kristoffer1989 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Etter å ha sett på en del andre musikk forum har jeg sett at det er en del folk som driver med såkalte beatbattles.. det går ut på at det blir lagt ut en eller flere samples og den som får den beste beaten ut av det vinner... bare vennlig konkuranse liksom, for å se litt hva slags folk som driver å lager musikk her.. noen som er med? Lenke til kommentar
petterbaa Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 samma ossen beat man lager? Breakbeats, loops osv? Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 samma ossen beat man lager? Breakbeats, loops osv? 8085549[/snapback] shure, greia er bare at alle skal gå ut ifra samme sample/samples... hadde vært fett å se litt hva folk hadde fått til her.. Lenke til kommentar
petterbaa Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 oki er med jeg så laster du opp en pakke med samples som vi skal leke oss med da eller? eller skal vi bruke de standard fl lydene til å lage noe? Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hva om jeg finner EN trommeloop, EN bassloop og EN loop med noe tangenter og så ser vi hva folk greier å lage med de? Vi gjorde noe sant på skolen en gang, var ganske artig. Lenke til kommentar
petterbaa Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Ja er samma det er med uansett jeg konseptet hørtes ganske fett ut i hvertfall Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) jess noe sånt jeg tenkte på.. har ikke noen serlig bra samples på lager akkurat nå egentlig så hadde vært fett om noen andre hadde noe.. men det jeg har sett blitt gjort tidligere, på f.eks. eet hip hop forums jeg var på så la de ut en sample av en gammel jazz sang.. så tok folk å choppa det opp og la på hip hop drums og basslinjer og effekter... var jævlig fett spør du meg.. har noen noen fete samples så ikke nøl med å slenge dem opp Edit: regler og slikt kan vi også diskutere, om vi skal få lov å bare bruke orginalsampesen pluss trommer og bass eller om en skal fålov å spille inn f.eks. gitar og slikt... det får flertallet bestemme.. Endret 7. mars 2007 av kristoffer1989 Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Ålreit, da er vi i gang: Jeg har funnet 3 looper: - 96_TR06_Just_Drums_Gm.wav - Trommeloop. Acid-wav, dvs at den vil automatisk strekke seg til tempoet i cubase/nuendo - 94_TR15_Clav_Gm.wav - Tangentriffing. Også acid-wav, nesten likt tempo som trommene. - 2_1.wav - Bassriffing. vanlig wav og ikke syncet med de to andre loopene. Regler: 1 - Det er KUN lov å bruke disse tre samplingene. 2 - Det er lov å gjøre hva man vil med samplingene, klippe, lime, strekke, putte i sampler osv... bruk fantasien. 3 - Det er ikke lov å spille inn noe ekstrating. Se regel 1. Post resultatet i denne tråden. Det skal bli spennende å se hva folk lager. 96_TR06_Just_Drums_Gm.wav 94_TR15_Clav_Gm.wav 2_1.wav Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Haha, jeg er så noob det bare går ann å bli innenfor det her, men jeg har prøvd litt! Her er mitt resultat: Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) *dobbeltpostet...slett* Endret 7. mars 2007 av _HKH_ Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Tjohoi her er mitt bidrag hw_beatbattle.mp3 Endret 7. mars 2007 av _HKH_ Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 1 - Det er KUN lov å bruke disse tre samplingene. 8101567[/snapback] supert at du har fått igang her ja.. men en ting.. jeg regner med at vi kan spille inn egne trommer? det blir jo litt tafatt å ha en BEATBATTLE om vi bare får bruke ferdigprogramerte trommebeats.. også er det lurt at samplesene er i samme tempo.. men ellers flott at du har fått igang noe.. skal se om jeg kan finne en sample som var litt mer den retningen jeg tenkte meg om jeg får tid.. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Har du hørt på min? ligner den på noen måte på de 3 samplingene jeg la ut? looper kan klippes i, vet du. Du er på ingen måte begrenset til tempoet i trommebeaten. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Så det er lov å klippe alt opp i enkelt-toner og dra en Lasse Gjertsen? Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Jepp Jeg klippet opp bassen og laget halion-program med den, bruk fantasien. Alt er lov så lenge det er disse tre samplingene som blir brukt. Hitpoints er en fin ting om man bruker cubase eller nuendo. Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 jeg skjønner.. men en ting til.. er denne tagentriffingen i samme tempo som bassen? Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) jess men da har jeg snart laget noe her.. skal få spilt det inn og lagt det over på pcen.. Edit: jess da har jeg mekka sammen noe.. det ble rimelig crappy for jeg synes den tagentclaciagreiene låt midibæsj haha men jeg skal få lastet det opp så snart jeg kommer hjem(sitter på skolenettet) Endret 9. mars 2007 av kristoffer1989 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) ********************* Endret 21. mars 2007 av frohmage Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 sånn.. endelig kom den opp.. alt er spilt inn med min roland sampler.. gadd ikke legge så veldig mye i det så det er litt sånn utighte trommer og sånn.. men vi må få opp noen nye samples snart.. jeg skal se hva jeg kan finne.. Beatbattle1.mp3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå