_Adler_ Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Heisann. Jeg lurer på hva demovarer er for noe. Er det varer som har blitt brukt av butikken, for å demonstrere/vise produktet til kunden? Når man bruker den ubetinga angreretten på 14 dager, når man handler fra en nettbutikk, hva skjer med varen? Blir den da solgt billigere (under navnet demovare?)? Takk. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Det betyr ikke mere enn at boksen er åpnet og kortet tatt ut, kanskje det har stått i en PC i butikken en liten stund. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 demovarer kan også være varer som er blitt returnert fra kjøpere, enten ved bruk av angrerett eller ved skade av gjenstanden. hvis det siste er tilfelle så er kortet som blir solg ofte blitt sendt til produsenten for å repareres før det legges ut for salg som demovare.. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 demovarer kan også være varer som er blitt returnert fra kjøpere, enten ved bruk av angrerett eller ved skade av gjenstanden. hvis det siste er tilfelle så er kortet som blir solg ofte blitt sendt til produsenten for å repareres før det legges ut for salg som demovare.. 8080046[/snapback] Nei - Demovare - Demonstrasjonsvare - Noe som har vært til utstilling e.l. som han over deg sa. Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 det er det de vil ha deg til å tru... demo vare på komplett? hallo? de har jo ikke butikk.. ingen steder å vise fram produkter.. komplett er bare et stort lager. men.. du få kjøpt ""Demo""varer der fordi ... vær veldig forsiktig med demo brukte Skjermkort... mest sansynlig overklokket og funnet for dårlig for den som kjøpte det og levert tilbake. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Fra komplett.no sine sider: Under "demovarer" selger vi produkter til reduserte priser. Årsaken er at produktene ikke kan selges som nye og dette skyldes for eksempel at de har vært brukt, har ødelagt emballasje, er returnert på angrefrist, reparert av leverandør og lignende. Etter beste evne forsøker vi å legge inn informasjon om hva demo-årsaken er på hvert enkelt produkt. NB! Alle produktene skal være i fungerende stand. Demovarer er et tilbud til de som ønsker å gjøre en ekstra god handel til reduserte priser! (Min utheving) OBS! Dette betyr selvfølgelig ikke at de samme forutsetningene gjelder for andre butikker, men jeg vil tro at det ikke er store forskjeller. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Jeg har kjøpt demovarer fra komplett mange ganger. Alt fra mp3-spiller til laptop. Ingenting å utsette på dette fra mine erfaringer. Du har fortsatt full garanti og returrett som vanlig. De produktene jeg har kjøpt, kan man ikke se har vært brukt. Dette kan selvsagt være tilfeldig, men jeg er ihvertfall fornøyd. Alltid hyggelig å gjøre ett kupp på demovarene, men som noen nevner her kan det være greit å være litt kritisk til enkelte produkter. Endret 5. mars 2007 av GEman Lenke til kommentar
ptta Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hvordan er regler rundt garanti når det gjeleder demovarer? Er jo lite aktuelt å kjøpe demovare hvis du ikke har fulle garanti rettigheter. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Fant ikkje noko om det på sidene. Netshop.no opplyser om at det er normal garantitid på alle demovarer, PSData har delt varene inn i B-varer og demovarer, der B-varer har 3 månader garantitid og demovarer vanleg garanti. Det står 12 mnd garantitid frå leverandør på dei fleste demovarer, mogleg dei har satt 1 år på alle varene. Såg fleire TV-apparater med 12 mnd som normalt ville hatt 24-36 mnd. Eg ville tatt sendt ein e-post til Komplett og høyrt. Vil ei demovare gå ut over reklamasjonstida? Endret 5. mars 2007 av Zeph Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Garantitiden står på hvert produkt. Den bærbare jeg kjøpte i januar står det: "Produsentens garanti (md.): 12" noe som er helt likt med de som ikke er deomvare. Forøvrig så fikk jeg med det vanlige angrefristskjemaet som man alltid får ved handel på nett. Dette var forøvrig på komplett. Endret 5. mars 2007 av GEman Lenke til kommentar
MSc Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Vær OBS på at du ikke alltid får med deg alt som normalt ligger i esken når du kjøper demo-varer, eks. kabler, deksler, fester etc. så hvis du ikke har det liggende blir det ofte dyrere å kjøpe demo-varer. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Nå står det jo også om tilbehøret følger med, så så lenge du kan lese, så er det ikke noe å frykte Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Er varer som butikken ikke kan selge som nye av forskjellige grunner ja. F.eks ved bruk av angrerett der forsegling har blitt brutt / varer vært testet. Varene kan mangle drivere, kabler etc. når det er hovedkort, osv, men de har selvsagt vanlig garanti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå