Gå til innhold

Integrert lyd spiser minne?

Anbefalte innlegg

Hei!

Beklager hvis dette er et newbie spørsmål, men fant ingen lignende emner fra tidligere. Jeg har nå deaktivert det integrerte lydkortet på hovedkortet (Cmedia 9761 på et ASRock Socket A kort) og satt inn et eldre Soundblaster Live PCI kort. Sjekker jeg enhetsbehandlingen etter endringen oppdager jeg at minneforbruket har gått kraftig ned...tidligere var det på litt over 1GB på maks når jeg spilte, men etter å ha satt inn PCI lydkortet i stedet når jeg maks 900MB...kan det integrerte lydkortet virkelig spise 100MB og mer? Glad jeg byttet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

I ditt tilfelle kanskje, men med riktige drivere og innstillinger skjer ikke dette.

I mange tilfeller vil et intergrert være bedre enn gamle lydkort - driverkompatibilitet og optimalisering kontra nyere programvare.

Lenke til kommentar
I ditt tilfelle kanskje, men med riktige drivere og innstillinger skjer ikke dette.

I mange tilfeller vil et intergrert være bedre enn gamle lydkort - driverkompatibilitet og optimalisering kontra nyere programvare.

8080933[/snapback]

Muligens i forhold til minnebruk, men ikke i forhold til CPU-bruk og lydkvalitet. Integrerte lydkort har som oftest masse støy pga dårlig eller ingen skjerming!

Men vil jo uansett ikke tro det er stor forskjell i minnebruk, er vel som sagt på CPU-bruk man vil merke den største forskjellen!

Lenke til kommentar

har selv opplevd det motstatte.

Har selv et creative X-Fi pci lydkort som jeg har satt i, og i forhold til det integrerte spiser dette kortet minne.

Men dette skyldes i hovedsak creative og deres idiotiske drivere, programvare.

Mener jeg regnet ut at det bruker va 50MB med minne medregnet nesten samtlige prosesser, er snakk om et 5 talls prosesser.

Creative kjører den linja at de fyller alle produkter med unødvendige funksjoner opp og ned i mente, f.eks kjører driverene til mitt lydkort en prosess som eneste funksjon er å oppdage hvis en kobler til hodetelefoner i tilleggspanelet du kan få kjøpt til lydkoretet, et panel jeg ikke en gang har, men gud forby at jeg skulle kunne stoppe denne prosessen på en enkel måte.

Den automatiske deteksjonen er et eksempel på noe som enkelt kunne vært løst direkte i hardwaren uten noe behov for minnebruk og prosseskjøring på cpu, men som creative ikke har gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...