallar vi den mengda kor dette dekningspunktet er? Det skal vera eit omgrep innan bedriftsøkonomien. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Sikker på at det fins et begrep for den? Eneste jeg kommer på er vinningsoptimal mengde, men den ligger jo ikke på dekningspunktet. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Står liksom i oppgåva: "Kor mange måtte dei ha seld for akkurat å få dekka alle kostnadane sine? Kva kallast denne mengda i bedriftsøkonomien?" Er slik eg forstår oppgåva iallefall.. =o Lenke til kommentar
Brillefin Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 "Break Even" er i allefall et av mange navn på dette punktet. Vet ikke om det var det du tenkte på. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Nullpunktomsetning 8099061[/snapback] Ohh.. Det hørtes pent ut, tusen takk for hjelp alle Etter litt leiting kom eg og fram til dekningspunktmengda =) Endret 7. mars 2007 av aspic Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Det kan nok stemme ja! Nullpunktomsetning på Wiki Breakeven point på Wiki Som Brillefin sier; same shit, different name. Endret 7. mars 2007 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Nullpunktomsetning eller nullpunktet er vel det ordet du er ute etter ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå