jammi Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Har en dvd jeg vil brenne til disk (DVD så klart -_-), men det finnes jo en jungel av formater! DVD-r, DVD+r, DVD-RW, DVD+RW.. You name it.. Så hva bør jeg bruke rett og slett? SPM 2: hvilket format bør filmen være i, for å kunne spilles av i alle vanlige dvd-sillere? Tusen takk for svar folkens Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Har du en film du ikke vil beholde permanent velger du RW-format, for den kan overskrives(slettes) igjen. Hvis du derimot vil ha den for fremtiden velger du pluss eller minus. Skal den brukes på en stue-spiller må du vite at den støtter formatet du brenner i. Det viktigste av alt er om brenneren din klarer å brenne både pluss og minus. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Okey.. Hvilket filformat er det mest brukte, mtp kompatibilitet med dvd-spillere? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Hvis jeg ikke tar helt feil, takkler de aller fleste DVD-spillere vcd, svcd, og DivX formatene. (svcd gir best kvalitet, og tar størst plass.) (editerte skrivefeil) Endret 5. mars 2007 av k-orm Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hvis det er en film du allerede har i dvd format, så ville jeg laget backupen i samme format isteden for å surre med svcd osv. på en dvd-r eller dvd-r plate. Det er som k-orm nevner endel dvd spillere som takler vcd og svcd mens det er noen færre som takler divx. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå