Gå til innhold

Trøbbel med fersk Wii

Gjest Yoshi

Anbefalte innlegg

Gjest Yoshi

Hei, en venn av meg som ikke er medlem her fikk meg til å poste for han.

Han fikk seg nylig Wii (på lørdag) og har brukt den masse, men nå hender det at den begynner å dure litt mens han spiller. Til vanlig er den helt lydløs, men han beskriver det som at "den bråker". Jeg har ikke hørt det selv, men antar utifra reaksjonen hans at det er snakk om noe mer enn litt vanlig vifteduring.

Noen andre som har opplevd noe liknende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke opplevd at maskinen durer noe unormalt, en svak lite during ja men ikke noe høyt som er merkbart.

Om det er et problem råder jeg til å kontakte forhandler og høre med dem.

8083616[/snapback]

Næmmen! Velkommen tilbake lille bjørne gutten. Hørte du var banna en stund? hehehe Må oppføre deg vettu.

Endret av nero78
Lenke til kommentar

Jeg har hatt det samme problemet ett par ganger.. Men, nå har det gått lenge uten at jeg har hørt den... Men, det virket nesten som om duringen kom som et resultat av Wii'en ikke sto helt rett.. Så, det kan hende at det skaper en during..

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Vennen min svarer:

Jeg bruker den grå standen, og Wii-en sitter som støpt, med de støttene ned i "hullene". Jeg merker ikke duringen mens jeg spiller, men når jeg går nærme den, hører jeg den tydelig (husk, dette er bare når jeg spiller spill).

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar

Tror nok at dette muligens bare er helt vanlig during. Min gjør også det når man går nært inntil. Og dette er relativ kraftig during, men ikke helt slik at jeg har reagert dog.

Wiien er ikke så lydløs som den kanskje er hypa opp til å være.

Endret av butkus
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Tror nok at dette muligens bare er helt vanlig during. Min gjør også det når man går nært inntil. Og dette er relativ kraftig during, men ikke helt slik at jeg har reagert dog.

Wiien er ikke så lydløs som den kanskje er hypa opp til å være.

8099280[/snapback]

"Min startet å dure etter to dager, gjorde din også det?"

Lenke til kommentar

Det vet jeg rett og slett ikke, dessverre. Sannsyneligvis vil jeg tro at den har gjort det hele tida og at jeg ikke har tenkt over det, men dette vet jeg jo ikke sikkert.

Det beste hadde vært om du kunne sammenlignet den med en annen wii fysisk, om du kjenner noen andre som har eller noe.

Edit: og/å feil rettet

Endret av butkus
Lenke til kommentar

Wiien min har kommet med noen gledesbrøl i forbinnelse med Zelda TP (kanskje ikke så rart :!: ), men det var før jul, og har ikke merket noe siden da. Lydene kom som en slags sterk brumming, noe som varte i en 3-5 sek. Jeg trodde det var skjedd noe alvorlig galt, men ingen riper i spillet. Skjedde vel en 2 ganger om jeg ikke husker feil. Har altså ikke skjedd siden før jul...

Lenke til kommentar

Hvis du hører during som høres ut som en lavfrekvent og konstant lyd, altså en slags basslyd, kan det kanskje være vibrasjoner fra Wii-en som forplanter seg i bordet den evt står på og dermed lager lyd? Jeg merker dette fenomenet på min Wii når den står på skrivebordet i alle fall, dersom jeg spiller et Wii-spill (har ikke merket det med de mindre Gamecube-platene enda). Tror nok ikke det er noe galt, men heller at det er litt ubalanse i DVD-platen.

For å finne ut om det er vibrasjoner som forplanter seg i ditt tilfelle også, kan du prøve å løfte konsollen opp fra underlaget forsiktig mens duringen er der. Forsvinner den, er det nok snakk om vibrasjoner som forplanter seg i ditt tilfelle også.

I så fall kan du evt prøve å legge noe mykt under konsollen eller noe sånt, eller kanskje prøve å plassere konsollen et annet sted. :)

edit: skrivefeil, gitt.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

@Jorchi: Min har også laget ekstreme vibrasjoner to ganger. Det har skjedd når jeg har skrudd den av etter å ha spilt Twilight Princess. Hehe, den lille boksen vibrerte så jævlig at jeg kjente det godt i gulvet :D Men når jeg spiller så er det ikke noe during ute og går. Varte vel i ca 3-4 sekunder hver gang og det hørtes godt også. Mystisk.

Lenke til kommentar
@Jorchi: Min har også laget ekstreme vibrasjoner to ganger. Det har skjedd når jeg har skrudd den av etter å ha spilt Twilight Princess. Hehe, den lille boksen vibrerte så jævlig at jeg kjente det godt i gulvet :D Men når jeg spiller så er det ikke noe during ute og går. Varte vel i ca 3-4 sekunder hver gang og det hørtes godt også. Mystisk.

8105441[/snapback]

Åssen gulv har du da? Papp gulv?

Lenke til kommentar

Tregulv.... og nei, jeg overdrev ikke når jeg skrev at jeg kjente vibrasjonene godt i gulvet. Forresten så durte det ganske kraftig i ørene også. Skal si jeg ble litt redd første gangen det skjedde.

Har kun skjedd to ganger da, og jeg vet fortsatt ikke hvorfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...