Laffe Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Hei, jeg lurte på om noen vet hvordan jeg tar vekk lyden i premiere? må jeg ikke ta først UNlink og deretter ? +btw.. noen som vet om noen brae websider hvor man lærer om klipping ogsånt? tutoriaks? BTW: dere vet den tids linja og alle de rette linjene 5 10 15 | | | hvordan kan jeg få fler sånna linjer.. så at jeg kan se alle de linjene for hvert sekubd? hvert linje = 1sekund(når soomen er helt inne) Jeg trenger også hjelp i vegas.. Når jeg legger inn envideo også skal sp0ille den så kommer ikke bildet opp:/ får opp bare lyden.-.. Endret 5. mars 2007 av gatebarn Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hei, jeg lurte på om noen vet hvordan jeg tar vekk lyden i premiere?må jeg ikke ta først UNlink og deretter ? Trykk på lyden so den er merka og trykk på delete på tastaturet ... Eit lite relatert tips: Ein enklare måte å unlinke dei på er å halde inne Alt og dra i anten lyden eller videoen. +btw.. noen som vet om noen brae websider hvor man lærer om klipping ogsånt? tutorials?For Premiere Pro, eit anna program, eller generelle klippeteknikkar? Nokon for Premiere Pro:WrigleyVideo Davk Programvareskulen Premiere Pro WIKI hvordan kan jeg få fler sånna linjer.. så at jeg kan se alle de linjene for hvert sekubd? hvert linje = 1sekund(når soomen er helt inne)Når du har zooma heilt inn er det ei linje for kvar frame (1/25s) om eg hugser rett. Kor langt det er mellom linjene avheng av zoomnivået, trur ikkje det er mogeleg å endre noko meir på dei. Det er fleire måtar å zoome på, mellom anna å trykke på pluss (+/?) og minusknappane (bindestrek/understrek) på tastaturet eller ved å halde inne Shift og vri på scrollhjulet på musa.Jeg trenger også hjelp i vegas.. Når jeg legger inn envideo også skal sp0ille den så kommer ikke bildet opp:/ får opp bare lyden.-..Du har truleg ikkje installert codecen som har vorte brukt til å komprimere videoen. Er det ei AVI-fil kan du bruke programmet GSpot til å finne ut kva codec som har vorte brukt, om du ikkje veit det frå før. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 kk thx;) det er også en annen ting jeg lurte p0å.. når jeg skal ha tekst mellom klippene hva gjør jeg da? ska jeg bare lage et bilde hvor det står teksten? eller fins det enklere måte? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Kva meiner du? Berre tekst, ingenting anna i biletet? Gå til File --> New --> Title (eller trykk F9, som er hurtigtasten). Lag teksten her, og når du er ferdig lukk vindauget, lagre når du får spørsmål om det. Den vil då kome opp i Project-vindauget, saman med alle klippa dine. Dra den ned på tidslinja, mellom to klipp. Skal du ha teksten oppå videoen legg du berre teksten i eit videospor over videoen. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 takkskaru ha;D men det er en ting til hehe:p hvordan får jeg sånn blinke effekt? asså ikke at det fader(dissolve black?) men at det f.eks blinker mange ganger hvis du skjønner hva jeg mener? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Vil du ha ein blinkande farge, legg til effekten Strobe, eller Strobe light (hugser ikkje akkurat kva den heiter), på klippet. Les i hjelp om korleis den fungerer. Eller du kan klippe opp klippet i mange små deler og flytte dei so det vert litt mellomrom mellom kvar. Bruk barberbladet (Razor tool, hurtigtast er C) for å dele opp klipp. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 jess,, det vet jeg(klippingen) men da vill klippet komme ut av sangen, da vill den ikke matche men skal teste den første Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Om du i staden for å flytte berre sletter, so vil lyden framleis verte synkronisert, men du kan få same resultat med Strobe, og med mindre arbeid (vil eg tru). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå