Gå til innhold

Ingen tredjeparts online til Wii før 2008

kilik

Anbefalte innlegg

Ben Herman, president of SNK's American division:

"Nintendo is still not letting Wii third-party publishers include online capabilities in their games and it doesn't look like they will during 2007."

Kilde

I såfall rimelig svakt av Nintendo, men kanskje dette betyr at Nintendo er i ferd med å utvikle noe bedre enn friend systemet de har satset på så langt? Uansett er det ingen tvil om at Wii henger kraftig etter når det gjelder online.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lovte ikke Nintendo gull og grønne skoger når de pratet om onlinedelen til Wii for omtrent et år siden? Dette var mildt sagt skuffende. I 2008 har sikkert tilogmed Sony skrapt sammen en fungerende online-tjeneste, mens kun et fåtall titler til Wii klarer noe tilnærmet like godt.

Jeg klarer nok å overleve så lenge de beste første-parts online-kandidatene (Super Smash Bros, Metroid Prime, BWii etc) får en god (<- understrek det ordet der, jeg vil nemlig ha noe bedre enn online-funksjonaliteten til DS) online-del.

Lenke til kommentar

Jeg er skeptisk og er redd de kjører videre på DS-linja. Er det en ting jeg ikke likte med ellers fantastiske Mario Kart DS så var det onlinedelen med sine problemer og begrensninger. Blir ikke overrasket om Super Smash Bros. kommer med alle typer begrensninger som kun 1 vs 1, ingen chatting, få spillbare stages og modes online. Forhåpentligvis tar jeg feil og Nintendo tar den tiden de trenger på å lager et skikkelig onlinesystem som spillet virkelig fortjener.

Lenke til kommentar

Jeg er redd du kanskje har rett. Det ser ut til at Nintendo gjør sitt ytterste for å "skåne" forbrukerne ved å ikke la dem spille - og langt ifra snakke - med "fremmede". Dermed blir det til at vi kun får spille mot folk vi har utvekslet de uvennlig lange vennekodene med.

På Mario Kart DS fikk man jo nesten ingen valgmuligheter når man spilte online. Kun valg av bane og kjøretøy. Om ikke noe mer blir tilfellet på Super Smash Bros, vil det bli en temmelig utvasket opplevelse. Det virker litt for dumt å håpe på rangerte kamper og slikt nå.

Lenke til kommentar
Jeg er redd du kanskje har rett. Det ser ut til at Nintendo gjør sitt ytterste for å "skåne" forbrukerne ved å ikke la dem spille - og langt ifra snakke - med "fremmede". Dermed blir det til at vi kun får spille mot folk vi har utvekslet de uvennlig lange vennekodene med.

På Mario Kart DS fikk man jo nesten ingen valgmuligheter når man spilte online. Kun valg av bane og kjøretøy. Om ikke noe mer blir tilfellet på Super Smash Bros, vil det bli en temmelig utvasket opplevelse. Det virker litt for dumt å håpe på rangerte kamper og slikt nå.

8079850[/snapback]

Jeg tror noe annet. Jeg tror vi får oppleve 3rd party Wii spill med online sent i sommer.

Tviler på at det når noen 360 standard, men jeg er optimistisk til at det likevel kan bli brukbart :D

Hvis det er riktig som bloggeren sier at Nintendo hindrer utviklere å inkludere online i sine spill bare på grunn av egen egoisme (tjene på sine egne online spill) eller at de ikke har fått satt opp en "online kanal" enda, synes jeg det rett og slett er idiotisk.

Spill kan ha god online, selv om Nintendo ikke har lagd et samlende "system" ennå.

Online kitsene er ute, så hvorfor ikke Nintendo?

Lenke til kommentar

Nintendo skal ha begynt å dele ut utviklerkits med online for snart en måned siden eller noe. Så ting er i gang. Men det er nok mulig at vi ikke vil se resultater av dette før 2008 ja. Litt synd for de som ønsker online på andre spill enn fra Nintendo. Personlig bryr jeg meg lite om det.

Lenke til kommentar
Blazing Angels kommer jo 20. mars, og vil ha onlinestøtte for opptil 16 spillere sammen!?

Multiplayer for up to 16 players online (with one new PS3/Wii mode)

Engage in head-to-head dogfights or cooperative team play between squadrons on huge maps with large formations.

http://www.ubi.com/UK/Games/Info.aspx?pId=5331

8081852[/snapback]

ja ja... men det har halo vært i evigheter... og de kommer ikke til og øke den grensa pga at det da ville blitt overfolka

Lenke til kommentar
Blazing Angels kommer jo 20. mars, og vil ha onlinestøtte for opptil 16 spillere sammen!?

Engage in head-to-head dogfights or cooperative team play between squadrons on huge maps with large formations.

8081852[/snapback]

ja ja... men det har halo vært i evigheter... og de kommer ikke til og øke den grensa pga at det da ville blitt overfolka

8081993[/snapback]

Hæ? Tråden handler om hvorvidt det vil komme tredjepartsspill med onlinestøtte i løpet av året, og det er det jeg prøver å vise til i posten min.

?

Lenke til kommentar
Lovte ikke Nintendo gull og grønne skoger når de pratet om onlinedelen til Wii for omtrent et år siden? Dette var mildt sagt skuffende. I 2008 har sikkert tilogmed Sony skrapt sammen en fungerende online-tjeneste, mens kun et fåtall titler til Wii klarer noe tilnærmet like godt.

Jeg klarer nok å overleve så lenge de beste første-parts online-kandidatene (Super Smash Bros, Metroid Prime, BWii etc) får en god (<- understrek det ordet der, jeg vil nemlig ha noe bedre enn online-funksjonaliteten til DS) online-del.

8079812[/snapback]

Er det bekreftet at Metroid Prime 3 vil bli online?

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg vil se online delen til Wii. Wii vennelisten var jo mildt sagt en tragedie slik sett med elendig oppsett og lange koder for å få venner inn på lista.

Håper at de revurderer litt taktikker før de kommer med onlinedelen, f.eks en egen online kanal hvor du har vennelister, gameinglister og muligheten til å sette inn et spill i DVD stasjonen, og deretter få opp en serverliste.

Lenke til kommentar

Jeg refser de konsollene som fortjener refs i mine øyne, er bare det at jeg har blitt slakta om jeg skrev 2 sider positivt om Wii (for noen spurte om det) og ikke 1 ord om de andre :)

Online vennelisten har jeg brukt meget lite. Mye grunnet et kronglete vennesytem samt at det er vondt å skrive lange meldinger med Wiimoten. Hater slike onscreen tastatur, forsøkte det i 10 min på PC og slo det av relativt raskt.

Hadde de kommet med en MSN lignende venneliste, slik at du fikk meldinger om at noen hadde lagt deg til og om du vil legge dem til, så hadde det vært noe annet. Men å skrive inn en lang rekke med tall for så å få "this code is invalid" kan gjøre den mest tålmodige irritert, og jeg har ikke tålmodighet :p

Lenke til kommentar

8081852[/snapback]

Det er feil.

Ubisoft har bekreftet at det ikke blir multiplayer i Blazing Angels på Wii

"The good folks at Wii-UK were nice enough to shoot an email my way. They got in touch with their Ubi rep to discuss the possiblity of Blazing Angels online. Their rep confirmed that the title will not feature online multiplayer in any way. Looks like it’s time for IGN and others to update their info! "

http://gonintendo.com/?p=14119

Lenke til kommentar
Fint at det var avklart. ;)

Og dumt.

8092228[/snapback]

Joa.

Men jeg tror ikke online multiplayer ville vert redningen til Blazing Angels. Spillet er ganske søppel i utgangspunktet.

Har mer tro på Heatseeker, som desverre ikke har online multiplayer det heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...