Ola92 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hei! En kamerat sier at han kan skaffe meg BenQ PE7700 for ca. 6500,-. Her er spesifikasjoner fra hjemmekino.no. Og her står det litt om den. Er dette et godt valg? Kommer til å bruke den til (maksimum): 3-5 timer med TV (kabel TV og DVD) pr. uke ca.3 time med bærbar PC pr. uke Mine krav er : Støtte for HD Mulighet for å koble til bærbar Greit bilde der det er litt lys (veldig lite) HDMI inngang (minst 1) USB eller minnekort inngang (går det ann å utvide inngangene slik at den støtter USB eller minnekort inngang)(hadde vært kjekt) Har dere noen andre anbefalinger? Takker så mye for alle svar! Lenke til kommentar
TaklampeX Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Virker ikke som den projektoren er beregnet for pc-tilkobling. Det står at den ikke har DVI-kontakt, og pc-express.no skriver: Input Sources PC Analog RGB :BNC x 3 (BNC to VGA adapter included in box) Skal ikke si meg smart på hvordan BNC fungerer, men jeg ville anta at kvaliteten på bildet blir dårligere uten VGA eller DVI-kontakt. Hvordan har du tenkt å koble til tv? De aller fleste prosjektorer har ikke støtte for tv-kabel (som jeg tror er pga tv-lisens), så du må nok ha tv-kort på pc'n eller koble via dvd/videospiller. Lurer litt på hva du skal med minnekort på prosjektoren. Regner med at den er brukt? Da må du være nøye på hvor mange timer pæra har, og jeg tror også det er negativt for levetida om prosjektoren har vært mye av og på. Pærer er svindyrt, så vær obs på det. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hei!En kamerat sier at han kan skaffe meg BenQ PE7700 for ca. 6500,-. 6500 er en bra pris (jeg går ut fra at det er snakk om en ny projektor), og du får en meget bra projektor for pengene. Jeg har selv hatt en 7700. USB eller minnekort inngang (går det ann å utvide inngangene slik at den støtter USB eller minnekort inngang)(hadde vært kjekt) Hva skal du med dette? Det er ikke minnekortleser eller USB-inngang på projektoren. Har dere noen andre anbefalinger? Ikke til den prisen, nei. Virker ikke som den projektoren er beregnet for pc-tilkobling. Det står at den ikke har DVI-kontakt, og pc-express.no skriver: Input Sources PC Analog RGB :BNC x 3 (BNC to VGA adapter included in box) Skal ikke si meg smart på hvordan BNC fungerer, men jeg ville anta at kvaliteten på bildet blir dårligere uten VGA eller DVI-kontakt. 7700 funker utmerket til PC-bruk, både via HDMI- og BNC-inngangene. HDMI er kompatibelt med DVI, og BNC-inngangene støtter akkurat samme signal som en vanlig D-sub/VGA-kontakt, RGBHV (5*BNC). Begge inngangene støtter riktig oppløsning og 1:1 pixelmapping. Hvorfor anta at dette blir dårlig hvis du bare gjetter? Lenke til kommentar
Ola92 Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Pcen min har en oppløsning på 1280 x 800. Noen som har erfaringer med bildekvaliteten på PE7700 med denne oppløsningen? Takk for svarene! Endret 7. mars 2007 av Arjun Sivapalan Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Oppløsningen på PC-en kan endres. I tillegg til at det er feil oppløsning er 1280*800 en 16:10-oppløsning, dvs at proporsjonene blir gale på en 16:9-projektor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå