Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

2000, for 1988 Nissan Bluebird 2.0, et bra tilbud?

Anbefalte innlegg

Så da det ikke er avtalt annet er det ganske mye som skal til for at bilen ikke blir avskiltet? Hvis det evt går videre til meg, vil jeg da få alle gebyrene i tillegg? Eller blir det ny scratch? Lurer også på ang sending av disse oblatene, er det til reg eier pr dd. eller reg eier pr 1.1.07?

Sorry for at jeg går OT.

8126515[/snapback]

Det skal en del til for at noen fysisk kommer og henter skilta (det gidder politiet sjeldent uten at det er noe spesielt inne i bildet), men det går ut begjæring om avregistrering med tiden, og da skal bilen egentlig ikke brukes siden noe ikke er i orden, og bilen kan miste skiltene om man blir stoppet i kontroll.

I tillegg har Tollvesenet en skiltinnsamlingstur sånn i midten av august, rett etter at fristen for oblater har gått ut.

Oblater sendes ut til den som er registrert eier like før oblatene sendes ut, så det er nok du som får dem. :)

Det er vel en 6-7 utsendelser om jeg ikke husker helt feil, og den henter ut oppdatert adresseinfo for hver utesendelse. :)

Årsavgiftskravet vil nok dessverre gå over til deg inkludert gebyrene (250kroner første gang vertfall), så jeg ville vurdert å høre med tidligere eier åssen dere skal løse dette. Du kan jo vise han reglene om at det er eier per 1.1. som er ansvarlig for at avgiften betales, så kanskje han blir litt villig. :)

Håper det var svar på litt av det du lurte på, vertfall.. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...