Gå til innhold

Hvorfor -God of War II- kun til PS2?


Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg hvorfor God of War kun kommer til PS2? :nei:

 

Hvorfor gir de det ikke ut på flere konsoller? :hmm:

Da hadde de jo solgt mye mer...?

 

Jeg har ps2, men det irriterer meg... har kjøpt meg

X360 og gidder ikke spille på den gamle slitne ps2'n min

lenger! Men 1'ern er sinnsykt bra! og no 2 ser om ikke bedre

ut! så jeg har vel ikke noe valg. Eller er det noen som vet det kanskje

dukker opp på en annen konsoll etterhvert?! :hmm:

 

Etter å ha fått diverse vinkliner på mitt sp.mål, så har jeg kommet frem til følgene konklusjon:

 

"Det irriterer meg at jeg må frem med PS2'n igjen for å spille Gow2, ettersom jeg har kjøpt meg ny X360 og greier. Men det får så være! Ingen ting kan stoppe meg fra å spille dette spillet! Jeg skjønner greia med å internutviklere og eksklusive titler. Men om noen fra Sony skulle lese det her, hvorfor i allverden lagde dere ikke oppfølgeren til den nye konsollen deres, slik at jeg kunne fått en grunn til å kjøpe den?! Et så genialt og utrolig bra spill som GoW1 var fortjener å få en oppfølger som ikke burde bli hidret "utfoldelse" pga maskinvaren. Noe jeg antar ikke hadde vært noe hinder på PS3 konsollen.

 

Uansett så skal jeg børste støvet av PS2'n, sveive den igang, myke opp håndkontrollen og varme opp med GoW frem til 30. mars! Så får vi heller se om ikke jeg kjøper meg en PS3 senere når den ikke koster 6000kr lenger, og GoW3 lanseres eksklusivt på 3ern!!"

Endret av henrian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kalles å vere eksklusivt. Og slike titler selger konsoller. Det har Sony vert flinke med på PS2,og det ser man jo også igjen på salgstallene. Hvorfor ikkje bare ta spillet som det er å kjøpe det til PS2? Er jo plenty med krutt igjen når man ser på de siste spillene til konsollen. PS2 er den konsollen(fra forrige gen.) som har imponert meg mest mtp. hardware kontra spill som har kommet ut.

 

Skal ihvertfall ha meg GOW2 med tiden :)

 

Du kan jo alltids kjøpe deg ein PS3 da og spille spillet der :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Jeg har ps2, men det irriterer meg... har kjøpt meg

X360 og gidder ikke spille på den gamle slitne ps2'n min

lenger!

 

Hvorfor?

 

Et bra spill er da et bra spill uansett hvilken konsoll det kommer på.

 

Hadde du ikke hatt en ps2 ok kjipt.. men når du først har den ser jeg i hvertfall ikke det som noe problem.

 

Jeg har en wii og en ps3.. men jeg spiller fortsatt ps2 mest =)

Lenke til kommentar
Jeg har ps2, men det irriterer meg... har kjøpt meg

X360 og gidder ikke spille på den gamle slitne ps2'n min

lenger!

 

Hvorfor?

 

Et bra spill er da et bra spill uansett hvilken konsoll det kommer på.

 

Hadde du ikke hatt en ps2 ok kjipt.. men når du først har den ser jeg i hvertfall ikke det som noe problem.

 

Jeg har en wii og en ps3.. men jeg spiller fortsatt ps2 mest =)

8081616[/snapback]

Word. Hadde det blitt gitt ut for f.eks. PS3 hadde det nok hatt andre mangler. PS2 har modnet og er på sitt beste. De nye konsollene er på sitt værste.

Lenke til kommentar
Jeg har ps2, men det irriterer meg... har kjøpt meg

X360 og gidder ikke spille på den gamle slitne ps2'n min

lenger!

 

Hvorfor?

 

Et bra spill er da et bra spill uansett hvilken konsoll det kommer på.

 

Hadde du ikke hatt en ps2 ok kjipt.. men når du først har den ser jeg i hvertfall ikke det som noe problem.

 

Jeg har en wii og en ps3.. men jeg spiller fortsatt ps2 mest =)

8081616[/snapback]

 

Jeg syns rett og slett hånd kontrollen til X360 bedre enn PS2. Og nå har jeg spille såpass mye 360 at det kommer til å bli skikkelig kjipt å gå tilbake til PS2'n. Samt at både x360 og ps3 er jo mye kraftigere enn ps2 slik at de kunne jo sikkert ha gjort enda mer med GoW2 (uten at jeg vet hva jeg har i vente).

 

Jeg kommer jo selvfølgelig til å gå tilbake, men det hadde passa meg bedre om GoW2 hadde kommet ut til flere konsoller. Eksklusiv eller ikke, i mine øyne så hadde de solg mer om de ga den ut på den flere konsoller slik at forbrukeren selv kunne velge hvordan man ville "bruke" produktet...

Lenke til kommentar

For de av dere som sverger til det gode gamle, all cred til dere, men for min del så syns jeg det er kjipt å måtte spille NYE spill på den gamle haugen!

 

De har jo sluppet PS3, hvorfor ikke lage det eksklusivt for PS3'n da. På samme måte som X360 hadde GeoW som "lanserings" tittel!

 

Hvorfor i allpakka lager de et spill kun til den gamle konsollen... Hadde de laget den til ps3 kunne det faktisk hende jeg hadde kjøpt den! På samme måte som jeg kjøpte 360'n min pga GeoW! Syns sony gjør noe dumt jeg da, men det er min mening!

 

Gleder meg til GoW2, men gruer meg til å sveive igang PS2'n!

Endret av henrian
Lenke til kommentar

Gears of war, om det var det du mente, var ikke et lanseringsspill til X360.

 

Samt at det er flere som har PS2 enn det er som har PS3, og God of War er et meget kjent PS2 spill, som mange liker, derfor naturlig å lage en oppfølger som kommer til PS2 i disse overgangs tider, og lage et tredje til PS3.

 

Logikk i arbeid :)

Lenke til kommentar
Gears of war, om det var det du mente, var ikke et lanseringsspill til X360.

 

Samt at det er flere som har PS2 enn det er som har PS3, og God of War er et meget kjent PS2 spill, som mange liker, derfor naturlig å lage en oppfølger som kommer til PS2 i disse overgangs tider, og lage et tredje til PS3.

 

Logikk i arbeid :)

8089354[/snapback]

 

Men da kunne de jo ha sluppet GoW2 på begge konsollene da, bare at det på ps3 var enda bedre grafikk og i HD/blue ray kvalitet.

 

Uansett! :) Jeg mener jo at GoW2 hadde hatt enda større potensiale på PS3 enn på 2ern. pluss at det hadde, som tidligere nevnt av Mala, så er det slike tittler som selger konsoller, og da burde de jo ha benyttet seg av bla av dette spillet på PS3...

Lenke til kommentar

Vel.. ville du gitt ut til 110 millioner potensielle kjøpere, eller 2 millioner.. det er vel kanskje såpass enkelt? :p

 

Skulle de gitt ut en ps3 versjon måtte de oppgradert alt mulig og den ville sikkert likevel ikke blitt så godt mottatt som ps2 versjonen pga mye høyere krav.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

PS2er i sluttfasen av sin livssyklus, antall stortitler på vei går ned med tiden og GOW2 er ein av disse som skal nå ut til de allerede mangfoldige millionene av PS2 brukere. GOW3 igjen (er det bekreftet+) blir nok ein tittel der igjen som vil selge PS3`er. Regner med GOW navnet har opparbeidet seg einda høgere status innen den tid.

 

Syns vi skal vere glade eg for at Sony(les utviklerene med) er den eineste som gidder å holde liv i sin hardwaren såpass lenge. Skaffet meg ein PS2 tidligere i høst med eit lass solide titler utelukkende pga. kor mye underholdning man får får ein billig penge. Så er det bare noen spill man spille før man havner 6 fot under jorda.

 

Kan nevne det at Resident Evil 4 ligger ved siden av meg no,nylig pakket ut og klar for dans. Skulle vel helst hatt GC versjonen, men den er spinndyr i forhold til det ekstra man egentlig får (litt bedre grafikk).

Lenke til kommentar

Ærlig talt, er det bare jeg på dette foumet som syns det er rart og kjipt at GoW2 kun kommer til PS2? :hmm:

 

Hadde trudd at det var flere som hadde vært enige... :ermm:

 

god-of-war2-kratos.jpg

 

Vel.. ville du gitt ut til 110 millioner potensielle kjøpere, eller 2 millioner.. det er vel kanskje såpass enkelt? :p

8089577[/snapback]

 

Som jeg sa tidligere, de kunne jo gitt den ut på konsollene, hvor f.eks den til PS3 versonen hadde hatt noen ekstra elementer. Da ville de jo ha øket de såkalte 2 mill kanskje 30% (uten at jeg har noen bakgrunn for sånne beregninger) og siden mange allerede har Ps2 hadde dette før til at salget på ps3 hadde økt, samtidig som ps3 er vesentlig dyrere enn ps2 ville de jo ha fått inn mere kronasjer...

Endret av henrian
Lenke til kommentar
Ærlig talt, er det bare jeg på dette foumet som syns det er rart og kjipt at GoW2 kun kommer til PS2? :hmm:

Joda, å det er også veldig kjipt at vi ikke får spille halo og mario på PS2. Men sånn er det bare. Derfor ikke stor diskusjon angående dette. For de titlene vil være eksklusive så lenge de selskapene leverer konsoller. Men vi kan jo i fremtiden få sega effekten. Der de bare lager software. Å gamle helter dør av overmelking. RIP Sonic :(

Lenke til kommentar

Etter å ha fått diverse vinkliner på mitt sp.mål, så har jeg kommet frem til følgene konklusjon:

 

"Det irriterer meg at jeg må frem med PS2'n igjen for å spille Gow2, ettersom jeg har kjøpt meg ny X360 og greier. Men det får så være! Ingen ting kan stoppe meg fra å spille dette spillet! Jeg skjønner greia med å internutviklere og eksklusive titler. Men om noen fra Sony skulle lese det her, hvorfor i allverden lagde dere ikke oppfølgeren til den nye konsollen deres, slik at jeg kunne fått en grunn til å kjøpe den?! Et så genialt og utrolig bra spill som GoW1 var fortjener å få en oppfølger som ikke burde bli hidret "utfoldelse" pga maskinvaren. Noe jeg antar ikke hadde vært noe hinder på PS3 konsollen.

 

Uansett så skal jeg børste støvet av PS2'n, sveive den igang, myke opp håndkontrollen og varme opp med GoW frem til 30. mars! Så får vi heller se om ikke jeg kjøper meg en PS3 senere når den ikke koster 6000kr lenger, og GoW3 lanseres eksklusivt på 3ern!!" :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...