haaken Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hei. Tenkte det hadde vært artig med en tråd for de ikke fullt så kjente, men gode filmene. Det er vel ikke noen direkte definisjon av kjent (eller god) film, men dere skjønner sikkert hva jeg mener. Mitt bidrag er Vidocq. Anbefales på det sterkeste. m. Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 The Breakfast Club fra 1985 anbefaler jeg sterkt. Kanskje ikke alle har hørt om den men i mine øyne er filmen den ultimate "high school" filmen. Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Vet ikke hvor "kjent" den er, men Twilight Samurai. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Filmene til Ki-duk Kim: Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (2003) Bin Jip (2004) Shi Gan / Time (2006) Qatsi-triologien til Godfrey Reggio: Koyaanisqatsi Powaqqatsi Naqoyqatsi 6 av de vakreste filmene noensinne. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Et par spanskspråklige, som kanskje ikke alle har hørt om: Volver Y tu mamá también Quinceañera Spanglish Semikjente filmer, som hadde fortjent mer oppmerksomhet: Born on the Fourth of July The Gold Rush Monster An Officer and a Gentleman Taking Lives Carrie Litt asiatisk har ingen vondt av: Ong-bak Gin gwai Jui kuen II Toppkvalitet fra Mary-Kate og Ashley: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Billboard DadDouble, Double Toil and Trouble It Takes Two Getting There Switching Goals Passport to Paris When in Rome Seriene: Full House So Little Time Two of a Kind Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 It'a all gone - Pete Tong Utrolig rørende film, anbefalles på det sterkeste! Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Et par spanskspråklige, som kanskje ikke alle har hørt om:Volver Y tu mamá también Quinceañera Spanglish Semikjente filmer, som hadde fortjent mer oppmerksomhet: Born on the Fourth of July The Gold Rush Monster An Officer and a Gentleman Taking Lives Carrie Litt asiatisk har ingen vondt av: Ong-bak Gin gwai Jui kuen II Toppkvalitet fra Mary-Kate og Ashley: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Billboard DadDouble, Double Toil and Trouble It Takes Two Getting There Switching Goals Passport to Paris When in Rome Seriene: Full House So Little Time Two of a Kind 8083411[/snapback] En offiser og en gentleman er vel en ganske kjent film, var skikkelig populær for 20-30 år siden i følge det jeg har hørt. Men en bra film, så dere som ikke har sett den bør se den Lenke til kommentar
sull Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) The Breakfast Club fra 1985 anbefaler jeg sterkt. Kanskje ikke alle har hørt om den men i mine øyne er filmen den ultimate "high school" filmen. 8081788[/snapback] En av mine all time favoritter! Får gåsehud når de spaserer ut fra skolen og man hører den sangen "don you forget about me" Endret 5. mars 2007 av sull Lenke til kommentar
Exclusive Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Shaun of the Dead Den beste romantiske komedien noensinne. Endret 5. mars 2007 av Exclusive Lenke til kommentar
Endre Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 C.R.A.Z.Y. er en franskspråklig kanadisk dramakomedie fra 2005 som har fått mye mindre publisitet enn den fortjener. Veldig god film. Dead Man's Shoes er en britisk thriller fra 2004. Ta den typiske engelske landsbygda i Straw Dogs og kombinér den med hevntoktet i Oldboy, så har man noe som ligner på denne filmen. Skikkelig barsk film. Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 The Breakfast Club fra 1985 anbefaler jeg sterkt. Kanskje ikke alle har hørt om den men i mine øyne er filmen den ultimate "high school" filmen. 8081788[/snapback] En av mine all time favoritter! Får gåsehud når de spaserer ut fra skolen og man hører den sangen "don you forget about me" 8085060[/snapback] sull... jeg føler akkurat det samme i den scenen! utrolig kul låt og en god slutt! Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 La Caja 507 Spoorloos Lenke til kommentar
Endre Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Sikkert ikke alle som har hørt om Once Were Warriors (En gang var vi krigere). New Zealandsk film. En av mine favoritter. http://www.imdb.com/title/tt0110729/ Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Shaun of the Dead Den beste romantiske komedien noensinne. 8086931[/snapback] En av mine favoritter. Lenke til kommentar
olek21 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 The Breakfast Club fra 1985 anbefaler jeg sterkt. Kanskje ikke alle har hørt om den men i mine øyne er filmen den ultimate "high school" filmen. 8081788[/snapback] Det er jo ikke en altfor ukjent film, flere kjente i den.. Men den er hvertfall kjempe bra, helt enig med slutten Lenke til kommentar
Endre Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) For å se hvor kjent en film er er det greit å gå inn på IMDb og se hvor mange stemmer den har fått. The Breakfast Club f.eks. har fått 36000 stemmer, da er den definitivt ikke ukjent. 5-10000 så er de litt kjente, som f.eks. Once Were Warriors med 8600, den har nok de fleste filminteresserte hørt om, men ikke "Gud og hvermann". De andre to jeg nevnte har under 5000 stemmer, når ganske nye filmer har så få stemmer er de ganske ukjente for folk flest. Edit: Ja, bortsett fra om de er norske/nordiske da. Mange relativt store norske filmer har under 100 stemmer. :!: Endret 10. mars 2007 av Endre Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Judgment Night er faktisk en veldig grei thriller. Er noen år siden jeg så den sist, men husker at den overrasket meg positivt. Urealistisk er den, men dog underholdendene. Endret 10. mars 2007 av member-101642 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg har sansen for Wrong Turn Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Anbefaler "The Primer" på det varmeste. Det sies at filmen bør sees to ganger før man virkelig skjønner den, men jeg så den en gang og følte at jeg skjønte hva som skjedde. Skal likevel se den en gang til for å forsikre meg. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Saan halvveis paa sparket : Luis Buñuel - Cet obscur objet du désir - Le Fantôme de la liberté - Le Charme discret de la bourgeoisie - Belle de jour - Simón del desierto - Le Journal d'une femme de chambre - L' Âge d'or - Un chien andalou Andrei Tarkovsky - Zerkalo - Andrey Rublyov Werner Herzog - Aguirre: The Wrath of God - Fitzcarraldo - Woyzeck - The Enigma of Kaspar Hauser - Stroszek Robert Bresson - Au hasard Balthazar François Truffaut - Le Quatre cents coups - Jules et Jim - Domicile conjugal - L' Amour en fuite - Baisers volés Kaj Munk - Ordet Yasujiro Ozu - Tokyo monogatari - Banshun - Ukikusa monogatari Sikkert mange fler filmer fra Ozu som er verdt aa faa med seg, men har ikke faatt sett saa mye, dessverre. Jean-Luc Godard - Alphaville - Le Mépris + Mye annet. Teinosuke Kinugasa - Kurutta ippêji (se filmen her!) Kaneto Shindô - Onibaba - Hadaka no shima - Yabu no naka no kuroneko Sadao Yamanaka - Ninjo kami fusen Alejandro Jodorowsky - El Topo - The Holy Mountain (Slippes paa DVD i mai, tror jeg, sammen med Fando y Lis (ikke sett)) Listen kunne blitt mye lenger, men man er fattig backpacker for tiden og internett koster meg dyrt. Haaper noen foelger noen tips, saa ikke dette var bortkasta penger. PS! Foelg med paa Criterions Eclipse-serie. Mye spennende som kommer der, japp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå