Gå til innhold

Hvor gammel er PCen din?

Hvor gammel er hoved-PCen din? Bruk gjerne gjennomsnittsalder på de viktigste delene dersom du har oppgradert gradvis.  

175 stemmer

1. 1. Hvor gammel er hoved-PCen din? Bruk gjerne gjennomsnittsalder på de viktigste delene dersom du har oppgradert gradvis.

• 0-0,5 år
      48
    • 0,5-1 år
      29
    • 1-1,5 år
      24
    • 1,5-2 år
      9
    • 2-2,5 år
      18
    • 2,5-3 år
      15
    • 3-3,5 år
      11
    • 3,5-4 år
      7
    • 4-4,5 år
      4
    • 4,5-5 år
      3
    • 5-5,5 år
      3
    • 5,5-6 år
      0
    • Over 6 år gammel
      4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Maskina er 3 og et halvt år nå, og på vei UT! :devil:

Jeg har oppgradert den til 1 GB RAM, og skjermkortet ble byttet på garanti fra Radeon 9700 Pro til 9800 Pro. I tillegg er det kjøpt inn DVD-brenner av beste sort + at skjermen er byttet.

Nå har jeg ny jobb og har blitt satt til å administrere hjemme-PC avtale for de ansatte. Ett av to følgende oppsett er sannsynligvis under pulten min i løpet av en måneds tid:

Intel-oppsett

AMD-oppsett

:thumbup:

Lenke til kommentar

Gjennomsnittet på delne mine er ca 3,5 år.

Hk er nesten 4 år, cpu 3 år ram er 4 år. HDD strekker seg vel fra 5 og til en som ennå ikke er tatt i bruk (kom fra seagates fabrikk i thailand for 2 uker siden).

Så kommer ymse andre kort som jeg enten ikke bruker eller ikke husker når ble kjøpt.

Pc specs Ikke 100% oppdatert, men sånn ca det som er nå. Kun hdd som ikke er som skrevet der (tror jeg)

-Thelle-

Endret av Thelle
Lenke til kommentar

Hei. Tja, jeg kjøpte en helt ny maskina for snart et år siden. Og siden det har vel nesten hele maskina blitt oppgradert. Nye disker ble kjøpt inn like før sommern i fjor. Ny skjerm ble kjøpt inn midt i sommerferien i fjor. Nytt kabinett og vifter ble kjøpt i høst eller noe sånt tror jeg. Og nå får ikke så veldig lenge siden ble det kjøpt nytt skjermkort, ny strømforsyning, og nytt hovedkort. Så den gamleste komponenten jeg har i maskina nå er vel DVD Brennern tror jeg som er en Plextor PX-716A. Den er vel 2 år tror jeg eller noe sånt, eller er det meste nytt.

Litt gammel Socket da, men. Det får bare være. Tenkte på mer ram nå snart. Holder dårlig med 1 GB Ram og spilling og hvis man skal ha Vista. Så det blir nok 2 GB Ram nå snart tror jeg.

Lenke til kommentar
Jeg har en gammel "en gang i tiden toppspesifisert" Thinkpad T20 fra 2000, tror den kostet over 30000 for 7 år siden :D

8125617[/snapback]

Og den bruker du som hovedmaskin i dag eller?

8125627[/snapback]

Ja, det er en 700mhz pIII med 512mb ram. Jeg har en spill pc, men jeg sitter på den bærbare en klart majoritet av tiden :) Det er mange som har nye bærbare og blir imponerte over hvor rask denne er.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om han mente hovedmaskinen da, men. Jeg glemte laptopen min. Den begynner å dra på åra nå. Laptopen min er vel 6 år nå snart og den kjører ganske så bra i dag også. Den kjører i dag Windows 2000 Pro Eng+Sp4 og Slackware 11.0, men den har vært innom både Windows XP Pro, Windows MediaCenter, Windows 98, og endel Linux distroer.

Laptopen brukes da i hovedsak til skolearbeid, men skal ikke legge skjul på at den brukes til musikk, surfing og litt chatting også, hvis av en eller annen grunn hovedboksen min skulle stå i sju stein. Som dere sikkert skjønner så er det ikke all verdens med plass på en maskin som er snart 6 år gammel, men 20 GB er greit nok på den laptopen så lenge den ikke brukes som Hovedmaskin, men har en 200 GB Maxtor Ekstern disk da som jeg hadde tenkt til å koble på den for å få noen flere GB på den.

Lenke til kommentar

Bygde PCen min etter at jeg var ferdig med militæret, og jeg var inne i 2003. I januar/februar bygde jeg. Skjermkortet kjøpte jeg så sent som i februar.

Så PCen er 3 år, 1-2 måneder gammel.

Vurderer å bygge nå, men å kjøpe nytt skjermkort med AGP og DX10-støtte frister mer. Spørsmålet er bare om det finnes når den tid kommer. Da må jeg ev. over til PCIe, og da blir det plutselig en helt ny PC fra grunnen av. Det koster penger, og med Manpower-lønn kommer man ikke langt.

Lenke til kommentar

Den jeg sitter på nå er vel ca 5 år gammel...

750 MHz AMD Duron, MSI VIA133A hk 512 MB ram, 40 GB Samsung Spinpoint og et Creative GeForce2 MX200 skjermkort.

Hovedpc'en er stort sett fra august i fjor, med unntak av DVD-brenner og PSU som er ca ett år gammel, en 19-tommers LCD-skjerm kjøpt i januar i år, kabinett som er et par år gammelt og et par hønngamle Compaqhøyttalere som stammer fra sent i forrige årtusen :p

Lenke til kommentar

kjøpte hovedmaskinen min for rundt 2 år siden men prossesoren

kjøpte jeg for 3 uker siden sammen med 2x400GB

AMD Turion ML40 og SLI går faktisk meget bra sammen og gir ekstrem ytelse kontra støy

(i motsettningen til Sempron 2800 og 2x7800GT i SLI :nei: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...