andypandy Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Jeg er sikkert helt blank nå. Men jeg bare lurer, leser tråder hele tiden om at Wii er party konsoll osv. Men si meg, hvilket av spillene er party spill? noen som kan svare meg? =) Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) . Men si meg, hvilket av spillene er party spill? noen som kan svare meg? =) 8081437[/snapback] For min del kan man vinkle spm. til hvilket av spillene som ikkje er partyspill (satt på spissen). Endret 5. mars 2007 av Mala Lenke til kommentar
LMH Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Føler det blir litt feil å bruke norske salgstal som representant for heile Europa. Sånn som eg har forstått det har vi ein heilt særegen spelsmak her i Norge, og då tenker eg partyspel. Seier ikkje at slike spel ikkje er populære ellers i verda, men hadde vel kanskje vore betre med statistikk over mest solgte spel i Europa? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Og som alle konsoller i tiden etter launch så selger vel Wii stort sett bare til gamere. Hvor mange 70-80 åringer tror dere har kjøpt en Wii? 8081353[/snapback] Disse? Lenke til kommentar
Juke Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Jeg er ingen Nintendo fan boy, men har Wii pga kontrollens enorme potensial8081318[/snapback] Da har vi noe felles. Jeg kjøpte Wii på Elkjøp fordi jeg var sinnsykt nysgjerrig på de nye kontrollerne, og har ikke angret et sekund på kjøpet. Har forøvrig aldri eid en Nintendo-konsoll tidligere (har vært skeptisk til Nintendo pga spillene virket litt barnslige), men har nå blitt veldig imponert av både Wii-konsollen og flere av spillene (inkludert mange av spillene fra tidligere Nintendo-konsoller som Zelda-serien + Metroid Prime 1 & 2). Har tidligere eid både PS1, PS2 og Xbox, bare for å ha nevnt det, så Wii er ikke min første konsoll heller. Men Wii er den eneste konsollen jeg har eid som virkelig har imponert meg. andr3asb: Eksempler på partyspill til Wii kan være Wii Sports (som følger med), Warioware: Smooth Moves, Super Monkey Ball: Banana Blitz og Rayman: Ravin Rabbids (med forbehold om stavefeil i de forskjellige navnene). Har ikke testet de to siste der selv, men har lest litt om dem. Mgs: Jeg tror faktisk det er mange 70-80-åringer som har lyst på Wii i alle fall. Samtlige av de eldre folkene (60 år ++) jeg har latt prøve Bowling i Wii Sports har blitt bitt av basillen nærmest umiddelbart. Spillet er utrolig enkelt å sette seg inn i, og konsollen er jo ikke spesielt dyr heller. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Jeg er sikkert helt blank nå. Men jeg bare lurer, leser tråder hele tiden om at Wii er party konsoll osv. Men si meg, hvilket av spillene er party spill? noen som kan svare meg? =) 8081437[/snapback] Jeg og en kamerat kom oss ikke ut på byen før sånn 00.30 en fredag natt. Ca kl 22 begynte vi å snakke om at nå måtte vi komme oss ut, men vi skulle bare ta en runde til, og så ble det enda en til etc. Så her valgte vi spilling framfor alkohol, dansing og damer. Så jeg tror jeg trygt vi kan kalle Rayman Raving Rabbids for et partyspill. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Jeg er sikkert helt blank nå. Men jeg bare lurer, leser tråder hele tiden om at Wii er party konsoll osv. Men si meg, hvilket av spillene er party spill? noen som kan svare meg? =) 8081437[/snapback] Jeg og en kamerat kom oss ikke ut på byen før sånn 00.30 en fredag natt. Ca kl 22 begynte vi å snakke om at nå måtte vi komme oss ut, men vi skulle bare ta en runde til, og så ble det enda en til etc. Så her valgte vi spilling framfor alkohol, dansing og damer. Så jeg tror jeg trygt vi kan kalle Rayman Raving Rabbids for et partyspill. 8081583[/snapback] høres mer ut som et anti-party spill Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Og som alle konsoller i tiden etter launch så selger vel Wii stort sett bare til gamere. Hvor mange 70-80 åringer tror dere har kjøpt en Wii? 8081353[/snapback] Disse? http://www.blogsmithmedia.com/www.joystiq....wiitirement.jpg 8081551[/snapback] Og hvorfor tror du at disse har kjøpt Wii? Tror heller det er ett pr stunt eller enn spill side som har tatt med en WIi konsoll til eldrehjemmet. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Jeg er sikkert helt blank nå. Men jeg bare lurer, leser tråder hele tiden om at Wii er party konsoll osv. Men si meg, hvilket av spillene er party spill? noen som kan svare meg? =) 8081437[/snapback] Jeg og en kamerat kom oss ikke ut på byen før sånn 00.30 en fredag natt. Ca kl 22 begynte vi å snakke om at nå måtte vi komme oss ut, men vi skulle bare ta en runde til, og så ble det enda en til etc. Så her valgte vi spilling framfor alkohol, dansing og damer. Så jeg tror jeg trygt vi kan kalle Rayman Raving Rabbids for et partyspill. 8081583[/snapback] høres mer ut som et anti-party spill 8081629[/snapback] :!: Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Vi kan jo spørre forum brukerene hvor mange over 50 som eier en WII Rekk opp hånda alle sammen, kjenner dere noen over 50 som har kjøpt WII? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Kvardagsspelarane er utan tvil ei viktig gruppe som gjerne blir oversett blant oss litt meir spelinteresserte. Det er ikkje tvil om at Sony har gjort ein god jobb med tanke på denne typen spel og har klart å skaffe seg eit godt kundegrunnlag som dei truleg kan få med seg over til PS3 etterkvart. Microsoft har nok ein stor jobb foran seg viss dei skal overta denne gruppa. Greit nok at dei får til dømes Guitar Hero til 360, og sikkert vil kome med fleire liknande spel, men Sony har alt "fanga" mange i denne gruppa og det spørs kor interessert dei er i å bytte til ein annan konsoll med andre spel. Når det gjeld diskusjonen om eldre som kjøpar/ønskjer å kjøpe spel må ein hugse på at det er ein forskell på å like konsollen/spela når ein prøver den på oppfordring frå andre, og det å gå ut og kjøpe konsollen til seg sjølv. Ein kan og spekulere i kor mange som faktisk er klar over konsollen. (Tenkjer på Wii viss det var litt uklart.) Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Vel, jeg håper MS tar opp konkurransen med Sony, rett og slett fordi konkurranse er nødvendig for å tvinge aktører til å kontinuerling å forbedre produktene sine. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Og som alle konsoller i tiden etter launch så selger vel Wii stort sett bare til gamere. Hvor mange 70-80 åringer tror dere har kjøpt en Wii? 8081353[/snapback] Disse? http://www.blogsmithmedia.com/www.joystiq....wiitirement.jpg 8081551[/snapback] Og hvorfor tror du at disse har kjøpt Wii? Tror heller det er ett pr stunt eller enn spill side som har tatt med en WIi konsoll til eldrehjemmet. 8081708[/snapback] Mon tro om de hadde vært like entusiastiske med en Playstation 3. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Ehhh jeg kjenner gamle som syns Wii sports er morsomt når de har prøvt det, men kommer de til å kjøpe seg en Wii fordet om ? Mest sannsynligvis ikke. Moren min elsket Eye toy groove og sing star, men kjøpte seg aldri en PS2 for det om, og jeg tviler på at bestefar kjøper seg en Wii fordet han syns Wii sports er morsomt. Når jeg var på gamlehjemmet spilte de et spill hvor de kastet kuler som skulle komme nærmest mulig en ting på gulvet og de gamle elsket det, men tro det eller ei men de hadde ikke hver sitt slikt spill på rommet sitt fordet om. Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 VG Nett: Topp 20 Konsoll På topp 20 listen over de mest solgte konsollspillene forrige uke finner vi: Buzz Junior: Jungle Party Buzz: The Big Quiz Singstar: Norsk på Norsk Singstar: Legends Eyetoy: Play Sports Buzz: The Sports Quiz Dancing Stage Max Det er når jeg ser denne listen at jeg virkelig forstår hvorfor Microsoft har null sjans til å ta igjen Sony her i Europa. Dette er spill Microsoft av en eller annen grunn ikke klarer å utvikle, og når markedet tydeligvis elsker slike spill vinner Playstation enkelt. Personlig er dette spill jeg ikke ville ha spilt om jeg så fikk betalt, men det norske folk elsker dette tydeligvis. Tenåringer dominerer markedet her til lands mer enn jeg trodde. 8080887[/snapback] Statistikken kan nok stemme, men jeg tror de mange som kjøper spill til xbox 360 og ps3 kjøper spillene fra andre steder enn de som blir omfattet av denne statistikken, Jeg har i alle fall ikke kjøpt spill på Spaceworld, Elkøp eller noe slikt på en stund. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Og hvorfor tror du at disse har kjøpt Wii? Tror heller det er ett pr stunt eller enn spill side som har tatt med en WIi konsoll til eldrehjemmet. 8081708[/snapback] De har en Wii som de bruker til bowlingturneringer etter det jeg har fått med meg. Lenke til kommentar
ptta Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 En PS3 hadde de vel neppe greid å bruke, er faktisk ganske vansklig å sette seg inn i en slik kontroll hvis du ikke er vant med det. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Og hvorfor tror du at disse har kjøpt Wii? Tror heller det er ett pr stunt eller enn spill side som har tatt med en WIi konsoll til eldrehjemmet. 8081708[/snapback] De har en Wii som de bruker til bowlingturneringer etter det jeg har fått med meg. 8082030[/snapback] Stort marked Lenke til kommentar
ttt Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 En PS3 hadde de vel neppe greid å bruke, er faktisk ganske vansklig å sette seg inn i en slik kontroll hvis du ikke er vant med det. 8082041[/snapback] Dette er ein grunn til at alternative spel og kontrollar gjer det så bra. Dei spela som er lista opp i første innlegg benytter seg av alternative kontroller som kan vere lettare for vanlege folk å bruke. Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Kan du værsåsnill å ikke høre ut som Bjørn Floberg, hodesleng? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå