ooddbb Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Har akkurat kjøpt meg HP PSC 750 multiskriver, som har scanner. Eg har noen tekster som eg skulle hatt scannet inn på PCen min og redigert litt. Hvordan gjør eg dette? Hvilken programvare trenger eg? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Fulgte d ikke me noen programmer da? Bruker TextBridge selv for å scanne inn tekst og redigere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 En kamerat av meg har en HP scanner. På den fulgte det med et programm som også "fikset" teksten i et bilde. Det blir riktignok uten "pent" utseende; avsnitt osv, men det går bra. Den scanneren er ganske gammel, men regner med at någolunde samme programmet følger med på din scanner også. Jeg er sikker på at det også finnes bedre programmer til formålet, men nå vet i alle fall dette :smile: . //sindre Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Du trenger OCR-programvare som f.eks Omnipage, ellers så finnes det kanskje gratisprogrammer oxo... Vet ikke om noen som er gratis, men søk på nettet og se hva du finner. Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Du må bruke et OCR (optical character recognition) program, som f.eks. OmniPage. Hvordan det brukes er vel litt avhengig av hvilket program. Du finner noen å prøve på download.com om du ikke har noen fra før. Søk på OCR. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 OCR programvare skal følge med på den skriveren tror jeg. Sjekk ut på http://www.hp.no . Ta kontakt med hp support, de kan hjelpe deg med mangt. Support på epost er tom gratis Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 OmniPage Pro 9.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå