stinger82 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Heisann. Har opplevd ett par ganger når jeg spiller spill som krever litt av skjermkortet, kræsjer spillet pga at skjermdriveren slutter og svare. Kortet det er snakk om er ett msi x1900xtx, og os er vista 32bit, er dette ett kjent problem med drivere til ati? Har selfølgelig avinstalert driverene skikkelig og lagt dem inn på nytt uten at det hjalp. Tempen under spilling ligger på 38 grader.. Noen som har vært borti dette før? Endret 5. mars 2007 av stinger82 Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 bompi bomp byggmakker Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Bumpregler sier minst 24 timer mellom hver bump, og maks 3 bumper på rad. I tillegg, så må den temperaturen være feil, med mindre du har vannkjøling eller noe sånt. De kortene blir ganske varme med standardkjøleren. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Regler er til for å brytes vet du.. Tempen er rett den, har vannkjøling.. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Vel vil ikke gå for mye OffTopic her, men regler (i hvertfall her på forumet) er til for å holdes. Gjør de ikke det, kand et får konsekvenser, i form av advarsler, utestengning, eller andre "straffer som dårlig rykte eller at folk ikke gidder svare pga. uødvendig bumping. Du kan forresten prøve å installere nyeste Catalyst, og har du nyeste, kan du prøve å fjerne den skikkelig med DriverCleaner, og så installere en litt eldre verisjon. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Vel vil ikke gå for mye OffTopic her, men regler (i hvertfall her på forumet) er til for å holdes. Gjør de ikke det, kand et får konsekvenser, i form av advarsler, utestengning, eller andre "straffer som dårlig rykte eller at folk ikke gidder svare pga. uødvendig bumping. Du kan forresten prøve å installere nyeste Catalyst, og har du nyeste, kan du prøve å fjerne den skikkelig med DriverCleaner, og så installere en litt eldre verisjon. 8087374[/snapback] Det med regel-tingen var nå messt ironi, og jeg trodde du tok den.. Jada, jeg vet om den bumperegel, men er ikke mange her som overholder den da, og strengt tatt har jeg enda ikke sett en eneste moderator gitt advarsel for at folk har bumpet trådet etter 7 timer heller da.. Fant ut at problemt forsvant om jeg avinstalerte driveren fullstendig og bare lot vista finne drivere automatisk :s så er nok en feil i den nyeste catalyst til vista ja :/ Lenke til kommentar
Zarge Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg får også opp den feil meldingen. Skjermdriveren sluttet å svare, og er blitt gjennopprettet Finnes det en løsning på dette problemet? Jeg prøvde nettopp å installere v7.9 og der får jeg enda ett problem, flimmer på skjermen. En linje som kommer opp når skjermkortet kjører ut 60hz. Fikset feilen med å endre til 50hz. Teite greier. Fins det en løsning i verden? Har ATi norsk support? Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jeg får også opp den feil meldingen. Skjermdriveren sluttet å svare, og er blitt gjennopprettet Finnes det en løsning på dette problemet? Jeg prøvde nettopp å installere v7.9 og der får jeg enda ett problem, flimmer på skjermen. En linje som kommer opp når skjermkortet kjører ut 60hz. Fikset feilen med å endre til 50hz. Teite greier. Fins det en løsning i verden? Har ATi norsk support? Får det samme selv. Bruker nvidia. Skjer ikke veldig ofte, men kjedelig når det skjer når man er i et kritisk punkt i et spill f.eks. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Kan bare bekrefte at det dukker opp også her, så det er ikke (nødvendigvis) noe galt i maskinen din, verken kjøling eller noe annet. Ligger vel i Vista, som vanlig Jeg har fått feilmeldingen uavhengig av overklokking, også ved relativt enkle operasjoner som Paint Shop Pro, men også ved bruk av Pinnacle, like mye som i spill. Ser heller ikke noen tendens slik at det kunne gå an å ha en viss peiling på hva som er årsaken Kortet er foresten XFX 8800GTS. Endret 16. oktober 2007 av cheeba33 Lenke til kommentar
Zarge Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Kan bare bekrefte at det dukker opp også her, så det er ikke (nødvendigvis) noe galt i maskinen din, verken kjøling eller noe annet.Ligger vel i Vista, som vanlig Jeg har fått feilmeldingen uavhengig av overklokking, også ved relativt enkle operasjoner som Paint Shop Pro, men også ved bruk av Pinnacle, like mye som i spill. Ser heller ikke noen tendens slik at det kunne gå an å ha en viss peiling på hva som er årsaken Kortet er foresten XFX 8800GTS. Nye ATi driveren (v7.10) har blitt bedre, så langt ikke noe problem med flimmer og skjermdriveren klikket bare når jeg hadde litt feil oppløsning (også kanskje det er noe med hz) Prøv dere litt fram. Slik det er til meg så spiller jeg ikke noe, skjermkortet står i en HTPC som jeg bygget i sommer, så vet ikke hvordan Vista oppfører seg i spill, men i film så var oppløsingen et must, trur også jeg måtte endre på hz. Ikke kjør 50hz eller så var det 60hz. Husker f*** ikke i farten.. Lykke til Lenke til kommentar
perern1994 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 får dette når jeg benchmarker med ATITool. har flashet BIOS Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Fikk denne meldingen for første gang i dag når jeg startet maskinen. "Skjermdriveren sluttet å svare, og er blitt gjennopprettet" Først svart skjerm, og så den meldingen ca hvert 5 min. Tok å støvsuget cpu viften (så det var samlet seg en del støv i rillene der). Startet pånytt, og problemet er borte. Enn så lenge hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå