Gå til innhold

Starte opp filer med HTML?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om det er noen mulighet for å starte opp for eksempel .bat filer fra en ren HTML side? Det kan ikke være snakk om noe PHP eller ASP, bare ren HTML. Jeg antar at dette ikke eksisterer pga sikkerhet og slikt, men er det noen som har noen triks? Dette skal bare brukes som et dashboard for å starte andre prosesser lokalt på maskinen.

Et lite tillegsspørsmål: Finnes det en liste over argumenter man kan sende med når man starter opp FireFox? For eksempel størrelse på vindu og hvilke verktøylinjer man vil ha med?

På forhånd takk!

nAz-guL :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IKKE gjør noe som forandrer størrelsen på vinduet med en gang du åpner nettsiden. Det finnes ikke noe mer irriterende, og det er den beste måten å sørge for at ingen besøker siden din igjen.

Nei, du kan ikke starte filer lokalt med HTML. Du kan muligens bruke et eller annet språk for å kjøre filer på serveren, men da må du spørre noen andre.

Lenke til kommentar
IKKE gjør noe som forandrer størrelsen på vinduet med en gang du åpner nettsiden. Det finnes ikke noe mer irriterende, og det er den beste måten å sørge for at ingen besøker siden din igjen.

Helt enig. Men dette skal ikke fremstå som noen webside. Den skal bare være en lokal portal på maskiner uten nett til å starte andre programmer. Derfor skal FF evnt startes i en viss størrelse.

Nei, du kan ikke starte filer lokalt med HTML. Du kan muligens bruke et eller annet språk for å kjøre filer på serveren, men da må du spørre noen andre.

8080500[/snapback]

Var redd for at det ikke går .. Skal vel være fullt mulig med PHP eller lignende, men det er ikke noe alternativ for en slik løsning. Da lager jeg heller selve Dashboardet i Java eller noe.

Takk takk

Lenke til kommentar
Helt enig. Men dette skal ikke fremstå som noen webside. Den skal bare være en lokal portal på maskiner uten nett til å starte andre programmer. Derfor skal FF evnt startes i en viss størrelse.

8080527[/snapback]

Da ble saken mye lettere, så lenge siden skal ligge lokalt på maskinen, kan du lage en .bat fil som du linker til (<a href=/plasseringen/på/fila.bat>Start program A</a>)

Også kan du be .bat fila starte et annet program.

Lenke til kommentar

8080527[/snapback]

Da ble saken mye lettere, så lenge siden skal ligge lokalt på maskinen, kan du lage en .bat fil som du linker til (<a href=/plasseringen/på/fila.bat>Start program A</a>)

Også kan du be .bat fila starte et annet program.

8083780[/snapback]

Jeg hadde testet dette allerede i FF i 2.0.0.2 og det fungerte ikke der. Når du sa det nå så tenkte jeg å prøve i IE, der fungerte både både .bat og .lnk. Noen måte å fremtvinge samme funksjonalitet i FF. Nå bare åpner den filen som en tekstfil.

Lenke til kommentar

Sender du siden fra en server kan du legge til en Content-Type header, vis ikke tror jeg du må se på Windows sine globale innstillinger eller om man kan overstyre Mozilla på noen måte, uansett får du nok ikke lov til å kjøre filen før du har lastet den ned og deretter startet den og da kan du vel likegjerne bruke "Lagre lenke som", men da blir det vel noe tungvindt...

Er kanskje en ide å lage siden som en Addon til Firefox, da vil du vel få muligheten til å kjøre kommandoer direkte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...