Gå til innhold

Kjøler/vifte til Core2DuoE6600 CPU moderat klokket


amundsf

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er altså ute etter ei vifte til E6600 som jeg har tenkt å klokke moderat. Dvs. ca. 3 Ghz. Se

her for mer av oppsettet.

 

Jeg ønsker altså ei vifte og har tre ganske standardkrav:

 

1. Kjøler godt naturlignok...

2. Desto mer stille jo bedre.

3. Ikke for dyr ettersom bare skal klokke moderat uanset...

4. EDIT: Jo lettere den er å montere av/ på, jo bedre...

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

zalman cn 9500 eller 9700 serien er jo kongelige da!

zalman har også en god viftestyring, den har 4 kanaler med pot-metre (skruknapper) og to stk tre-punkts knapper, jeg har den viftestyringa og har kobla på cpu vifte, gpu vifte og vifta som kjøler harddiskene og den til luftutsuget på pot-metrene og så har jeg to stk kabinettvifter på ene bryteren og en på den andre,

den tre-punkt bryteren har valget mellom 5v 0v og 12v btw.

Lenke til kommentar

Har nå sett litt på tipsene dine weebl, og slik jeg forstod det måtte man skru av Hk for å montere den CPU-kjøleren? Er dette riktig?

 

I så fall er den nok litt uaktuell for meg. VELDIG tungvindt å måtte av med HK for å få vifta av/ på da...

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Den zalman kjøleren (begge) må man ta ut hovedkortet. Min E6600 kjører på 3150 MHZ med 9700. Temperaturen er ca 45 grader maks load. Dette er på 1800 rpm. Da bråker den ikke. Den kan kjøre på 2500 rpm, men da bråker den. Det er med viftestyring også

Endret av Megern
Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å forstå tror jeg. Det er snakk om at man må av med HKet for å montere festemekkanismen første gangen?

 

Senere når man (av en eller annen grunn) skulle ønske å komme til CPUen så trenger man ikke ta av HKet? I så fall er det jo helt OK...

 

 

Det går litt seint i blant :blush:

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Silverstone Nitrogon NT05 kjøler veldig bra, men den bråker når vifta går 100% (5200RPM). Da synker tempen med ca. 5 grader. (I tillegg til de ca. 7 gradene du mister på laveste RPM)

 

Det følger med viftestyring til kjøleren

 

_VELDIG_ dårlig forklart, men håper du skjønte tegninga :S

 

EDIT: På så si _alle_ LGA775 sokketter må du skru av HK for å sette på ei festeskive på baksia..

Endret av Submoose
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...