Gå til innhold

Hvorfor MS ikke vil ta igjen Sony i Europa

Anbefalte innlegg

Stort marked ;)

8082061[/snapback]

Faktisk, større enn hardcore markedet. Nettopp det markedet de i listen går etter også. Vil nok tro at MS etter hvert sikter seg mer mot dette også. Det er jo der pengene virkelig ligger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:!:  Gamlinger på gamle hjem som deler enn Wii per 100 personer og som kjøper 1 spill i året er ett større marked enn hardcore markedet?

8082518[/snapback]

Hvor mange pensjonister tror du sitter rundt om kring i landet uten så mye å ta seg til? :tease:

Undervurder aldri

.
Lenke til kommentar
Jeg vet om flere som har kjøpt PS2 kun for å spille Buzz og/eller Singstar. Andre spill rører de ikke.

8083302[/snapback]

Samme her.. Og jeg kan garrantere at de fleste av disse personene, som jeg kjenner, ikke en gang vil vurdere en PS3 når de ser prislappen. Derfor er jeg rimelig skeptisk til at Singstar, Buzz etc skal bli noen stor suksess på PS3 med det første.

Tror det er mye større sjanse for at disse samme personene plutselig kjøper en Wii for å tilfredstille party-spill behovet sitt når de blir lei av de gamle PS2 spillene sine.

Lenke til kommentar
:!:  Gamlinger på gamle hjem som deler enn Wii per 100 personer og som kjøper 1 spill i året er ett større marked enn hardcore markedet?

8082518[/snapback]

Var det virkelig så vanskelig å skjønne? Casual markedet er mye større enn hardcore markedet. Forstår du det nå?

Lenke til kommentar

Ser liksom ikke hva som enstemmig forteller at PS2 suksess titlene blir å holde MS fra å ta kontroll i Europa. Hvem vet hva som skjer, kanskje det kommer noe tøft fra MS som presser Sony ut i kulda. Alt kan skje i neste generasjon vettu.

Lenke til kommentar

Trenden er vel mer at PS2 i sin siste del av livssyklusen har begynt å bli en "tilgjengelig" konsoll. Ved lanseringen og i et år etterpå kostet den over fire høvdinger. Spillutvalget var mildt sagt labert og i beste fall kun noe for de virkelig engasjerte spillerne.

Jeg tror virkelig ikke at alminnelige folk vil brenne opp seks tusenlapper for å kunne spille singstar på den annenhver fredag. Slik prisen er nå, retter den seg kun mot én målgruppe: de av oss her inne (meg inkludert) som er teite nok til å kaste pengene sine på Sony. Her inne er vi en del, men på verdensbasis er vi i kraftig mindretall. Nettopp dette er grunnen til at PS3 selger dårligere enn forventet i Amerika og Asia. PS2 selger nemlig latterlig godt for tiden med sin lave pris og gode partyspill-utvalg, og Sony trodde vel at dette ville "smitte over" på PS3.

Akkurat nå ligger tilogmed XBox 360 ann til å bli en større schlager enn PS3. Om ikke annet er den billigere og har spill som Fusion Frenzy og Guitar Hero 2. Men enn så lenge er det nok Wii - av next-gen konsollene - som vil dominere akkurat det markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...