Gå til innhold

Har en del spørsmål ang. min nye Nintendo DS Lite

Anbefalte innlegg

Har fått meg nintendo ds i gave!

Vet den kan brukes til mye rart, og har i den sammenheng en del spørsmål.

Hvordan funker den trådløse internetten? Kan jeg bare koble meg opp mot det trådløse nettet jeg har hjemme ?

Er det noen bra spill å spille online ?

Hva kan man gjøre med diverse kort det går ann å kjøpe til ?

Kan man spille samtidig som man har i diverse kort?

Går det ann å laste ned spill til en minnebrikke?

etcetc.. Kom gjerne med andre vesentlige innspill :)

Endret av heltnaldo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått meg nintendo ds i gave!

Vet den kan brukes til mye rart, og har i den sammenheng en del spørsmål.

Hvordan funker den trådløse internetten? Kan jeg bare koble meg opp mot det trådløse nettet jeg har hjemme ?

Er det noen bra spill å spille online ?

Hva kan man gjøre med diverse kort det går ann å kjøpe til ?

Kan man spille samtidig som man har i diverse kort?

Går det ann å laste ned spill til en minnebrikke?

etcetc.. Kom gjerne med andre vesentlige innspill :)

8079635[/snapback]

Tja, Metroid Prime Hunters, Mario Kart DS, Animal Crossing: Wild World og 42 All Time Classics er veldig bra online etter min mening.

Ja, man kan spille online og mot andre selv om man kjører på diverse kort.

Denne tråden skulle gi deg grei info om minnebrikker osv...

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=698932&hl=

Lenke til kommentar

Jøss, dere har en fastsatt mal til slikt som dette? Stilig. :D

Vil bare skyte inn at det er strengt forbudt å laste ned og spille spill til DSen din. Om du kobler deg på et nettverk og går online, vil Nintendo oppdage om du har spilt nedlastede spill, og kontakte ditt lokale politihus for videre behandling av saken. (...)

Lenke til kommentar
Jøss, dere har en fastsatt mal til slikt som dette? Stilig. :D

Vil bare skyte inn at det er strengt forbudt å laste ned og spille spill til DSen din. Om du kobler deg på et nettverk og går online, vil Nintendo oppdage om du har spilt nedlastede spill, og kontakte ditt lokale politihus for videre behandling av saken. (...)

8079851[/snapback]

Selfølgelig er det ulovlig, å spille nedlastede DS spill på DSn er tyveri. Om det er mulig eller ikke, er noe helt annet :!:

Selve kortene, som gjør at du kan kjøre film, musikk og homebrew (feks. å spille freeware Monkey Island spill) på DSn, er ikke ulovlig. Disse er uansett på eget ansvar, siden de ikke er "Licensed by Nintendo".

Lenke til kommentar

Vel, det er strengt tatt lovlig å spille nedlastede spill så lenge du eier en originalkopi av det samme spillet, men å forklare dette til politiet er en annen sak.

Forresten, når ble Monkey Island freeware? Sist jeg sjekka hadde fortsatt ESA et kraftig grep om denne spillserien.

Lenke til kommentar
Vel, det er strengt tatt lovlig å spille nedlastede spill så lenge du eier en originalkopi av det samme spillet, men å forklare dette til politiet er en annen sak.

Forresten, når ble Monkey Island freeware? Sist jeg sjekka hadde fortsatt ESA et kraftig grep om denne spillserien.

8079891[/snapback]

oops, my mistake :!: De har vist fortsatt rettigheter, men det jeg egentlig mente var at mange av de gamle point and click spillene kan spilles på DS med ScummVM, og at en del av disse er helt lovlige å laste ned idag. http://www.scummvm.org/

Eier uansett Monkey Island 1 og 2.

Sorry for mulige feilopplysninger :)

Lenke til kommentar

Med M3 så må man benytte et minnekort (hvilken type er avhengig av type M3) for å legge homebrew (f.eks MSN klient) eller ROMs (spill) på. M3 er enten en slot 2 løsning (dvs den går i GBA porten), da kombinert med Passcard i slot 1 (eller flashet DS), eller slot 2 løsning (m3 Simply). Kun ved slot 2 løsning med flashet DS er det av plasshensyn mulig å ha original spill i DS samtidig, om det er det du lurer på. For eiere av m3 er dette i praksis ikke noe problem...

Endret av bajazzo
Lenke til kommentar
Med M3 så må man benytte et minnekort (hvilken type er avhengig av type M3) for å legge homebrew (f.eks MSN klient) eller ROMs (spill) på. M3 er enten en slot 2 løsning (dvs den går i GBA porten), da kombinert med Passcard i slot 1 (eller flashet DS), eller slot 2 løsning (m3 Simply). Kun ved slot 2 løsning med flashet DS er det av plasshensyn mulig å ha original spill i DS samtidig, om det er det du lurer på. For eiere av m3 er dette i praksis ikke noe problem...

8081854[/snapback]

Aha... Nå begynner jeg å forstå litt her :)

Hva ligger prisene på, og hvor kan jeg kjøpe det?

Noen gode plasser online hvor spill og tilbehør er billig ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...