Gå til innhold

Din Merkeligste Opplevelse På Skolen?


LeLiLa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En lærer fra førsteåret på VGS:

 

Læreren: "Du, har du gjort matteleksene til i dag?"

Jeg, helt ærlig: "Nei."

Læreren: "Så flott, fortsett å jobbe."

 

Så enkelt slapp jeg unna den timen.

 

Neste time hadde jeg engelsk med samme lærer...

 

Læreren: "Har du skrevet ferdig stilen?"

Jeg: "Ja" - og rekker ham stilen.

Læreren: "...... oooog... ja, du.. du.. ja ---- dette var jo.. ja...meget, du vet, meget br--ja, meget bra....meget bra skrevet, ja. Ja. Hm."

 

Lite latteranfall der ja!

Lenke til kommentar

Vi hadde en flink (men ekstremt ustabil mtp humør) norsklærer/klasseforstander siste året på VGS. Når det nærmet seg avgangseksamen i norsk spurte vi om hun kunne gå gjennom noen ting vi mente vi trengte repetisjon på før eksamen.

 

"Nei, jeg har desverre ikke tid. Jeg har ikke tatt ut noen av sykedagene ennå, så jeg er på ferie ukene før dere har eksamen."

 

Dette var altså hennes siste ord før hun sendte oss inn i arbeidslivet...

Lenke til kommentar

Forleden dag satt noen venner og jeg på et av bordene på skolebiblioteket.

Så kom bibliotekaren (som snakker som en homo) bort til oss og sa at vi skulle gå ned fra bordet.

Bibliotekaren: "Sitter dere slik hjemme?"

Venn av meg: "Ja, vi sitter så mye på kjøkkenbortet at nå har vi bestilt sånn puter".

 

Blikket til bibliotekaren var priceless :D

Lenke til kommentar
Forleden dag satt noen venner og jeg på et av bordene på skolebiblioteket.

Så kom bibliotekaren (som snakker som en homo) bort til oss og sa at vi skulle gå ned fra bordet.

Bibliotekaren: "Sitter dere slik hjemme?"

Venn av meg: "Ja, vi sitter så mye på kjøkkenbortet at nå har vi bestilt sånne puter".

 

Blikket til bibliotekaren var priceless :D

8128329[/snapback]

Lenke til kommentar

"Har du fått en brostein i håve?" (Med skikkelig bergensdialekt) :wee:

 

Når jeg tenker meg tilbake så husker jeg en skikkelig stygg lærer.

Vi fikk ny lærer en dag, og da han kom inn presterte han med å si:

"Hei, jeg heter Alf, ta frem bøkene så skal vi finne lekser til i morgen".

Dette var 4 - 5 klasse og vi var ikke klar for noe arbeid. :p

Endret av Skogli
Lenke til kommentar
Hahah! Det dummeste en lærer noensinne har sagt til meg, er "tror du jeg er dum?". Engelsk lærern min på ungdomsskolen. Syk kjerring.

I forbindelse med utskrift av boksammendrag fra internett.

8132297[/snapback]

Det sa en lærer til meg engang, svarte ja. så sa han bare, ja daså. Du kan gå.

 

Aldri ledd mer i mitt liv når jeg kom ut av klasserommet ^^

Lenke til kommentar
Må være en vikar vi hadde i 2. eller 3. klasse som sa: "Nå må du følge med her da Sigrid". :cry:  Følsom som jeg var ble jeg lei meg og var nesten på gråten. Fikk en pose godteri som trøst da :)

8082903[/snapback]

Hvorfor kalte lærern deg for "Sigrid" når du heter Sigurd?

Lenke til kommentar

En venn av meg sin klasse skulle ha liten oppvisning, med jesus i krybben osv, det vanlige julegreiene. En av klassekameratene spurte læreren om hvorfor de skulle ha på seg middelalderklær?

 

 

"Hvorfor spør du så dumt? Jesus levde jo i middelalderen" :!:

 

 

 

Dette var foresten på en Steinerskole...

Lenke til kommentar
På ungdomskolen:

Lærer skriker irritert : Nå har du sløst et sekund på Hver Gruppe hvet du hvor mye det blir!?

Meg: 5 Sekunder..?

Så tenkte han en stund så ble han stille :)

8136160[/snapback]

 

 

Hehe , det er aller best når de blir stille etter en slik flause. Mange begynner å nekte på det de faktisk sa for 4 sekunder siden.

Lenke til kommentar

hehe, jeg hadde en ganske så morsom episode i 1. klasse (Barneskolen)! Kommer aldri til å glemme den episoden:

 

jeg og to andre bråkte så mye at vi måtte på gangen og ta pushups, og når vi var ferdig med det, kom jeg med en kommentar som vi hadde snakket litt om hjemme:

 

Meg: Hvor mye tjener du?

Læreren: Nå får du ta 10 pushups til.

 

 

Trodde nesten jeg skulle dø av latter av denne episoden. Husker det som om det var i går! :whistle:

Lenke til kommentar

Det var ikke til meg, men til en blond jente i klassen.

 

klassen hadde lesetime, og det var dønn stille.

hu blonde jenta satt og konverserte med blikket til en som satt på andre siden av rommet. læreren merker det og sier stille og rolig:

 

ikke ha en hemmelig samtale med de som er på andre siden av klasserommet.

 

jenta svarer:

du kan jo ikke bare si at vi har en samtale uten at vi har det.

 

lærer:

Bare sitt og les du

 

Jenta:

jammen du kan jo ikke si at vi har en samtale når vi...

 

lærer avbryter:

bare les

 

Jenta:

jammen du kan jo ikk...

 

Lærer avbryter:

HOLD KJEFT OG LES!!

Lenke til kommentar

Hadde en engelslærer som hadde lagt meg for hat (fordi jeg retta på henne når hun skreiv feil på tavla og sånt).

 

En gang jeg spurte henne hvorfor jeg ikke hadde fått bedre karakter på en (feilfri) oppgave, fikk jeg til svar: "Du kunne godt ha skrevet litt mer".

 

Oppgaven var å oversette en tekst fra norsk til engelsk.

Lenke til kommentar

jeg går på en liten skole. i 10.kl. siden vi er så få elever er vi sammen slått med 8.kl og 9.kl. så kom vi til en KRL time . den første halve timen gikk til gjennomgang av lekser. så ble vi inndelt i grupper for vi skulle ha et lite prosjekt. det ble 2 grupper fra 10.kl, 1 fra 9.kl og 2 fra 8.kl. denne oppgaven skulle vi få en uke på. vi skulle bare jobbe i skole tida. men det læreren ikke tengte på var at vi i 10.kl hadde arbeidsuke neste uke. så vi dro nå da ditt vi var utplasert. men da vi kom på skolen etter en uke skulle vi frammføre KRL prosjektet. læreren ble små irretert på os siden vi hadde så lite stoff. vi sa at vi hadde for lite tid til alt. da sa læreren: lite tid? "dere har jo hatt masse uker på dere"

 

kan vel nevne at den ene gruppa i 10.kl hadde funnet en ferdig stil på internett, som de framførte:)

Lenke til kommentar
Kan ikke komme på noe akkurat som lærern har sagt te meg i farten, men det er nok mye rart om jeg tenker meg om.. men fikk faen meg latterkrampe, da lærern skreik ut:

 

*hei du der* lokk igjen den pc skjermen ellers drar jeg ut kontakta  :!:

8124385[/snapback]

Det sa læreren i tysken vår også :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...