MSc Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Dette blir dyrt, jeg har vannmåler..... Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Dette blir dyrt, jeg har vannmåler..... 8247889[/snapback] Skulle til å sei det sama. Vannmåler blir meir og meir 'in' i komunene. Kan blei eit ganske dyrt prosjekt Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Har kommet med noen sånne ideer jeg og. F.eks legge radiatoren i kjøleskap/fryser. 8247800[/snapback] kjøleskap eller fyser er ikke laget for å ha noe som produserer varme i seg. De er bare veldig godt isolert, og trenger derfor ikke et STORT kjøleelement. Lenke til kommentar
kasey Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Har kommet med noen sånne ideer jeg og. F.eks legge radiatoren i kjøleskap/fryser. 8247800[/snapback] Lite vits... Ikke effektivt... Lenke til kommentar
kasey Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Bor i Stjørdal(Værnes) Vann-trykk ca. 5 bar, 4200liter/t, temp. ca. 7-12*C. Har ikke noe vannmåler her, bor foreløpig i en leilighet. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Har kommet med noen sånne ideer jeg og. F.eks legge radiatoren i kjøleskap/fryser. 8247800[/snapback] Lite vits... Ikke effektivt... 8253243[/snapback] Det er effektivt nok, men problemet er at slike cascades det er i kjøleskap/fryser ikke er dimensjonert for å takle tilført energi (varme). De skal kunne kjøle til 4/-18 og så ikke gå mer enn nå og da.. Setter du inn en stor nok radiator så vil den avgi så mye varme at cascaden må gå konstant, og da går den i stykker rett og slett. Kanskje ikke etter en dag, men etter en mnd så kan det godt hende det ikke er kaldt nedi der lengre. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Har kommet med noen sånne ideer jeg og. F.eks legge radiatoren i kjøleskap/fryser. 8247800[/snapback] Lite vits... Ikke effektivt... 8253243[/snapback] Det er effektivt nok, men problemet er at slike cascades det er i kjøleskap/fryser ikke er dimensjonert for å takle tilført energi (varme). De skal kunne kjøle til 4/-18 og så ikke gå mer enn nå og da.. Setter du inn en stor nok radiator så vil den avgi så mye varme at cascaden må gå konstant, og da går den i stykker rett og slett. Kanskje ikke etter en dag, men etter en mnd så kan det godt hende det ikke er kaldt nedi der lengre. 8254165[/snapback] Da droppa jeg også den ideen. Så det funker dårlig å bygge om en fryser sin cascade, og bygge sin egen fasekjøler? Lenke til kommentar
kasey Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Har kommet med noen sånne ideer jeg og. F.eks legge radiatoren i kjøleskap/fryser. 8247800[/snapback] Lite vits... Ikke effektivt... 8253243[/snapback] Det er effektivt nok, men problemet er at slike cascades det er i kjøleskap/fryser ikke er dimensjonert for å takle tilført energi (varme). De skal kunne kjøle til 4/-18 og så ikke gå mer enn nå og da.. Setter du inn en stor nok radiator så vil den avgi så mye varme at cascaden må gå konstant, og da går den i stykker rett og slett. Kanskje ikke etter en dag, men etter en mnd så kan det godt hende det ikke er kaldt nedi der lengre. 8254165[/snapback] Da droppa jeg også den ideen. Så det funker dårlig å bygge om en fryser sin cascade, og bygge sin egen fasekjøler? 8254286[/snapback] Bruk 3-5stk. da skal det funke... Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Det med at det ikke er miljøvennlig å tappe vann fra kommunen sitt nett går ikke på hvor man slipper det ut. Tenk på renseprosessen som kommunen må utføre på vannet. Dette bruker energi og noen ganger kjemikalier (som jernklorid, CO2, lut og i noen tilfeller klor). Derfor bør en ikke bruke det kommunale vannet på slikt. Men det å ha en egen pumpe i et vann høres ut som en kul ide. Lenke til kommentar
Merrin79 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Betaler vi ikke miljøskatt da ?? Endret 28. mars 2007 av merrin Lenke til kommentar
kasey Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Det med at det ikke er miljøvennlig å tappe vann fra kommunen sitt nett går ikke på hvor man slipper det ut. Tenk på renseprosessen som kommunen må utføre på vannet. Dette bruker energi og noen ganger kjemikalier (som jernklorid, CO2, lut og i noen tilfeller klor). Derfor bør en ikke bruke det kommunale vannet på slikt. Men det å ha en egen pumpe i et vann høres ut som en kul ide. 8254796[/snapback] I GIVE A SHIT! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 hørt om vannmangel og tomme vannreservoarer. Du bruker sykt mye vann til ingen nytte, er en grunn til at flere kommuner innfører vannmåler... Mao dropp direktekobling til kran. Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Kanskje du bryr deg når kommunen må bygge ut vannvarket og derfor blir nødt til å øke avgiftene? Eller pålegger alle å montere vannmåler? Dette kommer med åra uansett. Lenke til kommentar
kasey Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Betaler vi ikke miljøskatt da ?? 8254810[/snapback] Det gjør vi sikkert! Har ikke betalt det enda, som jeg vet. Skal bruke så mye vann jeg vil og burne så mye jeg vil. Betaler i hvertfall veiavgift. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Tror komunen kommer å setter en stopper for det om de finner ut at du tapper vann i avløpet 24/7 Å legge radiatoren i kjøleskap er nok ikke så effektivt, men man kan altids prøve Bilde jeg fant på google. Men om du tilfeldig vis bor 5 meter fra en innsjø, så ta vannet fra bunnen av sjøen, hvor det er 4 grader hørest jo bra ut. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) HiHi Er enig med at det er litt sløseri og bruke vann hele tiden...Så vis du vil være miljøvennlig tar du det fra en innsjø og så tilbake, men jeg ville ikke giddet og gjøre det Man kunne jo laget et system som førte "avløps vannet" tilbake til springen inn i et rør før springen eller noe sånt... Endret 28. mars 2007 av Revolution Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 hvorfor gjøre dette? Vil jo bare bli dyrt! Lenke til kommentar
talisar Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Her er et eksempel på noen som har gjort noe som minner om det som foreslås her. Har noen et svømmebasseng hjemme kan man jo prøve? Vannkjøling ved hjelp av svømmebasseng Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Morsomt tankeeksperiment - men forkastelig å skulle sløse vekk flere liter rent drikkevann i timen for å at du skal se scoren i 3DMark øke 50 poeng...det er det absolutte sløseri. Jeg syns det er idioti og gevinsten er lik null. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Men, derimot syntes jeg det var en knall ide, og et godt argument for å bygge svømmebasseng! Jeg liker helt klart den tanken, og jeg har jo alltid hatt lyst på svømmebasseng. Synd jeg bor i femte etasje i en leiegård i oslo bare.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå