Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

2000, for 1988 Nissan Bluebird 2.0, et bra tilbud?

Anbefalte innlegg

For knappe 2000,- får jeg en 1988 Nissan Bluebird 2.0 fra en kompis av en kompis:

DSC00052.JPG

- Servostyring

- 110 HK

- 180 000 km

- Nye dempere

- Et par måneder gammelt eksosanlegg

- CD-spiller m/ 4 høyttalere

- EU-godkjent til august '09

- Veiavgift ikke betalt

Ellers:

Litt rust, og bilen rister en del hvor eier sier det er pga. bakdekk(?).

Bør jeg slå til?

Blir min første bil, og er litt gitt at jeg ikke kan altfor mye om bil..

Endret av nan0tim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du slipper iallefall å bekymre deg for "skumle" eu-kontroller i nærmeste framtid.

At bilen rister kan være så mangt, men blanselodd som har falt av et hjul kan gjøre at bilen rister mye, spesielt oppover i fart.

Lenke til kommentar

Som noen over her nevnte, du taper jo maks 500 kroner på det, så.

Husk også på årsavgifta, der kommer det 2915 kroner i tillegg.

Om du ikke er så veldig god kompis, så betaler du ikke årsavgifta, siden det er eier per 1.1. 2007 som får kravet mot seg. :)

Husk også på at bilen må omregistreres, der kommer det rundt 1500 kroner også. :)

Lenke til kommentar

Om du ikke er så veldig god kompis, så betaler du ikke årsavgifta, siden det er eier per 1.1. 2007 som får kravet mot seg. :)

Husk også på at bilen må omregistreres, der kommer det rundt 1500 kroner også. :)

8084085[/snapback]

De damene bak der så ganske fine ut :)

Men slå til !!

Lenke til kommentar

Haha, bildet ble tatt av han kompisen min med mobil (K800i). Fikk tilsendt bildet da jeg var på skolen på MMS ;) Så jeg har nok ikke en versjon med høyere oppløsning nei :p Det var tatt utenfor en videregående skole, så 'damene' er nok mellom 16-19 :) Ekke det jeg ser på hvertfall når jeg tenker på min første bil ;)

OT: Hvis jeg må skifte bakdekk for å 'riste av' ristinga, må jeg ikke da skifte begge bak? Fikk opplyst at det ene dekket var fra 1992 eller noe slikt :!: Hvor mye er det for et par bakdekk da? Evt. et helt sett for alle fire hjulene? Helst helårsdekk, hakke peng til BÅDE vinterdekk og sommerdekk :D

Endret av nan0tim
Lenke til kommentar

Japser er ikke kjent for å være de verste på bensinen, så det kan jo tyde på at noe ikke er helt som det skal. Alt er uansett relativt, for alt vi vet kan det jo hende at 0,9-1,0 liter på mila er "jævlig" mye for vedkommende. I så fall er det jo levelig :)

Lenke til kommentar

Jepp stemmer jo det :p Han bruker den hver dag til både skole og jobb, og fyller full tank 1 gang i uka så det høres egentlig ikke unormalt ut.. Men jeg må nok ta et par ekstra vakter på jobben i måneden for å kunne ha og bruke bilen for det..

Lenke til kommentar

8084085[/snapback]

Bare lurer på en kjapp ting ang dette. Har nå kjøpt meg bil. Det forekommer ikke i kjøpskontrakt at jeg skal betale årsavgift. Så hva skjer hvis forrige eier ikke betaler denne? Vil jeg da ikke få noen nye oblater? Hva kan skje i worst case?

Lenke til kommentar
Bare lurer på en kjapp ting ang dette. Har nå kjøpt meg bil. Det forekommer ikke i kjøpskontrakt at jeg skal betale årsavgift. Så hva skjer hvis forrige eier ikke betaler denne? Vil jeg da ikke få noen nye oblater? Hva kan skje i worst case?

8125120[/snapback]

Om ikke forrige eier (eller du) betaler, får ikke bilen oblater, nei.

Det vil gå ut begjæring om avregistrering, og bilen er 'ubrukelig'.

Tollvesenet vil uansett gjøre en del tiltak for å få krevd inn avgiften, inkludert tvangstrekk i lønn.

Dersom krav mot forrige eier ikke fører frem, går Tollvesenet videre til deg. :)

Lenke til kommentar

Så da det ikke er avtalt annet er det ganske mye som skal til for at bilen ikke blir avskiltet? Hvis det evt går videre til meg, vil jeg da få alle gebyrene i tillegg? Eller blir det ny scratch? Lurer også på ang sending av disse oblatene, er det til reg eier pr dd. eller reg eier pr 1.1.07?

Sorry for at jeg går OT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...