Gå til innhold

Xbox360 og Hosting av Games på Live

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et kjipt problem med og Hoste games som feks; Gears of War. jeg får alltid opp;

Cannot Host Game

You cannont host multiplayer game because of youre Firewall settings. Verify youre Firewall's security settings.

alle firewalls er skrudd AV. jeg har en SMC SMC7004VBR V.2 EU Router som den er koblet til. har også prøvd Portforwarding akkurat sånn her;

http://portforward.com/english/routers/por...ox_Live_360.htm

men funker fortsatt ikke og Hoste games, får den samme mld opp. noen som har peiling hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Utav screenshot som du har lagt med så mangler det noe ganske vesentlig: Det siste sifferet i IP-adressen det skal NAT'es til. Du har også lagt til 3074 to ganger, én som BOTH (altså TCP & UDP) og en som UDP. Det holder med BOTH.

8083905[/snapback]

blir dette mer riktig da? hmm men fungerer fortsatt ikke. haff

post-69980-1173118965_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hvis 192.168.2.133 er IP'en til 360'en så skal det stemme. Mener at det er kun UDP på port 88, men men.

Har du ruter/modem fra ISP?

8084896[/snapback]

okey, skal teste UDP på port 88. jeg har en SMC7004VBR V2 router som deler ut nett til min pc og xbox360.

Edit; Nei funker fortsatt ikke. tror jeg blir gal av dette!

Endret av MoFFi
Lenke til kommentar

Litt vanskelig å vite hva som er problemet så lenge du ikke oppgir en fullstendig oversikt over nettverket. Er heller ikke kjent med ruteren din. I "teorien" skal alt være i orden på ruteren så lenge den NAT'er de to portene til 360'en.

Hvilken internettleverandør har du?

Edit: Har du prøvd å aktivere UPnP?

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar
Litt vanskelig å vite hva som er problemet så lenge du ikke oppgir en fullstendig oversikt over nettverket. Er heller ikke kjent med ruteren din. I "teorien" skal alt være i orden på ruteren så lenge den NAT'er de to portene til 360'en.

Hvilken internettleverandør har du?

8085342[/snapback]

okey, prøve og lage det mer oversiktlig.

Leverandør: Telenor

Modem fra Telenor: SpeedToutch 546T2

Router: SMC SMC7004VBR V.2 EU

Modemet er koblet til Router sånn at router sender videre nett ut til min PC og Xbox360.

og visst jeg kobler Xbox360'n rett til Modem så funker det helt fint med Hosting av games. men når jeg kobler xbox360'n til routern min så funker ikke dette. så det er Routern min som har problemer.

Edit; skal prøve UpnP.

Endret av MoFFi
Lenke til kommentar

YEY! det var UpnP som skulle stå på Enable! trengte ikke og legge til no portert i det heletatt! var bare og enable UPnP! takker for svar og hjelp WonderStivi :thumbup:

UPnP;

UPnP(Universal Plug and Play) Setting

The Universal Plug and Play architecture offers pervasive peer-to-peer network connectivity of PCs of all form factors, intelligent appliances, and wireless devices. UPnP enables seamless proximity networking in addition to control and data transfer among networked devices in the home, office and everywhere in between.

Endret av MoFFi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...