tilstad Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Har følgende hw oppsett; Soltek 75-drv2, AMD Xp1700 twinmos DDR, 256Mb WD 80Gb, 3Com 10/100,SB Live! S3, 32Mb Problemet kommer tidhvis, men ofte i det siste. dersom man restarter eller skrur av, for så å skru på starter vifter og disk mm og går et par sekunder før det lyder et mellomlangt "beep" og så slår den seg av. Dette kan gjenta seg i det uendlige, Det hjelper heller ikke å trekke ut strømmen en stund. Har også forsøkt å la maskinen stå til dagen derpå uten at det hjalp. Dersom man holder resetknappen inne går den helt til man sliper den, da kommer "beep" også skrur den seg av. Ved et tilfelle tok jeg ut rambrikken og satte den i en annen slot. Om det egentlig var grunnen eller ikke vet jeg ikke, men den startet ihvertfall opp. Men senere har jeg flyttet den flere ganger, uten at det har det har fjernet problemet. Det virker som at det er mer en tilfeldighet at den lar seg starte igjen, siste gangen startet den etter at jeg hadde forsøkt starte den 20-30 ganger. Maskinen skrur seg altså av før bios kommer opp, og før skjermbios kommer. Har hatt en liten følelse av at det kunne være noe som lå i ram, men da burde det jo hjulpet å skru av strømmen en stund. Kan det muligens være virus på bootsector? Kjører foresten xp-pro, service pack-1, Norton systemworks og Sygate personal firewall. Lenke til kommentar
bapfire Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Dette har noe med Strømforsyningen å gjøre. Jeg opplevde dette en stund og til slutt ville ikke noe starte (vifter, harddisker etc). Jeg kjøpte ny og større strømforsyning, da startet den uten problemer. Strømforsynininger fåes hos microplex.no Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 ja, det er nok strømforsyningen. Prøv å koble fra noen enheter. Sjekk om det hjelper. Husk at Amd prosessorene trekker mye strøm. Akkutat som det snakkes om forskjellige watt å på forsterkere, må jeg poengtere at det også snakkes om forskjellige typer watt på strømforsyninger. Derfor, kjøp kvalitet. Minimum 350 gode watt! Og pass på at den ikke bråker. Du kan få kjøpe min billig, for den høres ut som en støvsuger. (A- Open type) MVH Øyvind Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Nå har jeg en 350 watts strømforsyning av ukjent merke (har ikke sjekket), men hvordan forklarer det den lange "beep"'en som kommer rett før den skrur seg av? Og dersom det var slik at det var strømforsyningen som streiker, burde ikke den da skru av maskinen når den er oppe og går i ny og ne? Jeg har jo ikke tilkoblet spesielt mye utstyr, ei har jeg heller lagt til noe nytt i det siste. At det skal være strømforsymingen virker meget rart på meg. Stemmer ihvertfall dårlig med symptomene synes nå jeg.. På meg virker det som at den mellomlange "beep"en er en eller annen feilmelding. Når alt viker som det skal, starter vifter disk mm opp og kort tid etterpå kommer det et kort "beep" og så loades bios. Det er på det samme tidspunktet at det nå kommer et langt beeb, for deretter å skru seg av. At dette er strømforsyningen som streiker virker veldig rart på meg men.. Noen som har noen andre teorier? _________________ Bedre specs enn meg? [ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-12-12 19:10 ] Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Hadde samme problem med et gammelt TEKRAM slotA hk. Fikk det testet hos ei datasjappe som sa at "kondensatorene lak, etter en stund ville alt slutte å fungere" Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Hehe...så kondensatorene lakk gjorde de...hehe Flere teorier? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå