Gå til innhold

klippe vekk lyden i Premiere(trenger hjelp i vegas

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om noen vet hvordan jeg tar vekk lyden i premiere?

må jeg ikke ta først UNlink og deretter ?

+btw.. noen som vet om noen brae websider hvor man lærer om klipping ogsånt? tutoriaks?

BTW: dere vet den tids linja og alle de rette linjene

5 10 15

| | |

hvordan kan jeg få fler sånna linjer.. så at jeg kan se alle de linjene for hvert sekubd? hvert linje = 1sekund(når soomen er helt inne)

Jeg trenger også hjelp i vegas.. Når jeg legger inn envideo også skal sp0ille den så kommer ikke bildet opp:/ får opp bare lyden.-..

Endret av gatebarn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg lurte på om noen vet hvordan jeg tar vekk lyden i premiere?

må jeg ikke ta først UNlink og deretter ?

Trykk på lyden so den er merka og trykk på delete på tastaturet ...

Eit lite relatert tips: Ein enklare måte å unlinke dei på er å halde inne Alt og dra i anten lyden eller videoen.

+btw.. noen som vet om noen brae websider hvor man lærer om klipping ogsånt? tutorials?
For Premiere Pro, eit anna program, eller generelle klippeteknikkar? Nokon for Premiere Pro:

WrigleyVideo

Davk

Programvareskulen

Premiere Pro WIKI

hvordan kan jeg få fler sånna linjer.. så at jeg kan se alle de linjene for hvert sekubd? hvert linje = 1sekund(når soomen er helt inne)
Når du har zooma heilt inn er det ei linje for kvar frame (1/25s) om eg hugser rett. Kor langt det er mellom linjene avheng av zoomnivået, trur ikkje det er mogeleg å endre noko meir på dei. Det er fleire måtar å zoome på, mellom anna å trykke på pluss (+/?) og minusknappane (bindestrek/understrek) på tastaturet eller ved å halde inne Shift og vri på scrollhjulet på musa.
Jeg trenger også hjelp i vegas.. Når jeg legger inn envideo også skal sp0ille den så kommer ikke bildet opp:/ får opp bare lyden.-..
Du har truleg ikkje installert codecen som har vorte brukt til å komprimere videoen. Er det ei AVI-fil kan du bruke programmet GSpot til å finne ut kva codec som har vorte brukt, om du ikkje veit det frå før.
Lenke til kommentar

Kva meiner du? Berre tekst, ingenting anna i biletet? Gå til File --> New --> Title (eller trykk F9, som er hurtigtasten). Lag teksten her, og når du er ferdig lukk vindauget, lagre når du får spørsmål om det. Den vil då kome opp i Project-vindauget, saman med alle klippa dine. Dra den ned på tidslinja, mellom to klipp. Skal du ha teksten oppå videoen legg du berre teksten i eit videospor over videoen.

Lenke til kommentar

Vil du ha ein blinkande farge, legg til effekten Strobe, eller Strobe light (hugser ikkje akkurat kva den heiter), på klippet. Les i hjelp om korleis den fungerer.

Eller du kan klippe opp klippet i mange små deler og flytte dei so det vert litt mellomrom mellom kvar. Bruk barberbladet (Razor tool, hurtigtast er C) for å dele opp klipp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...