amundsf Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Hei! Jeg er altså ute etter ei vifte til E6600 som jeg har tenkt å klokke moderat. Dvs. ca. 3 Ghz. Se her for mer av oppsettet. Jeg ønsker altså ei vifte og har tre ganske standardkrav: 1. Kjøler godt naturlignok... 2. Desto mer stille jo bedre. 3. Ikke for dyr ettersom bare skal klokke moderat uanset... 4. EDIT: Jo lettere den er å montere av/ på, jo bedre... - Amund Endret 9. mars 2007 av amundsf Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) *Slettet* Spurte etter tips til viftestyring. Men dette har jeg nå flyttet til en egen tråd. Endret 9. mars 2007 av amundsf Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Jeg bruker big typhoon med stort hell, anbefaller den. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 zalman cn 9500 eller 9700 serien er jo kongelige da! zalman har også en god viftestyring, den har 4 kanaler med pot-metre (skruknapper) og to stk tre-punkts knapper, jeg har den viftestyringa og har kobla på cpu vifte, gpu vifte og vifta som kjøler harddiskene og den til luftutsuget på pot-metrene og så har jeg to stk kabinettvifter på ene bryteren og en på den andre, den tre-punkt bryteren har valget mellom 5v 0v og 12v btw. Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Har nå sett litt på tipsene dine weebl, og slik jeg forstod det måtte man skru av Hk for å montere den CPU-kjøleren? Er dette riktig? I så fall er den nok litt uaktuell for meg. VELDIG tungvindt å måtte av med HK for å få vifta av/ på da... Endret 5. mars 2007 av amundsf Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Fælt å stille dette ble da? Kom igjen med noen tips da! Både for viftestyring og CPU-kjøling! For jeg veit jo at det er kunnskap i massevis her inne... Lenke til kommentar
Megern Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Den zalman kjøleren (begge) må man ta ut hovedkortet. Min E6600 kjører på 3150 MHZ med 9700. Temperaturen er ca 45 grader maks load. Dette er på 1800 rpm. Da bråker den ikke. Den kan kjøre på 2500 rpm, men da bråker den. Det er med viftestyring også Endret 9. mars 2007 av Megern Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Som jeg skreiv over: En slik løsning er ikke aktuell for meg. Men takk for informasjonen uansett Veldig fint om noen kunne ha kommet med noen andre tips enn den der! Lenke til kommentar
kvase Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) mulig denne http://www.microplex.no/product.aspx?pid=cnps8000&mcat=c175 tipper det at skal du bytte kjøler så må du ut med hovedkortet. eneste jeg vet er at zalman 9500 et eller anet har den selv slapp jeg å ha ut hovedkortet da jeg brukte de orginal festa for mitt system Endret 9. mars 2007 av kvase Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Nå begynner jeg å forstå tror jeg. Det er snakk om at man må av med HKet for å montere festemekkanismen første gangen? Senere når man (av en eller annen grunn) skulle ønske å komme til CPUen så trenger man ikke ta av HKet? I så fall er det jo helt OK... Det går litt seint i blant Endret 9. mars 2007 av amundsf Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Det finnes ikke noe tester for kjølere da? EDIT: Fant en selv. *Lese* Endret 9. mars 2007 av amundsf Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Silverstone Nitrogon NT05 kjøler veldig bra, men den bråker når vifta går 100% (5200RPM). Da synker tempen med ca. 5 grader. (I tillegg til de ca. 7 gradene du mister på laveste RPM) Det følger med viftestyring til kjøleren _VELDIG_ dårlig forklart, men håper du skjønte tegninga :S EDIT: På så si _alle_ LGA775 sokketter må du skru av HK for å sette på ei festeskive på baksia.. Endret 9. mars 2007 av Submoose Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Takk for tipset sybmoose, skal ta en titt på den. Men etter å ha lest den testen er jeg enn så lenge ganske positiv til den Zalman 9700... Lenke til kommentar
coRnflEks Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Thermalright Ultra-120 Scythe Ninja Nocturnal Zalmans er ikke fullt like god som de tre over, og koster ofte mer. kilde (test): http://www.silentpcreview.com/article30-page1.html Endret 9. mars 2007 av coRnflEks Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Du kunne ikke ha kommet med noen konkrete anbefallinger hos Microplex? Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Burde denne ha vært flytta hit egentlig? Hvis egentlig hører hjemme der så er det bare for moderatorene å flytte..... Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Big Typhoon brukes her med stort hell =) EDIT: Link: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=T...PHOON&mcat=c175 Endret 16. mars 2007 av -FriedDude- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå