Gå til innhold

Er disse RAM-modulene bra ? DDR2 (OCZ)

EspenFe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sikkert gode å billige de, men disse er mye billigere og mye bedere, men du trenger litt kjøling på de, som en vifte som blåser på de.

8083334[/snapback]

Åssen i huleste kan de være bedre?

Spec på Crucial:

Båndbredde: PC2-5300

Effektiv frekvens: 667 MHz

Spenning: 1.8 volt

CAS Latency: 5

Spec på OCZ:

Båndbredde: PC2-6400

Effektiv frekvens: 800 MHz

Spenning: 2.1 volt

CAS Latency: 4

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar
Vel, om du har bestemt deg alrede, hvorfor lage en post om du skal kjøpe de eller ikke?

De Crusial brikkene er mye bedere enn OSZ brikkene, da de kan kjøre på 800 mhz med veldig stramme timings.

Så er de også billigere.

8083762[/snapback]

Jeg bestemte meg etter jeg leste en test istad etter jeg hadde postet. Liker ikke Crucial heller da OCZ er av mye bedre kvalitet :)

Lenke til kommentar

Det jeg tror espeNaldoZ har på tankene..

RAM-modulene skal ikke klokkes, ihvertfall ikke noe spesielt.

Og de i tråden du, Hellemyr, linket til virker det som om de er ganske

så gode på det de driver med. OCZ er også et mer kjent merke enn Crucial.

Det stod også at det kanskje ville bli problemer med Crucial brikkene med P5B serien.

Crucial brikkene blir ikke bedre enn OCZ brikkene før man har tatt seg tid til å lære og lese om klokking en liten stund..

Alt i alt skal det være noen gode brikker som er stabile, og ikke skal klokkes noe særlig.

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar
Det jeg tror espeNaldoZ har på tankene..

RAM-modulene skal ikke klokkes, ihvertfall ikke noe spesielt.

Og de i tråden du, Hellemyr, linket til virker det som om de er ganske

så gode på det de driver med. OCZ er også et mer kjent merke enn Crucial.

Det stod også at det kanskje ville bli problemer med Crucial brikkene med P5B serien.

Crucial brikkene blir ikke bedre enn OCZ brikkene før man har tatt seg tid til å lære og lese om klokking en liten stund..

Alt i alt skal det være noen gode brikker som er stabile, og ikke skal klokkes noe særlig.

8083900[/snapback]

skal klokke litt da, men E6600 min skal på 3.4 GHz med Zalman 9700 :)

Lenke til kommentar

slik jeg vil se på det...

Er du en ivrig klokker, eller har lyst til å drive/lære litt innenfor det.. så er det Crucial brikkene som gjelder.

Men som de andre sa, det kunne kanskje bli litt problemer med P5B serien..

Er du en som ikke kan fuult så mye om hardware/klokking, og er fornøyd slik den er rett fra fabrikken.. så er det OCZ som gjelder.

Og husk, Crucial blir ikke bedre enn OCZ brikkene før de blir overklokket ;)

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar
slik jeg vil se på det...

Er du en ivrig klokker, eller har lyst til å drive/lære litt innenfor det.. så er det Crucial brikkene som gjelder.

Men som de andre sa, det kunne kanskje bli litt problemer med P5B serien..

Er du en som ikke kan fuult så mye om hardware/klokking, og er fornøyd slik den er rett fra fabrikken.. så er det OCZ som gjelder.

Og husk, Crucial blir ikke bedre enn OCZ brikkene før de blir overklokket ;)

8083981[/snapback]

jeg har aldri overklokket. Jeg vet ikke hva sånn voltcore er engang, men når jeg får det skal jeg legge ut en tråd.

Lenke til kommentar

Om du skal kjøre maskinen sånn den er, uten å klokke i det hele, så er crutial brikkene uklokka mere enn godt nok, skal du klokke, og få en rå maskin, så er forstatt crutial brikkene best.

Siden du skal klokke, så vil jeg ivertal anbefale deg crutal brikkene.

Og klokking lærer du fort.

Lenke til kommentar

Som eier av brikkene Hellemyr foreslår, må jeg bare støtte ham 100 %. Men jeg ville utvilsomt ha anbefalt noen billige Crucial-brikker lenge før jeg selv ble den lykkelige eier av dem ;)

Crucial er et underselskap av selveste Micron, som udiskutabelt har fremstilt de beste DDR2-chipene. Microns D9-chiper brukes i svært svært mange av de beste modulene fra de mest ekstreme merkene. Se for eksempel på denne listen.

Crucial har altså en perfekt posisjon til å håndplukke de beste chipene uten ekstra kostnader, og det kommer også til syne i billig-modellene. Personlig har jeg nok hatt en god porsjon flaks, for mine fire brikker er memtest-stabile på minst DDR2-1200 @ 5-5-5 med bare 2.1 volt. Det er mer enn man kan forvente, men de er et godt kjøp selv om man er mindre heldig. 2.1 volt er jo også samme spenning som OCZ-minnet er garantert å klare DDR2-800 @ 4-5-4 på...

De OCZ-brikkene bruker Elpida-chips, og er neppe i samme divisjon som Crucial PC5300. Micron D9GMH er rett og slett ekstremt gode chips, og når man velger Crucial PC5300 er det dem man får (etter all sannsynlighet).

Endret av Quintero
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...