_norse_ Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 VG Nett: Topp 20 Konsoll På topp 20 listen over de mest solgte konsollspillene forrige uke finner vi: Buzz Junior: Jungle Party Buzz: The Big Quiz Singstar: Norsk på Norsk Singstar: Legends Eyetoy: Play Sports Buzz: The Sports Quiz Dancing Stage Max Det er når jeg ser denne listen at jeg virkelig forstår hvorfor Microsoft har null sjans til å ta igjen Sony her i Europa. Dette er spill Microsoft av en eller annen grunn ikke klarer å utvikle, og når markedet tydeligvis elsker slike spill vinner Playstation enkelt. Personlig er dette spill jeg ikke ville ha spilt om jeg så fikk betalt, men det norske folk elsker dette tydeligvis. Tenåringer dominerer markedet her til lands mer enn jeg trodde. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Det er synd at det ikke finnes noe særlig slike spill til Xbox enda. Guitar Hero er underveis til 360'en, men ellers er det tynt utvalg. Jeg har forstått det sånn at dette er en type spill som er populært primært i Europa (kanskje spesielt Singstar og Buzz), det har kanskje noe med det å gjøre + at det koster jo en del å tilpasse alt til hvert enkelt land, det er jo ikke bare å endre intro-tekst/menyer og sånn som det er på de fleste andre spill. Så å gjøre det før det er et betydelig antall konsoller tilgjengelig er nok fort et tapsprosjekt. Endret 5. mars 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Tenåringer? Er 20, syns Buzz er fett! Men dette er da helst PS2 og ikke PS3/360 konkurransen? Syns PS2 er toppers, skulle helst likt noen andre kontrollere som passer hendene mine bedre, men jeg overlever glatt. Og man kan jo se på salgs toppen blandt spill, da er det helst EA kvalitet som rangerer høyest og det sier jo litt om hva "vi" vil ha og hva salgsgruppen generelt vil ha. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Tenåringer? Er 20, syns Buzz er fett! 8080974[/snapback] Heh - jeg er over 30 og synes det er fett og Singstar kan jeg styre meg for. Endret 5. mars 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Ja, det er ikke umulig. Men PS2 vil forsvinne ganske fort nå som PS3 kommer. Det er såklart ingen tvil om at det vil komme nye utgaver av disse spillene på PS3. MS har jo begynt å satse noe på det samme med Guitar Hero osv. Markedet for casual gamers er stort, noe da Wii hovedsaklig går etter. Det er her pengene virkelig ligger. Som du ser på listen er det ingen hardcore spill der. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Men TCi, hvilke tenårings jenter kan bruke opp til 6 tusen for å få nyeste singstar? Det blir litt dyrt spør du meg, selv om potensiale til slike spill er mye større på PS3 med tanke på harddiske og online funksjon. Og ja Nonsense, skal endel innabors før singstar går. Prøvde meg på nach engang og tapte mot dørvakta på Sting i Molde. Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 ms greier ikke å ta igjen sony nei...men utfra intet kom Wii... Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Men TCi, hvilke tenårings jenter kan bruke opp til 6 tusen for å få nyeste singstar? Det blir litt dyrt spør du meg, selv om potensiale til slike spill er mye større på PS3 med tanke på harddiske og online funksjon. Og ja Nonsense, skal endel innabors før singstar går. Prøvde meg på nach engang og tapte mot dørvakta på Sting i Molde. 8081046[/snapback] ps2 vil fortsette å selge til tenåringsjenter, samt nye singstar spill. Og når ps2 dør så burde ps3 ha blitt billigere. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Ja det er dyrt, ingen som kan nekte for det. Men PS3 har vel ikke akkurat blitt lansert her ennå har den vel? PS2 er på sitt syvende år nå og grunnen til suksessen de siste årene er prisen blant annet. PS3 kommer nok til å synke i pris om et par år. Ingen som regner med at ting skal vinnes med en gang. Gi det tid. Uansett tror jeg at det blir mye jevnere i denne generasjonen. Tror nok alle de tre store vil satse på lignende titler. Lenke til kommentar
Kaiuss Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 VG Nett: Topp 20 Konsoll På topp 20 listen over de mest solgte konsollspillene forrige uke finner vi: Buzz Junior: Jungle Party Buzz: The Big Quiz Singstar: Norsk på Norsk Singstar: Legends Eyetoy: Play Sports Buzz: The Sports Quiz Dancing Stage Max Det er når jeg ser denne listen at jeg virkelig forstår hvorfor Microsoft har null sjans til å ta igjen Sony her i Europa. Dette er spill Microsoft av en eller annen grunn ikke klarer å utvikle, og når markedet tydeligvis elsker slike spill vinner Playstation enkelt. Personlig er dette spill jeg ikke ville ha spilt om jeg så fikk betalt, men det norske folk elsker dette tydeligvis. Tenåringer dominerer markedet her til lands mer enn jeg trodde. 8080887[/snapback] Jeg tror spillbransjen til en viss grad er iferd med å føle seg fram til hva som funker i "husmor- og kjernefamiliemarkedet" - det skal bli spennende å se hvordan dette vil utvikle seg i fremtiden. Personlig tror jeg titler som dette har potensiale til å selge veldig mye bedre enn "klassiske" spillgenre som FPS og bilspill. Tror det har noe å gjøre med hva som kreves av spilleren for rett og slett å kunne spille spillet, og ikke så mye med hva slags innhold spillet har. Det er nok enklere å introdusere et enkelt kontrollkonsept for spill som Buzz og Singstar enn det er for Gran Turismo, Halo @ co. Nintendo har vel med Wii forsøkt å gjøre noe med dette, men uten at jeg ennå er helt overbevist om at det funker helt. Når det er sagt: på 1up.com så jeg en video med fire gamle damer som satt og spilte boksing og Excite Truck på Wii her om dagen - de moret seg helt åpenbart! Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 ms greier ikke å ta igjen sony nei...men utfra intet kom Wii... 8081060[/snapback] Wii er for dyr til å hevde seg i markedet vi snakker om nå.. Men Nintendo er vel de som har mest å gå på, så de kan sette ned prisen raskere enn ms og sony. Lenke til kommentar
freke Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Wii er for dyr til å hevde seg i markedet vi snakker om nå.. Men Nintendo er vel de som har mest å gå på, så de kan sette ned prisen raskere enn ms og sony. 8081089[/snapback] Med andre ord; det er bare wii som vil ha mulighet til å nå dette markedet. 360 og ps3 vil alltid være for dyr. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Wii hevder seg allerede i det markedet nå, og har gjort det siden lanseringen. Er jo noen eldresenter i USA som har turnerninger i Wii Sports bowling blant annet. Også en rekke som ikke har spilt før som har kjøpt seg en eller flere. MS har en sjanse til å vinne noe i Europa, de har jo allerede jobbet med å sikre seg blant annet Fifa i en periode. Tross fadesen i siste Fifa-spill på 360, blir det nok en viktig brikke. Men så lenge Sony ikke tar livet av PS2 vil det nok ta en tid før PS3 slår an for mye, selv om forhåndssalget er godt. Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 ms greier ikke å ta igjen sony nei...men utfra intet kom Wii... 8081060[/snapback] Wii er for dyr til å hevde seg i markedet vi snakker om nå.. Men Nintendo er vel de som har mest å gå på, så de kan sette ned prisen raskere enn ms og sony. 8081089[/snapback] for dyrt? hæ hæ hæ??? Prisen reguleres av etterspørsel i dette landet gutten..derfor kan Elkjøp lett selge sin pakke for 4k. Blir spennende å se om PS3 blir like vanskelig å fått i juni som Wii var i februar. Men over til topic: det er jo alt for tidlig å spå om ms tar igjen sony pga to vesentlige ting: 1) hvordan kommer ps3 til å selge og 2) hvor lenge holder de liv i ps2. Faktisk så ser jeg for meg av Wii kan vinne denne generasjonens konsoll krig rett og slett pga det er vesentlig dyrere å utvikle spill til 360 og ps3. Dermed kan Wii bli denne tidens ps2, dvs overflod av spill. Men time will show... Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 ms greier ikke å ta igjen sony nei...men utfra intet kom Wii... 8081060[/snapback] Wii er for dyr til å hevde seg i markedet vi snakker om nå.. Men Nintendo er vel de som har mest å gå på, så de kan sette ned prisen raskere enn ms og sony. 8081089[/snapback] for dyrt? hæ hæ hæ? Prisen reguleres av etterspørsel i dette landet gutten..derfor kan Elkjøp lett selge sin pakke for 4k. Blir spennende å se om PS3 blir like vanskelig å fått i juni som Wii var i februar. Men over til topic: det er jo alt for tidlig å spå om ms tar igjen sony pga to vesentlige ting: 1) hvordan kommer ps3 til å selge og 2) hvor lenge holder de liv i ps2. Faktisk så ser jeg for meg av Wii kan vinne denne generasjonens konsoll krig rett og slett pga det er vesentlig dyrere å utvikle spill til 360 og ps3. Dermed kan Wii bli denne tidens ps2, dvs overflod av spill. Men time will show... 8081259[/snapback] Ja, WII er for DYR for denne gruppen som har kjøpt enda en ps2 konsoll med buzz og singstar til jenterommet/gutterommet gutten. Wii selger foreløpig ingenting til den aktuelle gruppen. Men dette er bare mine synspunkter. Hvorfor kjøpe Wii for å spille party spill når ps2 koster 1100-1200 inkludert singstar eller buzz? Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Og øverst på den listen i første post, er Final Fantasy XII. Og vi kan vel konkudere med at siden MS ikke klarer å få laget spill av denne typen heller (Ja da, vi har Blue Dragon, men det er ett spill), vil Japan også bli en vanskelig nøtt å knekke. Lenke til kommentar
freke Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Wii selger foreløpig ingenting til den aktuelle gruppen. 8081278[/snapback] Hvilken gruppe er det wii selger til foreløpig? Du som tydeligvis har oversikten over dette. Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Ja, WII er for DYR for denne gruppen som har kjøpt enda en ps2 konsoll med buzz og singstar til jenterommet/gutterommet gutten. Wii selger foreløpig ingenting til den aktuelle gruppen. Men dette er bare mine synspunkter. Hvorfor kjøpe Wii for å spille party spill når ps2 koster 1100-1200 inkludert singstar eller buzz? 8081278[/snapback] Etterspørsel gutten, etterspørsel... Eller går du rundt og tror at PS3 vil for alltid koste 6000? Posten tar prognoser for framtiden. Dermed skal du ikke se bort ifra om situasjonen er sånn om 1- 2 år. Og hvilken gruppe selges Wii til? Kun Nintendo fan boysa? Jeg er ingen Nintendo fan boy, men har Wii pga kontrollens enorme potensial Endret 5. mars 2007 av hodesleng Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Ja, WII er for DYR for denne gruppen som har kjøpt enda en ps2 konsoll med buzz og singstar til jenterommet/gutterommet gutten. Wii selger foreløpig ingenting til den aktuelle gruppen. Men dette er bare mine synspunkter. Hvorfor kjøpe Wii for å spille party spill når ps2 koster 1100-1200 inkludert singstar eller buzz? 8081278[/snapback] Etterspørsel gutten, etterspørsel... Eller går du rundt og tror at PS3 vil for alltid koste 6000? Posten tar prognoser for framtiden. Dermed skal du ikke se bort ifra om situasjonen er sånn om 1- 2 år. Og hvilken gruppe selges Wii til? Kun Nintendo fan boysa? Jeg er ingen Nintendo fan boy, men har Wii pga kontrollens enorme potensial 8081318[/snapback] Se hva jeg skrev lengre opp: Og når ps2 dør så burde ps3 ha blitt billigere. Svarer det på spørsmålet ditt, gutten? Og som alle konsoller i tiden etter launch så selger vel Wii stort sett bare til gamere. Hvor mange 70-80 åringer tror dere har kjøpt en Wii? Lenke til kommentar
freke Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Og som alle konsoller i tiden etter launch så selger vel Wii stort sett bare til gamere. Hvor mange 70-80 åringer tror dere har kjøpt en Wii? 8081353[/snapback] Dette høres veldig ut som du bare driver med antagelser, i kontrast til "selger foreløpig ingenting til den aktuelle gruppen". Der virker det som du har noe å backe opp utsagnet med. Dengang ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå