pkaypkay Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Jeg har fått meg en 8800 skjermkort som fungere fryktlig dårlig. Vet dere om noe som kan være galt? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Tror du må utdype mye. Hva er feil/fungerer dårlig? Dårlig FPS i spill? Fortell om maskinvare! Fortell om hva du gjorde når du satt inn kortet. Formaterte du, oppdaterte du drivere, gikk du fra ATI til Nvidia kort osv Lenke til kommentar
pkaypkay Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Ja, jeg har dårlig fps i spill det dropper osv. Alle hardware er ny nesten bortsett fra hovedkortet som heter "asus sli a8n deluxe". Ram: 2gb kinston hyperX Harddisk: 500gb CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ Endret 5. mars 2007 av pkaypkay Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 sjekket at kortet står i rett pci x 16 slot? Lenke til kommentar
pkaypkay Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 rett pci slot hva for noe? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 den CPUen din er ikke akkurat veødig god i forhold til skjermkortet, og begrenser mye. Det tror jeg er problemet. Har du installert drivere? Lenke til kommentar
pkaypkay Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 til skjermkortet? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 den CPUen din er ikke akkurat veødig god i forhold til skjermkortet, og begrenser mye. Det tror jeg er problemet. Har du installert drivere? 8081866[/snapback] Selv om han ikke får utnyttet skjermkortet fullt ut skal det ikke forekomme fps-drops/dårlig fps vel? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 den CPUen din er ikke akkurat veødig god i forhold til skjermkortet, og begrenser mye. Det tror jeg er problemet. Har du installert drivere? 8081866[/snapback] Selv om han ikke får utnyttet skjermkortet fullt ut skal det ikke forekomme fps-drops/dårlig fps vel? 8081922[/snapback] Det kommer veldig an på spillet Lenke til kommentar
pkaypkay Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 spiller for det meste cs 1.6 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Det er fortsatt ikke avklart hva som er problemet. Ta deg litt tid og tenk over dette: Alt fungerer greit, men du har dårlig FPS i spill! Har du noen eksempler? Hvor dårlig er FPSn? Kan du kjøre noen benchmarks? 3dmark06?! Hvilke spill? Hvilken oppløsning kjører du på? Blir kortet varmt? Blir CPU varm? Hvilken strømforsyning har du? Testet minnet? Memtest86 eller kanskje Orthos prime Nye/oppdaterte drivere? Formatert etter at du byttet all HW? Særlig viktig om du gikk fra ATI til Nvidia kort. Lenke til kommentar
pkaypkay Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Ja, jeg formatere etter jeg byttet hw. er ikke helt sikker på hva temperatueren på hw er, men den kjører drit dårlig 3Dmark kjører nesten like dårlig som lille broren min sitt skjermkort og det er gammelt, finner bare en driver til skjermkortet på nivdie.com. finner heller ikke vsync i skjermkort diveren :S. Endret 5. mars 2007 av pkaypkay Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Ja, jeg formatere etter jeg byttet hw. er ikke helt sikker på hva temperatueren på hw er, men den kjører drit dårlig 3Dmark kjører nesten like dårlig som lille broren min sitt skjermkort og det er gammelt, finner bare en driver til skjermkortet på nivdie.com. finner heller ikke vsync i skjermkort diveren :S. 8082062[/snapback] Si 3dmark verisjon og hva scoren din ble Holder ikke å sammenligne med din bror sine resulater. Vi kjenner ikke han eller hans PC. Uansett, er rart hvis du dropper i 1.6. Det skal det klare lett. Jeg tror det er noe driverproblemer. Lenke til kommentar
pkaypkay Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 i 3dmark06 fikk jeg vil rundt 3600 Lenke til kommentar
eple1 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Er mange som vil hjelpe deg, men du gir de ikke akkurat noe å jobbe med. Gi de noen nummer på tester, versjon av drivere, hvilke spill du spiller, hvilke settings du kjører med, i det hele tatt beskrivelser av problemet så folk kan tenke seg hva problemet er. Det å si at ting virker drit dårlig og et gammelt skjermkort er bedre, gir oss på andre enden ingenting. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 i 3dmark06 fikk jeg vil rundt 3600 8082119[/snapback] Det var veldig lavt ja, men hva får du på CPU score? PS: PCen din er vel ikke tilfeldigvis proppet av popup/spyware og annet dritt? Lenke til kommentar
pkaypkay Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Har ikke testa den på cpuen enda, nei det er ikke noe virus eller noen ting harddisken er helt ny. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Satt i BEGGE strømkontaktene? Se hva annet du har liggende på pcn - om noe eter CPU når du får fps drop f.eks og forekommer dette KUN i 1.6 eller andre spill og? Lenke til kommentar
pkaypkay Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 er det to strømkontakter på kortet? Lenke til kommentar
oizann Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Nei,er ikke to på mitt GTS iallfall.Men derimot 2 på GTX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå