Anders Moen Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hei! Driver å lager en side nå, og jeg vil ha slik gjennomsiktig (ikke helt, men litt), slik som http://ndesign-studio.com har i bakgrunnen (den svarte som fader ut og blir mer og mer gjennomsiktig). Hvordan får jeg til dette i Photoshop? Jeg prøvde å lage et rektangel med rectangel tool, også tok jeg gradient overlay og opactiy på 50%. Så lagra jeg det som .gif og da ble det plutselig ikke gjennomsiktig i det hele tatt da =/ Ja, jeg har sjekka at når man lagrer så er den krysset av på transparency Noen som vet hvordan jeg kan gjøre det da? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Gif støtter ikke såkalt alpha transparency, som er alt annet enn 100% eller 0% gjennomsiktig. Du blir nødt til å lagre i png (siden det er til web), og bruke diverse hacks i CSS til å få det til å vises riktig. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Takk Fant IE hack for å fikse den i IE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå