remi-a Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Jeg har problem med å få kortleseren fra buypass, cardman 3121 og kortet fra norsk tipping til å virke. Har lest alle trådene på dette forumet og på ubuntuforums.org, har også hvert innom en del andre forum og kikket. Mener selv at jeg har fått installert driverene som trengs. Ut i fra det som står på Buypass sine sider er det å starte pcsc-lite som gjestår, men dum som jeg er finner jeg ikke ut hvordan jeg får startet dette. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Ta kontakt med Buypass. Jeg som er en Linux-idiot klarte det. De har utmerket kundesupport, selv for Linux. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Hvis du ikke har tatt kontakt med Buypass og ikke har fått det til så kan du få det fort og gæli her. sudo apt-get install libccid pcscd pcsc-tools sun-java5-bin sun-java5-jre wget wget http://www.buypass.no/Installasjoner/Buypa.../jnipcsc.tar.gz tar zxvf jnipcsc.tar.gz cd jnipcsc sudo ./install.sh Elns.... Tror det skal være det meste som trengs. Kommer snart bedre linux-dokumentasjon for alle stakkarne som enda ikke har fått det til Edit: trykkleif Endret 13. april 2007 av CrZy_T Lenke til kommentar
remi-a Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Jeg fulgte nå ditt tips CrZy_T furuten den biten java da jeg allerede har installert java. Den første gangen jeg gikk inn leverte jeg en kupong uten problem, men da jeg skulle sende inn flere kuponger fikk jeg ikke kontakt med smartkortet. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Jeg fulgte nå ditt tips CrZy_T furuten den biten java da jeg allerede har installert java. Den første gangen jeg gikk inn leverte jeg en kupong uten problem, men da jeg skulle sende inn flere kuponger fikk jeg ikke kontakt med smartkortet. 8380329[/snapback] Hvis du stopper pcscd ( sudo /etc/init.d/pcscd stop ) og kjører sudo pcscd -f for så å forsøke å plukke kortet ut og inn, får du opp noe på skjermen som tilsier at maskinen registerer at kortet går inn og ut? Dersom det ikke gjør dette .... forsøk å kjør pcsc_scan og sjekk at den detekterer kortleseren din korrekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå