Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en lever bare to timer av ganger

Anbefalte innlegg

Hei. Har et problem.

Har følgende utstyr:

Asus nForce 680i SLI (p5ne-sli)

Core 2 Duo 1,86 (E6300 tror jeg)

GEIL Ultra 2 GB 6400

Club3D Gefroce 8800 GTS 320 MB

Seagate Barracuda 320

Hiper 580 W PSU

Lian Li kabinett, en vifte foran og en bak

Følgende skjedde: Torsdag fikk jeg minne, og jeg hadde da alle delene. I løpet av kvelden var det oppe, og jeg fikk spilt mitt etterlengtede Oblivion. Fredag samma greia. Lørdag også. Så drar jeg på fest lørdag kveld, og setter PC'en på DC++ for å laste ned musikkvideoer. Da jeg kom hjem hold maskinen på å boote, så jeg ventet til den hadde gjort det, og var inne i windows igjen. Da rebootet den etter ca 10 sek, og denne syklusen fortsatte den med. Prøvde å formatere og legge inn XP (istedenfor Vista, som jeg hadde først.) Klarte ikke legge inn. Krasjet første to ganger under kopiering av filer like etter formatering. Tredje gang crash i installeringsprosessen et sted. Gav opp og la meg.

Søndag: Klarte å få lagt inn Vista Bussiness, og fikk spilt no Oblivion igjen. Men PC'en frøys etter ca 2 timer, og jeg rebootet. Da kommer samma skiten igjen, med booting under oppstart av windows eller like etter jeg har kommet inn. Gjentok dette et par ganger, alltid ca 2 timer før reboot (pluss når reboot kommer må PC'en få "hvile" litt før den starter opp uten reboot igjen). Bestemte meg for å prøve stresstest. Søkte på "download othis" eller no, og fikk lasta ned en som ligna litt på prime95. Samme testene, men med stort grønt vindu øverst det sto GO 0 og GO 1 i, ettersom hvilken kjerne jeg tester. La inn to versjoner av denne og kjørte på hver sin kjerne. Etter litt under 2 timer bootet systemet igjen. Lot det stå og boote. Den holdt på med det i 40 min før jeg skrudde av.

Bootinga det er snakk om er etter forskjellige BSODs, borsett fra noen ganger når det er under Oblivion, og det bare henger. har fått driver_irql_not_less_or_equal, noe med page_error_on_none_page_area, et par sånne til med underscore mellom orda. Noen som sier det er feil i en eller annen .sys, fil. Andre ganger får jeg bare den gamle beskjeden om at nyinstallert hardware eller software kan være problemet, bør starte i safe mode, kontakte selger etc. Dumper ofte litt fysisk minne og. En gang nevnte den noe om hard drive'en som var feil.

Hadde liknende problemer på min forrige maskin også. Ca samme maskin bare litt dårligere alle deler bortsett fra cpu, som var samme. Der fikk jeg bare reboot i Oblivion, så mulig forskjellig problem. Fire innsendinger til komplett og de klarte ikke å løse problemet, så til slutt hevet de kjøpet.

Lurer på å stikke ned på lokale Datakjeden, hvor det meste er kjøpt, om ikke det kommer noen dugendes svar her.

Noen som har peiling? Pliz? Sliter skikkelig. Har hatt PC-problemer siden september nå så er litt lei.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt tips er feil på en rambrikke, jeg hadde omtrent samme symptomer for en tid tilbake. windows funket bare et par timer før enten windows eller noe annet klikket skikkelig, viste seg at det skjedde når jeg brukte over en viss menge MB med RAM.

Memtest86 bør avsløre en slik feil ganske lett.

hvis ikke så er CPU, Northbridge eller kanskje også RAM for varm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...