tyskern Skrevet 9. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2002 Hei! Er dette et bra kjøp, og er garantiordningen til Dell så bra som den vriker? Tenker da på 3 års på-stedet-service, neste arbeidsdag + 3 års CompleteCare. Er det andre maskiner jeg burde sjekke ut til omtrent samme pris? Inspiron 8200 N2000U Multimedia (820122IA) kr 23,106 kr.(Inkludert 3 års på-stedet-service, neste arbeidsdag + 3 års CompleteCare.) Prosessor: Mobile Intel Pentium 4 processor - M 2.0GHz Minne: 512 MB DDR SDRAM/266MHz (2x256MB) Farge: Ion Silver Skjerm: UT - 15" TFT UXGA (1600x1200) Harddisk: 40GB Ultra DMA/ATA 100 (5400RPM). Anbefalt av Dell (+ NOK 600 kr) Grafikkort: ATI Mobility Radeon 9000 64MB CD/DVD/CD-RW/DVD-RW: DVD-ROM 8X & MPEG-II Software Enhet for Media Bay: CD-RW 24x8x24x Modulær Takker! Lenke til kommentar
lerun Skrevet 10. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2002 Hei, Ser ut som om du har en bra maskin der. Har selv 8200, men med litt andre specs. Noe du burde tenke over er f.eks skjermoppløsningen. Jeg syntes 1600x1400 var litt lite så jeg valgte 1400x1050, som jeg synes er topp. Men andre hevder at etter en tid blir man vandt til den store oppløsningen, til enhver sin smak mener jeg. Det er et spørsmål du selv må stille deg. Ellers er alt annet top of the line. Hardisken på 5400rpm er en nesten nødvendighet hvis man ønsker raskest mulig tilgang på data lagret på disken. Skjermkortet er det beste akkurat nå, selv om nVida har akkurat sluppet et nytt kort til bærbare som er basert på geforce4 ti til stasjonære maskiner, men der powermizer teknologien er lagt til. Vet ikke hvilket råd du er ute etter, men noe negativt om 8200 er at den er laget i plastikk som kan virke litt billig, pluss at det er en del som hevder at den er litt for tung. Jeg ser ikke noe problem med tyngden, bare å slenge den i en sekk så går det fint. En annen ting som hadde vært greit er et ekstra batteri, får da ca 4.5 timer med oppetid. i forhold til rundt 2 med et batteri. Kan være vært tillegget. Noe mer du lurer på? Lerun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå