bjorneoen Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Løsning 1: Koble til Playstation 3 til LCD-skjermen med denne kabelen? Løsning 2: Jeg bruker LCD-skjermen min til å se på TV med å til å spille data på. Jeg bruker en TV-Tuner. En boks overfører TV-bilde til LCD-skjermen gjennom en VGA kabel. Man må jo ha antenne også inn i TV-tuneren. På TV-tuneren er det ikke scart men sånn GUL, RØD, HVIT greie. (Husker ikke navnet på det) Eller koble Playstation 3 til TV-Tuneren med GUL, RØD, HVIT? Altså hvilke løsning gir best bilde kvalitet? Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Første løsning er nok den beste ja. Den andre: Gul (Composite video) - Dårligst måten å koble til bildesignal på.... Hvit (Ventre lyd) Rød (Høyre Lyd) Lenke til kommentar
bjorneoen Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Takk for Svar!! En ting til: Når jeg har sett på HDMI <-> DVI overganger har jeg sett at noen ganger, så er det en åpning mellom alle pinnene på DVI kontakten. Har det betydning? Eksempel 1 Eksempel 2 Endret 5. mars 2007 av bjorneoen Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Forskjellen er at eksempel 2 er en DVI-D kabel. Den kjører kun digitale signaler. Den andre har muligheten for å vise analoge også. Ingen forskjell i kvaliteten. EDIT: Blandet mellom eks.1 og 2 Endret 5. mars 2007 av NightWolfie Lenke til kommentar
bjorneoen Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Takk!! Så begge kablene vil funke? Hvordan vet man om man sender digitalt eller analogt? Hvor mye bedre bildekvalitet tror dere det vil bli hvis jeg bruker en sånn kabel? Endret 5. mars 2007 av bjorneoen Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Takk!! Så begge kablene vil funke? Hvordan vet man om man sender digitalt eller analogt? Hvor mye bedre bildekvalitet tror dere det vil bli hvis jeg bruker en sånn kabel? 8083181[/snapback] Hvis du kjører DVI har du muligheten til å ha mye høyere oppløsninger enn du ville ha hatt ved vanlig kobling som du nevnte i førstepost. Du veit at du kjører analogt hvis du bruker et adapter, altså dvi til vga eller motsatt. Er ikke sikker. Har du dvi ut fra skjermkortet ditt og dvi inn på skjermen din så kjører du uansett digitalt. Det er bare hvis skjermkortet eller skjermen har vga inngang at du må bruke adapter. Setter du ps3 inn i dvi inngangen (hvis du har) på skjermen din så kjører du digitalt. Er litt dårlig på å forklare akkurat dette, men håper du forsto noe Lenke til kommentar
bjorneoen Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
bjorneoen Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Hvlike kabel er best av disse to? XtremeMac XtremeHD HDMI-til-DVI-kabel eller Champion HDMI-DVI 2M Endret 6. mars 2007 av bjorneoen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå