Gå til innhold

Din Merkeligste Opplevelse På Skolen?

LeLiLa

Anbefalte innlegg

Vi har en "litt" surrete lærer i geografi (førsteklasse almenn)

"okei idag skal jeg gi dere en klar beskjed siden det er mange som sier at de misforstår leksene. Dere skal BARE skrive om ekstremvær i norge og verden"

klar beskjed er vel et relativt begrep :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Alle som ikke har skarp blyant må gå å spisse den nå før prøven!"

20 sekunder senere går en kompis går bort til vasken for å spisse blyanten, og læreren stormer mot, tar skikkelig hardt tak i armen og rister han.

"VI SKAL HA PRØVE SNART OG DU GÅR FRA PULTEN!?"

Dette var for ca. 10 år siden så alt er nok ikke helt korrekt, men stemmer sånn ca.

Lenke til kommentar

Lærer: Slutt å prat, arbeid!

Oss: Vi er ferdige...

Lærer: Jeg sa slutt og prat! Arbeid før jeg setter en anmerkning.

Vi går i 10. klasse og vi har nesten barnehagebøker i engelsk. Det er en del i klassen som er ganske dårlige på engelsk, men jeg og sidekameraten min kan det ganske bra (5-6 nivå), og leser gjennom arbeidet raskt og diskuterer etterpå. Så kommer læreren og anklager oss for ikke å ha arbeid, og ber oss gjøre det igjen. Det er idotiske timer.

Meningen er at vi først skal lese gjennom en historie på et par sider, så skal vi svare på oppgavene som står til teksten. Når alle er ferdige skal vi gjøre det samme, med at en person skal lese et utdrag fra teksten før nestemann skal ta over. Læren spør om gloser under dette, og alle blondinene rekker opp hånda og leser rett fra glosene som står ved siden av teksten, mens jeg og vennen min svarer på glosene med hodet. Til slutt skal vi svare på spørsmålene til teksten IGJEN, før han gir oss 10 minutter til å skrive oppgavene med svar ned i boken og timen er ferdig.

Lærern sier at vi må være med aktiv i engelsk og geografi. Han gir gode karakterer til folk som leser svarene RETT FRA BOKEN, og han stiller idiotiske spørsmål som enhver idiot kan svare på ved å følge hvor vi er i teksten med fingeren. Når han stiller spørsmålet står svaret med fingeren din. Jeg liker intelligente spørsmål, spørsmål som stiller seg om du følger med i nyhetene for eksempel.

Nå har jeg tømt meg, er det noen som forstår frustrasjonen min?

Lenke til kommentar

Venninna mi og jeg kverulerte alltid med læreren vår på ungdomsskolen om hvorfor vi skulle lære de forskjellige tingene i matte (vi syntes alt var unødvendig). En dag ble han så lei av det at han ropte:

"FOR AT DERE SKAL LÆRE Å KNULLE BEDRE!" Haha. Tror han var frustrert.

Lenke til kommentar

Lærern min er litt spess... Vi satt og snakket om kanibaler da han reiste seg og brølte:

" PETER. NÅ SETTER DU DEG NED OG SLUTTER OG TULLE, FOR HVIS IKKE KOMMER JEG OG BITER HODET AV DEG"

fyren er for snill til å gi noen karakterer under 5+, så hele klassen lo seg ihjæl. Fyren er faktisk homo. Alle homser jeg kjenner er snille...

La fordommene ligge hjemme...

Big_Mac

Lenke til kommentar

1. "Æ DET MÆ DU LER AV?!?!?" (jeg satt og smilte bredt av nordlandsdialekten hennes)

2. "Å FY SÅ EKLE DERE ER!" (vi tullet litt med en klassekamerat. nordlending så det pluteslig.)

3. "Jaja, du får nå toppkarakter, men jeg liker virkelig ikke holdningene dine." (ØK/INFO-lærer om standpunktkarakter)

Lenke til kommentar
Lærer: Slutt å prat, arbeid!

Oss: Vi er ferdige...

Lærer: Jeg sa slutt og prat! Arbeid før jeg setter en anmerkning.

Vi går i 10. klasse og vi har nesten barnehagebøker i engelsk. Det er en del i klassen som er ganske dårlige på engelsk, men jeg og sidekameraten min kan det ganske bra (5-6 nivå), og leser gjennom arbeidet raskt og diskuterer etterpå. Så kommer læreren og anklager oss for ikke å ha arbeid, og ber oss gjøre det igjen. Det er idotiske timer.

Meningen er at vi først skal lese gjennom en historie på et par sider, så skal vi svare på oppgavene som står til teksten. Når alle er ferdige skal vi gjøre det samme, med at en person skal lese et utdrag fra teksten før nestemann skal ta over. Læren spør om gloser under dette, og alle blondinene rekker opp hånda og leser rett fra glosene som står ved siden av teksten, mens jeg og vennen min svarer på glosene med hodet. Til slutt skal vi svare på spørsmålene til teksten IGJEN, før han gir oss 10 minutter til å skrive oppgavene med svar ned i boken og timen er ferdig.

Lærern sier at vi må være med aktiv i engelsk og geografi. Han gir gode karakterer til folk som leser svarene RETT FRA BOKEN, og han stiller idiotiske spørsmål som enhver idiot kan svare på ved å følge hvor vi er i teksten med fingeren. Når han stiller spørsmålet står svaret med fingeren din. Jeg liker intelligente spørsmål, spørsmål som stiller seg om du følger med i nyhetene for eksempel.

Nå har jeg tømt meg, er det noen som forstår frustrasjonen min?

8084688[/snapback]

En perfekt beskrivelse av en engelsk time vk2 almenn påbyggning, så du må nok belage deg på og arbeide sånn noen år til. :thumbdown:

Lenke til kommentar

På et foreldremøte på barneskolen, så sa læreren min til mamma at jeg var dum, og han sa til meg at jeg kom til å slite skikkelig i matte på ungdomskolen. Jeg gikk ut med 4 i matte, noe som kanskje ikke er verdens beste karakter, men jeg er absolutt fornøyd og slettes ikke dum.

Lenke til kommentar

Mattelæreren min på barneskolen, tror det var i 6-7 klasse at hun trua en medelev av meg med en saks.

"Nå setter du deg ned og er rolig, ellers så stikker jeg denne saksa i deg!"

Fyren var/er riktignok en real drittsekk, men der tør jeg påstå at hun krysset en linje. Hun mistet ikke jobben, men skolen fikk noen telefoner fra guttens foreldre.

Lenke til kommentar

Huff... typisk lærere. Må nesten le, for de er så like!

Skjedde ikke meg, men en venn på barneskolen (lenge siden!).

Læreren: Mathilde, kan du si meg hva du ser på bildet?

Mathilde: ....bæ...?

Læreren: Gå på gangen og bæ for deg selv!

"Hvem har tømt vann på stolen min?!" -Læreren vår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...