Gå til innhold

Hvilken gitarist/musiker inspirerte deg?


LeLiLa

Anbefalte innlegg

Hvilken gitarist/musiker inspirerte deg? altså, til å spille/synge?

 

Nevn gjerne sanger, gitarister, band.

Hvorfor ble dere inspirert av personen/sangen?

Prøv å forklar mest mulig ut av dette ;D Nevn gjerne flere sanger, moderatorene mener dette er en tellertråd :dontgetit:

 

Hos meg var det:

Guns N' Roses

Sweet Child O' Mine

(Introen som Slash spiller :p)

 

PS: Post gjerne linker til musikkvideoen (Kan være live opptreden også)

Endret av TeKoppen92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Metallica fikk meg til å spille gitar. Riffene var så digg at jeg også ville gjøre noe sånt=) særlig Master of Puppets og Battery fkk meg til å investere i en strengøks. Etter hvert fant jeg ut at det finnes mer avanserte ting, og at Kirk Hammet ikke akkurat er verdens beste lead gitarist. Derfor er vel Alexi Laiho kanskje min hovedinspirator idag. John Petrucci også for så vidt, men blir fort frustrert og depressiv av å høre på han ettersom han er litt i overkant god :p

Lenke til kommentar
Telletrådalert!

 

4. Rene telletråder ("Hva hører du på nå?") er forbudt.

Poster i tråder av type "Hvilket punkband liker du best" skal være begrunnet.

8083600[/snapback]

 

Uhm, det er ikke akkurat tellertråd?

Jeg spør folk hva som inspirerte dem så jeg kanskje kan høre litt på de sangene (jeg ikke har hørt)...

Så dette er egentlig ikke en tellertråd beklager..

Lenke til kommentar

Det kan fort utvikle seg til å bli en telletråd uten de nødvendige påpekningene til regelen, beklager..

 

Hvilken gitarist inspirerte deg?

 

Svar 1: Slash!

Svar 2: Tom Morello!

Svar 3: Yngwie Malmsteen!

 

Sånn kan det lett bli og sånn kan det lett fortsette. Det vil vi ikke ha noe av, beklager..

Lenke til kommentar
Det kan fort utvikle seg til å bli en telletråd uten de nødvendige påpekningene til regelen, beklager..

 

Hvilken gitarist inspirerte deg?

 

Svar 1: Slash!

Svar 2: Tom Morello!

Svar 3: Yngwie Malmsteen!

 

Sånn kan det lett bli og sånn kan det lett fortsette. Det vil vi ikke ha noe av, beklager..

8085714[/snapback]

 

Beklager, skal da legge til spørsmålet "Hvorfor inspirerte den personen/sangen deg?" som gjør at det da gir mer fullstendige svar enn bare f.eks: 1. Slash. (Ferdig)

Lenke til kommentar

Vel.. Da jeg begynte å spille gitar hadde jeg egentlig ingen spesielle i bakhodet, ville bare spille på en måte..

 

Men det har vært tider hvor jeg bare har ønsket å slenge gitaren i veggen, og i slike stunder har Slash inspirert meg til å fortsette :)

 

Ser ofte på gamle konserter med han som jeg har på DVD.. Hovedsaklig var det Sweet Child o' Mine og Paradise City som inspirerte meg..

 

I det siste har f.eks Metallica, Led Zeppelin og Nirvana inspirert meg :)

Lenke til kommentar
Haakon, du burde høre litt på maiden!

F.eks: Dance of death (klassiker), Fear of the Dark, Brave new world osv. Skaff alle albuma ;P De er ganske gode... Ell Pantera! Eks: I'm Broken, Cementary Gates, Walk, Cowboys from Hell!

8088189[/snapback]

Dance of Death klassiker? Om du skal nevne klassiker så må du nok tilbake til Iron Maiden og Killers.

Lenke til kommentar

Begynte å spille gitar fordi vi holdt på å lære litt på skolen og jeg syntes det virket kjekt. Da gikk det i bjørnen sover og se min kjole :cool: Men videre var det Kirk Hammet og mads eriksen som har fått meg til å spille videre :)

For tiden har jeg begynt å like Alex Lifeson veldig godt også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...