Gå til innhold

Problemer med avspilling av video...

Anbefalte innlegg

Har en Mac mini som har 512mb ram. Grunnen til at jeg valgte en billig variant var fordi den bare skulle brukes til film, bilder og musikk i stuen.

Når jeg streamer fra f.eks. tv2 hakker videoen litt....irriterende! Det samme skjer når jeg spiller av videoer som er lagret på pc'en...Jeg har lastet ned alt av codecer! Noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er 512 MB i minste laget uansett, vis du har av den nye typen (intel), så har denne intergrert skjermkort så "stjeler" 64 MB ram fra minnet dette hjelper også med og trekke ned ytelsen.

Siden du skal bruke til film, bilder og musikk så vil eg anbefale at du oppgraderer maskinen til minst 1024 MB ram. Dette vil nok hjelpe en del på ytelsen.

Lenke til kommentar

Har prøvd å avslutte alt av programmer og restarte. Den har vært slik helt siden begynnelsen. Kan det være noe med skjermkabelen??

PS: Hvordan styrer jeg hvilke programme som skal starte opp når jeg starter mac'en? Itunes snarter nemlig automatisk, og dette vil jeg ikke...

Lenke til kommentar
Har prøvd å avslutte alt av programmer og restarte. Den har vært slik helt siden begynnelsen. Kan det være noe med skjermkabelen??

PS: Hvordan styrer jeg hvilke programme som skal starte opp når jeg starter mac'en? Itunes snarter nemlig automatisk, og dette vil jeg ikke...

8083177[/snapback]

Du går på Avansert inne på iTunes og skrur av ''Start automatic when OS X starts'' eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...