Gå til innhold

8800GTS 320 VS 640. Stor forskjell i enkelte spill

Anbefalte innlegg

Hvor dere fighter da..

8800GTS er bakoverkompitabel med DX9, men det er ikke den arkitekturen den er ment for å leke seg med. Det å få plass til DX10 tech og DX9 tech sammen kan ha vært en vanskelig oppgave, og de må jo prioritere til DX10, så jeg tipper DX9 teknoligien i dette kortet ligger på det samme som den lave 7-serien.

Utifra det vil jeg tippe at Crysis vil kjøre helt fint med kortet uansett, fordi det tar seg bruk av DX10 (og DX9 for dem som ikke har råd).

DX10 tar seg bruk af unified shaders, det vil si at vertex og pixel shader prossessene jobber i lag slik at ingen trenger å vente på hverandre. Før jobbet de vekselsvis som jeg har forstått. Det også si at det blir en ENORM økt ytelse med et DX10 kort i DX10 games fordi den nye API (DX10) teknologien skaper et utrolig godt samsvar mellom Kortet og CPUen.

Men ta i betrakting folkens...

Du kan ikke ha 1Ghz prosessor og 512mb, med G8800GTS 320 for å så spille Crysis glatt.. niks du må nok oppgradere de andre komponentene litt.

Spesielt CPU, med en gang du får 2 kjerner blir alt lettere for GFX-kort og deg.

Ha en fin dag videre

Endret av UL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor dere fighter da..

8800GTS er bakoverkompitabel med DX9, men det er ikke den arkitekturen den er ment for å leke seg med. Det å få plass til DX10 tech og DX9 tech sammen kan ha vært en vanskelig oppgave, og de må jo prioritere til DX10, så jeg tipper DX9 teknoligien i dette kortet ligger på det samme som den lave 7-serien.

Det skulle ikke være nødvendig å gå lengre enn benchmarks for å finne ut at DX9 ytelsen er veldig bra, og det er absolutt snakk om et ytelsesmessig generasjonsskifte i forhold til 7900/x1900.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Det er det, men som jeg håper er at Nvida gir like god støtte for begge snart, for med dette kortet var det virkelig lagt vekt på DX10.

En ting til jeg må presisere, minne på et grafikk-kort utgjør egentlig bare hvor stor oppløsning du kan ha, thats it.'

EDIT: En ting til...

Legg merke til oppløsningen i testen... OMG..

Hadde de brukt 1024x768 hadde prosenten vært lik 1 eller 0... :hrm:

Endret av UL
Lenke til kommentar

Minne har mye å si på høye oppløsninger med 4X og høyere AA, i tillegg hjelper det når textures blir store. Og de spillene med store textures er rett rundt hjørne (Quake4 trenger 512mb++ for ikke å ha gå tregt med beste textures innstillinger). Så det er absolutt endel å vinne på det. Men kommer jo an på prisforskjellen til 320. 300kr ok, 500kr ok, 1000 heller tvilsomt....

Lenke til kommentar

Yup, det er en stor prisforskjell, håper den jevner seg litt ut til sommeren.

Men skal du kjøpe, kjøp fra XFX sine kort. Jeg har alltid brukt XFX og de er kjempe alle sammen. Og de gjør en grundig jobb i overklokkingen sin.

Jeg kjøper antagelivis 320 versjonen av XFX8800GTS når Crysis kommer ut. Men før det vil jeg se benchmarks av Crysis på det kortet før jeg legger ut cash til noen som helst.. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...